×
×

به سرپرستی و آهنگسازی آیدین علیانسب و خوانندگی جواد بخشش

  • کد نوشته: 54307
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۳۱ام اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۱ دیدگاه
  • کنسرت گروه موسیقی «اورانوس» خرداد ماه امسال در تهران به روی صحنه می رود.
    +پوستر و جزئیات کامل را در ادامه از موسیقی ایرانیان دنبال کنید

    به سرپرستی و آهنگسازی آیدین علیانسب و خوانندگی جواد بخشش
  •  کنسرت گروه موسیقی «اورانوس»

    کنسرت گروه موسیقی «اورانوس»

    موسیقی ایرانیان – رزیتا حاجی: کنسرت گروه موسیقی «اورانوس» خرداد ماه امسال در تهران به روی صحنه می رود.

    این اجرا به سرپرستی و آهنگسازی آیدین علیانسب و خوانندگی جواد بخشش، ۸ و ۹ خرداد سال جاری در تالار رودکی شهر تهران (ساعت ۲۱) برگزار خواهد شود.

    کنسرت «اورانوس» شامل دو بخش است که، در نخستین بخش آلبوم «سرگشته» به آهنگسازی آیدین علیانسب که شامل دونوازی تار و تنبک می باشد و توسط موسسه فرهنگی هنری آوای باربد منتشر شده است اجرا می شود که البته در این قسمت از برنامه شایان یزدی زاده با تنبک، تار آیدین علیانسب را همراهی میکند و این دو هنرمند قطعات این اثر که شامل سیر، چهارمضراب مژده و سرگشته است را در دستگاه نوا و همچنین مقام چهارگاه اجرا می کنند. از نکات جالب توجه بخش اول کنسرت می توان به مقام چهارگاه که ابداع آیدین علیانسب است اشاره کرد که در آن، مایه ی چهارگاه پایدار نیست و بین حالت هائی از دستگاه همایون، آواز بیداد و سه گاه یتیم، عشاق و شور در تلاطم است.

    بخش دوم این کنسرت شامل گروه نوازی در آواز دشتی و اجرای آثاری به آهنگسازی آیدین علیانسب و صدای جواد بخشش است که شامل قطعات «شب رو»، «تصنیف ماه در آب (دیواره)» با شعری از فاضل نظری، «تکنوازی نی (توسط عماد خانکشی پور)»، «شکوه مجنون (چهارمضراب)»، «تکنوازی رباب (توسط علی توکلی)»، «تصنیف زنده وار» با شعری از هوشنگ ابتهاج، «وداع (توسط پانیذ مجاهدنیا)» و «تصنیف طوفان روح» با شعری از مولانا می شود.

    شایان ذکر است که مرضیه رحیم زاده (سنتور)، سینا علم (کمانچه)، علی توکلی (رباب)، عماد خانکشی پور (نی)، شایان یزدی زاده (تنبک)، مازیار شریفی (قیچک)، کیارش روزبهانی (تار)، پانیذ مجاهدنیا (تار)، ستاره احمدی (عود)، امین پتگر (تار باس) و فرزان روزبهانی (دف) و آیدین علیانسب (تار) به عنوان نوازنده در این کنسرت به هنرنمایی خواهند پرداخت.

    علاقه مندان برای تهیه بلیط این کنسرت می توانند به سایت سی گذر sigozar.com مراجعه نمایند.

    پوستر کنسرت گروه موسیقی «اورانوس»

    پوستر کنسرت گروه موسیقی «اورانوس»

    https://musiceiranian.ir/?p=54307
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *