×
×

دانلود مستند «آوای امید» ساخته شده توسط شبکه تلویزیونی «لینک»

  • کد نوشته: 5440
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۱ام آذر ۱۳۸۹
  • ۲۰ دیدگاه
  • اشتیاقی که وی از کودکی به موسیقی نشان میداد باعث گردید زندگی وی تحت تاثیر این علاقه اش قرار گیرد. از همان دوران کودکی موسیقی را به صورت حرفه ای از ارکستر رادیو تلویزیون کرمانشاه آغاز و سپس در گروه شیدا دنبال کرد

  • موسیقی ایرانیان – ابراهیم مولائی: اشتیاقی که وی از کودکی به موسیقی نشان میداد باعث گردید زندگی وی تحت تاثیر این علاقه اش قرار گیرد. از همان دوران کودکی موسیقی را به صورت حرفه ای از ارکستر رادیو تلویزیون کرمانشاه آغاز و سپس در گروه شیدا دنبال کرد، هفده ساله بود که برای ادامه تحصیل به ایتالیا و از آنجا راهی کانادا شد و در رشته آهنگسازی از دانشگاه «کارلتن اتاوا»ی این کشور فارغ التحصیل گردید. صحبت از کیهان کلهر نوازنده‌ی‌ برجسته‌ی ساز کمانچه و آهنگساز شناخته شده‌ی موسیقی ایرانی می‌باشد، او بنیانگذار و عضو بسیاری از گروهها از جمله گروه «جاده ابریشم» بوده و هست، وی در سال ۱۳۷۴ جهت بازسازی ارتباطات خود با سرزمینش و آموزش نسل جدید موسیقیدان ها در حالی که درحال بنا نهادن زندگی شخصی‌اش با همسرش بود به ایران بازگشت.

    کیهان کلهر قبل از آغاز فعالیتهای مستقل با موزیسن های خارجی، آثار ارزشمندی چون «زمستان است»، «بی تو به سر نمی‌شود»، «فریاد»، «ساز خاموش» و «سرود مهر» را با همکاری محمدرضا شجریان و حسین علیزاده در داخل ایران ارائه کرد.

    همچنین کلهر در دی ماه سال ۱۳۸۸ کنسرتی را به همراه کوارت زهی «بروکلین رایدر» در شهر نیویورک به روی صحنه برد که در آن قطعاتی از آلبوم «شهر خاموش» از ساخته های خود کلهر نواخته شد، این آلبوم که به کودکان قربانی حلبچه هم تقدیم شده در همان سال توسط مجله سانگلاینز (از مجلات معتبر موسیقی جهان) بعنوان بهترین آلبوم سال ۲۰۰۸ میلادی انتخاب شد.

    اخیرا نیز این نوازنده برجسته کمانچه که البته دستی در نوازندگی سازهای دیگر هم دارد همراه با نوازنده ی باقلامای ترکیه اردال ارزنجان کنسرت‌هایی را در مناطق مختلف جهان از جمله ایران اجرا کرد و آلبومی نیز به نام «The Wind» با این نوازنده ترک در خارج از کشور ارائه کرد.

    جالب است بدانید کیهان کلهر با آلبومهای خود چون «غزل» و «باران the Rain» به همراه آلبوم های «بی تو به سر نمی شود» و «فریاد» با صدای محمدرضا شجریان (که در آنها نیز او به عنوان آهنگساز و نوازنده همکاری داشته است) نامزد دریافت جایزه ارزشمند «گرمی» شده است.

    کلهر با هنرمندان برجسته خارجی از جمله «شجاعت حسین خان» (نوازنده هندی سیتار) و «یویوما» (نوازنده چینی – آمریکایی ویولن سل) و همچنین ارکستر های «کوارتت کرونوس» و «فیلارمونیک نیویورک» همکاری نزدیک داشته است، همین باعث گردیده وی به هنرمندی جهانی تبدیل گردد، بر همین اساس تصمیم گرفتیم فیلم شبکه تلویزیونی «لینک» که توسط خود ایشان در اختیارمان قرار گرفته است را در سایت و پایگاه بین المللی موسیقی ایرانیان قرار دهیم تا مخاطبین موسیقی ایرانی بیشتر با این هنرمند آشنا گردند.

    لازم به ذکر است که این فیلم (به زبان انگلیسی) سال پیش در شهر های کرج و نیویورک فیلمبرداری شده و در آن کلهر  در مورد موسیقی، ساز کمانچه و زندگی شخصی خود به زبان انگلیسی و البته در مواقعی فارسی صحبت می کند.

    در ادامه می توانید این فیلم را با کیفیت خوب به صورت آنلاین مشاهده و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    مشاهده آنلاین مستند «آوای امید»:

    [wp-jw-player src=”http://musiceiranian.ir/download/video/8909/kalhor/low/kalhor-low.flv”]

    https://musiceiranian.ir/?p=5440
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *