×
×

۱۸ و ۱۹ مردادماه سال جاری

  • کد نوشته: 57763
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۴ام مرداد ۱۳۹۳
  • ۰
  • رسیتال گیتار کلاسیک «لیلی افشار»، دارنده درجه دکترای نوازندگی گیتار، نیمه سوم مرداد ماه سال جاری، در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌گردد.
    +افشار در این کنسرت به اجرای قطعاتی از آهنگسازانی چون تدسکو، باخ، لئو براور، آلبنیز و همچنین قطعات محلی تنظیم شده برای گیتار کلاسیک خواهد پرداخت

    ۱۸ و ۱۹ مردادماه سال جاری
  • لیلی افشار

    لیلی افشار

    موسیقی ایرانیان – لاله جهانشاهی: رسیتال گیتار کلاسیک «لیلی افشار»، دارنده درجه دکترای نوازندگی گیتار، نیمه سوم مرداد ماه سال جاری، در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌گردد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این کنسرت طی شب‌های ۱۸ و ۱۹ مرداد به اجرا در می‌آید و لیلی افشار به اجرای قطعاتی از آهنگسازانی چون تدسکو، باخ، لئو براور، آلبنیز و همچنین قطعات محلی تنظیم شده برای گیتار کلاسیک خواهد پرداخت.

    افشار، متولد تهران است و از ده سالگی فراگیری گیتار را آغاز کرده است. وی با درجه لیسانس و فوق لیسانس موسیقی در رشته نوازندگی گیتار از «کنسرواتوآر بوستون» و «کنسرواتوآر موسیقی نیوانگلند» فارغ‌التحصیل شد و دکترای خود را از دانشگاه ایالتی فلوریدا دریافت نمود و هم اکنون پرفسور دانشگاه ممفیس آمریکا می‌باشد.

    این نوازنده، نخستین زن در جهان بوده که موفق به اخذ درجه دکترا در نوازندگی گیتار شده است. علاقه او به موسیقی معاصر منجر شد که از نخستین اجرا کنندگان آثار «رضا والی»، «گری آیس‌تر»، «گرارد روژد»، «لوریس چوبانیان»، «آرن ملنس»، «کامران اینجه»، «باربارا کولب»، «مرلین زیفرین» و «سالوادور بروتونس» باشد.

    افشار تا به حال کنسرتهای متعددی در کشورهای ایران، آمریکا، انگلستان، ایرلند، کانادا، فرانسه، دانمارک، ایتالیا، آفریقا، نیوزیلند، استرالیا و آمریکای جنوبی بر‌گزار کرده و در «ویگمور هال لندن»، «مرکز هنرهای اجرایی کندی»، «فستیوال موسیقی گرند تیتن»، «فستیوال موسیقی اسپن»، «مدرسه هنرهای تجسمی بنف»، «فستیوال موسیقی منتون» و «آکادمی آمریکیایی در رم» به نوازندگی ÷رداخته است. آلبوم‌های لیلی افشار شامل: «۲۴ کاپریچوی گویا» اثر «کاستل نوئوو-تدسکو»، «ساغر (تنگی می‌لعل)»، «مسخ»، «گذار در نوا» و «هزار و یک شب» است که توسط نشر کارگاه موسیقی (انتشارات ماهور) منتشر شده‌اند.

    همچنین کتاب‌های وی با عنوان «پنج آواز محلی ایرانی» و مجموعه دو جلدی آموزش گیتار کلاسیک توسط انتشارات ماهور به بازار عرضه شده است. وی در حال حاضر بیش از دوازده سال است که در تهران و شهرستان‌های مختلف ایران کنسرت مس‌تر کلاس و کارگاه‌های آموزشی مختلفی را برگزار کرده است و سهم بسزایی در پیشرفت و ارتقا گیتار کلاسیک را در ایران داشته است.

    شایان ذکر است که بلیط فروشی این رسیتال از طریق گیشه فرهنگسرای نیاوران آغاز شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=57763
       
    برچسب ها لیلی افشار

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *