×
×

آلبوم تصویری «کهن کمان» توسط «آوای باربد» در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود

  • کد نوشته: 60653
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲ام مهر ۱۳۹۳
  • ۱ دیدگاه
  • «شروین مهاجر» نوازنده نام آشنای کمانچه، طی تاریخ‌های ۲۸ و ۲۹ شهریور ماه سال جاری، در کنار گروه موسیقی «فراق» به سرپرستی و آهنگسازی «پژمان اختیاری، آهنگساز و نوازنده سنتور و خوانندگی «حسین نور شرق» میهمان شهر اصفهان بود.
    +مهاجر: تصمیم دارم سلسله اجراهایی را با «مهرزاد اعظمی کیا» در نقاط مختلف به اجرا در بیاوریم، اگر بتوانیم «نوید افقه» را در کنار خود داشته باشیم هم خوشحال خواهم بود

    آلبوم تصویری «کهن کمان» توسط «آوای باربد» در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود
  • شروین مهاجر

    شروین مهاجر

    موسیقی ایرانیان -حمیده موسوی: «شروین مهاجر» نوازنده نام آشنای کمانچه، طی تاریخ‌های ۲۸ و ۲۹ شهریور ماه سال جاری، در کنار گروه موسیقی «فراق» به سرپرستی و آهنگسازی «پژمان اختیاری، آهنگساز و نوازنده سنتور و خوانندگی «حسین نور شرق» میهمان شهر اصفهان بود.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، کنسرت گروه موسیقی سنتی «فراق» با حضور دیگر هنرمندان موسیقی، نوا سلیمانی (عود)، مهرزاد اعظمی کیا (کمانچه آلتو)، کیانوش عشیق (تار)، پیام جهانشاهی (تنبک) و نبیل یوسف شریداوی (دف و دهل) در مجتمع فرهنگی-هنری فرشچیان اصفهان برگزار شد و شروین مهاجر در کنار این گروه به هنرنمایی پرداخت، پس از پایان یکی از این اجرا‌ها در گفتگوی کوتاهی، از فعالیت‌های هنری و برنامه ریزی‌های آینده مهاجر در قالب آلبوم و کنسرت جویا شدیم و ایشان در این زمینه گفت: «این اولین همکاری «حرفه‌ای» بنده پس از حدود ۲۰ سال با گروه موسیقی «فراق» به سرپرستی پژمان اختیاری ست، پژمان فارغ التحصیل هنرستان عالی موسیقی بوده که نسبت فامیلی نیز با یکدیگر داریم و بنده اولین فعالیت‌هایم را با وی آغاز کرده‌ام. او بسیار بر گردن من حق دارد و همکاری با او بسیار در مسیر نوازندگی و فعالیت‌های بنده تأثیر مثبت داشته است. برنامهٔ بعدی‌ام پس از اتمام این کنسرت، سفر به نروژ‍ برای ضبط استودیویی در کنار خانم وحدت و یکی از پیانیست‌های معرف نروژی است که این کار شامل مجموعه قطعاتی ایرانی و قدیمی ساخته خود خانم وحدت می‌باشد. این مجموعه برای یکی از کمپانی‌های شناخته شده نروژ به نام KKV به مدیریت آقای اریک به ضبط می‌رسد که مدتیست با یکدیگر همکاری داریم.»

    MCI-adsوی در ادامه افزود: «چند روزی را آنجا خواهم بود و پس از بازگشت به ایران، مجموعه‌ای از ساخته‌های خود را که مدتی ست به ضبط آن مشغولیم ادامه خواهم داد. کاری سولو برگرفته از موسیقی آوازی و ردیف‌های موسیقی و برخی آثار موسیقی معاصر، با قطعات ضربی و آوازیِ بدون کلام که قرار است قطعات تنبک آنرا دوست عزیزم نوید افقه برعهده داشته باشد و تکنوازی‌های کمانچه را بنده. البته احتمال دارد که قطعات پرکاشن دیگری نیز در ادامه، به کار بیفزاییم. ناظر ضبط این مجموعه حامد فکوری ست، پس از آن نیز به انتشار آلبوم تصویری گروه خود یعنی «کهن کمان» خواهیم پرداخت که پس از طی مراحل تدوین و ادیت در اولین فرصت از سوی مؤسسه فرهنگی-هنری «آوای باربد» به مدیریت حمیدرضا اسفندیاری منتشر خواهد شد.»

    مهاجر در خصوص دیگر فعالیت‌ها من جمله پروژه به تعویق افتاده «شیپور صلح» به آهنگسازی علی قمصری، که نوازندگی کمانچه را در آن به عهده دارد، کتاب «متودولوژی برای کمانچه» و… افزود: «برگزاری ارکستر مجلسی «شیپور صلح» به آهنگسازی علی قمصری، خوانندگی علیرضا قربانی و رهبری بردیا کیارس، به تعویق افتاده و فکر می‌کنم برنامه بعدی ما برای کنسرت اجرای همین پروژه باشد. در ارتباط با کتاب متودولوژی برای کمانچه نیز می‌دانم که بسیار بد قول شده‌ام و انتشار آن به طول انجامیده. سعی می‌کنم تا اوایل سال آینده این مجموعه را تکمیل کرده و به بازار عرضه کنم. در این میان مایلم به برنامه‌ای در پیش رو اشاره کنم که در قالب تور کنسرت‌هایی برای سال آینده در نظر گرفته‌ام. تصمیم دارم سلسله اجراهایی را با هنرجوی خوبم مهرزاد اعظمی کیا در نقاط مختلف به اجرا در بیاوریم. اگر بتوانیم نوید افقه را در کنار خود داشته باشیم هم خوشحال خواهم بود و برای آواز نیز باید ببینیم با کدام یک از دوستان خواننده به توافق خواهیم رسید. دیگر فعالیت‌هایم شامل تدریس و ضبط‌های دیگر مجموعه‌های استودیویی ست که در زمان مناسب به جزئیات آن‌ها خواهم پرداخت.»

    https://musiceiranian.ir/?p=60653
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *