×
×

پس از گذشت بیش از یک دهه

  • کد نوشته: 53898
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۴ام اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۸ دیدگاه
  • پس از گذشت بیش از یک دهه گروه موسیقی فردوسی، به خوانندگی استاد شهرام ناظری، اوایل خرداد ماه سال جاری، در کرمانشاه به عنوان پاسداشتی برای روز «فردوسی» شاعر بزرگ ایران زمین به اجرای کنسرت می پردازد.

    +این کنسرت به آهنگسازی «فرید الهامی» روی صحنه خواهد رفت

    +پوستر این کنسرت را در ادامه از موسیقی ایرانیان ببینید

    پس از گذشت بیش از یک دهه
  • شهرام ناظری

    شهرام ناظری

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: پس از گذشت بیش از یک دهه گروه موسیقی فردوسی، به خوانندگی استاد شهرام ناظری، اوایل خرداد ماه سال جاری، در کرمانشاه، به اجرای کنسرت می پردازد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، کنسرت گروه موسیقی فردوسی، با حضور شوالیه ی آواز ایران، شهرام ناظری و آهنگسازی فرید الهامی، در روزهای یکم و دوم خرداد ماه، ساعت ۲۱، در سالن امام خمینی کرمانشاه برگزار می گردد.

    برگزاری این کنسرت که در واقع یادواره و پاسداشتی برای روز فردوسی، شاعر بزرگ ایران زمین خواهد بود، در دو بخش انجام می گیرد. در این دو بخش، داستان های فردوسی از پادشاهی ضحاک، قیام کاوه آهنگر و برافراشتن درفش کاویان وهمچنین اشعار مولانا، ملودی ها و قطعات خاطره انگیز کُردی استاد ناظری، به اجرا در خواهد آمد.

    شایان ذکر است که بخش عمده ای از قطعات انتخاب شده در این کار، بر اساس موسیقی مقامی تنبور ساخته شده و در بخش های دیگر نیز تلفیقی از موسیقی مقامی و سنتی و همچنین ملودی های کردی، صورت گرفته است. در این مورد می توان به مقام هایی همچون مجنونی و سحری در تلفیق با لحن ها و فضاهای شاهنامه خوانی و نقالی، اشاره کرد.. اعضای گروه به نواختن سازهای تنبور، عود، دیوان، کمانچه، کمانچه آلتو، هارپ، سازهای کوبه ای ابداعی و دف خواهند پرداخت.

    جزئیات کامل تر این کنسرت، متعاقباٌ از موسیقی ایرانیان منتشر خواهد شد.

    پوستر کنسرت شهرام ناظری

    پوستر کنسرت شهرام ناظری

    https://musiceiranian.ir/?p=53898
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *