×
×

پس از دو سال تعطیلی

  • کد نوشته: 5829
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۲ام آذر ۱۳۸۹
  • ۳ دیدگاه
  • شنیده‌ها حاکی از آن است که ارکستر موسیقی ملی ایران که نزدیک به دو سال از تعطیلی آن می‌گذرد، فعالیت‌هایش را از سر می‌گیرد. سمیه قاضی‌زاده – خبرآنلاین: قرار بود هفته گذشته به صورت رسمی آغاز به کار ارکستر موسیقی ملی ایران از سوی دفتر موسیقی اعلام شود، اما به دلایلی نامعلوم این اتفاق تا […]

  • شنیده‌ها حاکی از آن است که ارکستر موسیقی ملی ایران که نزدیک به دو سال از تعطیلی آن می‌گذرد، فعالیت‌هایش را از سر می‌گیرد.

    سمیه قاضی‌زاده – خبرآنلاین: قرار بود هفته گذشته به صورت رسمی آغاز به کار ارکستر موسیقی ملی ایران از سوی دفتر موسیقی اعلام شود، اما به دلایلی نامعلوم این اتفاق تا به امروز نیفتاده است.

    قرار است رهبری ارکستر موسیقی ملی ایران را که طی ۱۰ سال گذشته فرهاد فخرالدینی به عهده داشته، بردیا کیارس به عهده بگیرد.

    بردیا کیارس از جمله نوازندگان ارکستر و آهنگسازان جوانی است که طی سال‌های گذشته همکاری مستمری با ارکستر ملی نداشته، اما طی چند هفته‌ گذشته ارکستر موسیقی ملی ایران را تمرین داده است.

    با این حال اعضای سابق ارکستر موسیقی ملی ایران به صورت تمام و کمال در این ارکستر حضور ندارند. برای عدم حضور نوازندگان قدیمی چندین دلیل ذکر شده است. از بخشی از نوازندگان قدیمی به دلایل نامعلومی اصلا دعوت به عمل نیامده و آنها جسته و گریخته خبر آغاز به کار مجدد ارکستر  را از دیگران شنیده​اند. بخش دیگری از اعضا هم به دلیل از کار افتادگی و بازنشستگی‌شان دعوت نشده‌ است.

    در حال حاضر بردیا کیارس که رهبری ارکستر را به عهده دارد، مسئولیت صحبت و مصاحبه با نوازندگان و انتخاب آنها را هم به عهده دارد. همچنین شنیده می‌شود که بابک رضایی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران سرپرستی ارکستر موسیقی ملی را به عهده گرفته است و از این پس این ارکستر زیر نظر او فعالیت خواهد کرد.

    همچنین خبرهایی از مخالفت برخی از نوازندگان ثابت و قدیمی ارکستر ملی با حضور کیارس به عنوان رهبر این ارکستر و عدم همکاری‌شان با وی شنیده می‌شود.

    با وجود اینکه آغاز به کار ارکستر موسیقی ملی ایران خبر خوشایندی است، اما هنوز علامت سوال‌های بزرگی درباره فعالیت مجدد آن وجود دارد. اول اینکه دلیل عدم حضور فرهاد فخرالدینی به عنوان رهبر ارکستر نامشخص است و دیگر اینکه آیا در میان آهنگسازان موسیقی ملی ایران، شاخص‌ترین فردی که می‌شود به عنوان رهبر این ارکستر در نظر گرفت بردیا کیارس است؟ از سویی دیگر دلیل عدم دعوت از نوازندگان شاخص و قدیمی‌تر ارکستر موسیقی ملی چیست؟

    همچنین خبرهایی از برگزاری کنسرت ارکستر موسیقی ملی ایران بعد از برگزاری جشنواره موسیقی فجر به گوش می‌رسد.

    https://musiceiranian.ir/?p=5829
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *