×
×

با حضور حسن ناهید، هادی منتظری، فرزند مرحوم کسایی، منوچهر غیوری، علیرضا میرعلینقی و هنرمندان شاخه های مختلف هنری

  • کد نوشته: 55885
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۵ام خرداد ۱۳۹۳
  • ۰
  • آیین رونمایی آلبوم تازه داود آزاد، با عنوان «تو همه، ما هیچ» که به زنده یاد استاد حسن کسایی تقدیم شده است، در ساعت ۱۷ از روز سه شنبه، ۲۷ خرداد ماه سال جاری، در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

    +آزاد در گفتگو با «موسیقی ایرانیان»: هدف استفاده از این ارکستراسیون سنتی و آواز خوانی های بم، یادآوری این شیوهء قدیمی است که متأسفانه این روزها، به ندرت اجرا شده و گویی رو به فراموشی نهاده است
    با حضور حسن ناهید، هادی منتظری، فرزند مرحوم کسایی، منوچهر غیوری، علیرضا میرعلینقی و هنرمندان شاخه های مختلف هنری
  • روی جلد آلبوم داود آزاد با عنوان «تو همه، ما هیچ»

    روی جلد آلبوم داود آزاد با عنوان «تو همه، ما هیچ»

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: آیین رونمایی آلبوم تازهء داود آزاد، با عنوان «تو همه، ما هیچ» که به زنده یاد استاد حسن کسایی تقدیم شده است، در ساعت ۱۷ از روز سه شنبه، ۲۷ خرداد ماه سال جاری، در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

    داود آزاد در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، ضمن اشاره به این موضوع عنوان کرد: «مجموعهء این کار را تقدیم کرده ام به هنرمند فقید، نوازنده ی خوش نام نی، حسن کسایی که یکی از تصنیف های بکار رفته در این مجموعه نیز از رِنگ های معروف و به یاد ماندنی ایشان است. رِنگِ ابوعطا با شعری از دکتر مسعود مظلوم و آهنگسازی بنده. فضای کار و ارکستراسیون، فضایی کاملاٌ سنتی و اونیسون است و در آن، ملودی بیشتر مدّ نظرم بوده است. به عبارتی می توان گفت، مجموعه ای ملودی محور است. با آوازهای ابوعطا و دشتی و تأکید بر شیوهء بم خوانی. هدف استفاده از این ارکستراسیون سنتی و آواز خوانی های بم، یادآوری این شیوهء قدیمی است که متأسفانه این روزها، به ندرت اجرا شده و گویی رو به فراموشی نهاده است. فضاها و مجموعه های رایج این روزها به سمت و سوی آوازخوانی های بسیار زیر و تحریرهای در اوج سوق پیدا کرده است. در حالیکه باید خاطر نشان کنم که تحریر در گام های بم، بسی سخت و دشوارتر می باشد. نباید فراموش کرد که برای جلوه بخشیدن به یک اثر آوازی، در زمینه بم خوانی هم می توان خوش درخشید.»

    آزاد با ابراز خرسندی از حضور دو نوازندهء صاحب نام موسیقی سنتی کشورمان، حسن ناهید و هادی منتظری در این آلبوم ادامه داد: «نوازندگی استاد حسن ناهید و استاد هادی منتظری، حال و هوای زیبایی به اثر بخشیده و اصالت کار را دو چندان کرده است. انشالله در مراسم رونمایی در کنارم خواهند بود. علاوه بر آنها قرار است فرزند مرحوم کسایی و استاد منوچهر غیوری از نزدیکترین دوستان این هنرمند فقید نیز حضور داشته باشند. سید علیرضا میرعلینقی، مورخ، پژوهشگر و منتقد موسیقی نیز در این مراسم سخنرانی خواهد داشت. جمع کثیری از دوستان و هنرمندان از شاخه های مختلف شعر و موسیقی و ادب جزء مدعوین این مراسم می باشند، از برنامه های دیگر این مراسم می توانم اشاره کنم به پخش دو کلیپ که از این آلبوم انتخاب شده و دو دوست هنرمند، آقای صراف و آقای دیده ور آن ها را کارگردانی کرده اند، یکی از تصنیف های این آلبوم که شعر و ملودی آن توآمان ساخته بنده است را نیزبه صورت زنده اجرا خواهیم کرد و در ارائه ی این کار، گروه «ژیوار» به هنرنمایی می پردازند، گروه ژیوار به سرپرستی خانم ژیوار شیخ الاسلامی که در واقع همان اکیپ شناخته شدهء همیشگی می باشند و بنده هم تصنیف را خواهم خواند.»

    شایان ذکر است که آلبوم «تو همه، ما هیچ» به آهنگسازی و تنظیم، نوازندگی و خوانندگی داود آزاد، شامل قطعاتی به نام های خیال تو، یاد تو، ساز و آواز ابوعطا، مستِ تو، سازو آواز حجاز، هجرِ تو، رِنگِ ابوعطا، رویِ تو، سیمایِ تو، چهار مضراب و آواز دشتی، لطفِ تو و رِنگِ دشتی می باشد و اشعار به کار رفته در این قطعات از سروده های مولانا، حافظ، داود آزاد، دکتر مسعود مظلوم و امیر جاهد انتخاب شده است و حسن ناهید (نی)، هادی منتظری (کمانچه)، داود آزاد (تار، تارباس، عود، سه تار و دف) ، آرش یزدانی (سنتور) و مهرداد اعرابی ( سنتور) به عنوان نوازندگان این مجموعه به هنرنمایی پرداخته اند.

    https://musiceiranian.ir/?p=55885
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *