×
×

با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت «موسیقی ایرانیان»

  • کد نوشته: 56990
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۶ام تیر ۱۳۹۳
  • ۳ دیدگاه
  • سومین قطعه از آلبوم موسیقی «گشایش» به آهنگسازی و سرپرست بابک راحتی و خوانندگی سجاد مهربانی از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» در دسترس مخاطبین قرار گرفت.
    +در ادامه  تصنیف قدیمی از آلبوم موسیقی «گشایش» را آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود نمایید

    با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت «موسیقی ایرانیان»
  • بابک راحتی

    بابک راحتی

    موسیقی ایرنیان -سودا مولائی: سومین قطعه از آلبوم موسیقی «گشایش» به آهنگسازی و سرپرست بابک راحتی و خوانندگی سجاد مهربانی از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، این تصنیف قدیمی در مایۀ بیات‌اصفهان و بر مبنای اجرای «رضا‌قلی‌خان تجریشی» (تصنیف خوان اواخر دورۀ قاجار) روایت شده‌است.

    آلبوم گشایش اثری است با اجرای همنوازان «اقبال» و همکاری اردشیر کامکار در آواز بیات اصفهان که با ایده و هدف «بازخوانی» و در امتداد آن «بازآفرینی» شکل گرفته است.

    بخش «بازخوانی» شامل آثاری ارزشمند از جمله دو تصنیف و یک ضربی قدیمی، آواز اصفهان از ردیف سید­ حسین طاهرزاده، مثنوی از ردیف حسن کسایی است که از بزرگان و استادان گذشته موسیقی ایران به یادگار مانده است و به علل متعدد کمتر شنیده و شناخته شده است، در همین راستا قطعاتی با تبعیت از الگوها و «کلید واژگانِ» این نوع موسیقی از جمله پیش­درآمد، رِنگ و تنظیم کلی قطعات این اثر توسط طراحِ اثر «بازآفرینی» شده است.

    در اجرای این مجموعه اردشیر کامکار به عنوان نوازنده مهمان (کمانچه)، بابک راحتی (تار و سه ­تار)، محمد میرزایی (نی)، آرمان سیگارچی (عود)، کژوان ضیاءالدینی (سنتور) وسهیل اله­دادیان (تمبک) هنرنمایی کرده اند.

    شایان ذکراست که بخش­های مختلف قطعات ضربی، تکنوازی و ساز و آواز به یک اندازه دارای اهمیت تلقی شده است.

    همنوازان اقبال در سال ۹۰ با همکاری تنی چند از کارشناسان ارشد موسیقی دانشگاه تهران، به عنوان بستری برای ارائه مطالعات جدی و تجربیات اعضای گروه حول موضوع موسیقی دستگاهی در دوره های مختلف، تشکیل شد و موضوع فعالیت همنوازان اقبال مشخصاً نوع کلاسیک موسیقی دستگاهی‌ است و ارائه آثار شاخص گذشتگان از اولویت‌های مهم این گروه است، اثر بعدی این گروه نیز به بازخوانی یکی از آثار مهم استاد شهیر آواز ایران «ابوالحسن اقبال آذر» پرداخته است و اکنون در مرحله میکس است.

    علاقه مندان برای تهیه  آلبوم موسیقی «گشایش» به صورت نسخه اصلی می توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند، همچنین از طریق سایت بییپ تونز اقدام به خرید آنلاین این اثر نمایند.

    در ادامه  تصنیف قدیمی از آلبوم موسیقی «گشایش» را آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    + دانلود تصنیف قدیمی 

     تصنیف قدیمی را آنلاین بشنوید:

     

    https://musiceiranian.ir/?p=56990
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *