×
×

نشست خبری کنسرت داریوش خواجه نوری و هادی منتظری برگزار شد

  • کد نوشته: 52395
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۷ام فروردین ۱۳۹۳
  • ۰
  • نشست خبری کنسرت داریوش خواجه نوری و هادی منتظری با عنوان «بازگشت» سه‌شنبه بیست و ششم فروردین ماه در تالار وحدت با حضور خبرنگاران و عوامل اجرایی این برنامه موسیقایی برگزار شد.
    +خواجه نوری: متاسفانه طی سال های گذشته روند کنسرت های پاپ به شکلی بوده که ما شاهد اجرای آثار پلی‌بک و تقلیدی از آهنگسازان و آثار موسیقی یونان بودیم!

    نشست خبری کنسرت داریوش خواجه نوری و هادی منتظری برگزار شد
  • داریوش خواجه نوری

    داریوش خواجه نوری و هادی منتظری

    نشست خبری کنسرت داریوش خواجه نوری و هادی منتظری با عنوان «بازگشت» سه‌شنبه بیست و ششم فروردین ماه در تالار وحدت با حضور خبرنگاران و عوامل اجرایی این برنامه موسیقایی برگزار شد.

    داریوش خواجه نوری در ابتدای این نشست خبری با اشاره به عنوان این کنسرت گفت: شاید این سوال در ابتدای این جلسه در ذهن همگی شما ایجاد شود که چرا اسم کنسرت را «بازگشت» گذاشتیم. همانطور که می دانید من جزو اولین کسانی هستم که بعد از انقلاب در ایران کنسرت گذاشتم و یادم می آید که در سال ۶۸ با چه مرارت و سختی هایی کار را ادامه دادیم.

    چرا از موسیقی کناره گیری کردم

    وی ادامه داد: اجرای برنامه های مختلف موسیقایی تا سال ۷۶ و در دوران طلایی مدیریت موسیقی علی مرادخانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داشت، کما اینکه در همین دوران بود که پای بسیاری از نوازندگان، آهنگسازان و خوانندگان دیگر برای اجرای برنامه های زنده باز شد و هنرمندان جدیدی به حوزه موسیقی پاپ اضافه شدند.

    این نوازنده با انتقاد از شرایط مدیریت موسیقی بعد از دوران علی مرادخانی گفت: متاسفانه این شرایط خوبی که به آن اشاره کردم فقط تا پایان زمان مدیریت آقای مرادخانی در دفتر موسیقی وزارت ارشاد ادامه پیدا کرد و بعد از این ما شاهد یک رکود تمام عیار در حوزه موسیقی بودیم که باعث شد بسیاری از اساتید و هنرمندان فعال این حوزه رسما از فعالیت اجرایی کناره گیری کنند. همین شرایط باعث شد که من نیز از موسیقی به نوعی کناره‌گیری کنم و برگزاری این کنسرت که با نام «بازگشت» تقدیم علاقه مندان موسیقی خواهد شد، به نوعی اعلام بازگشت من به دنیای اجرای زنده آثار موسیقایی است.

    آلبوم «افق» به زودی منتشر می شود

    خواجه نوری تصریح کرد: خوشبختانه شرایط به گونه ای فراهم شده که ما می توانیم بار دیگر در صحنه‌های اجرای زنده حضور داشته باشیم؛ چراکه من هم از آقای مرادخانی شناخت کافی دارم و هم پیروز ارجمند را مدیری لایق، دلسوز و با مهارت در موسیقی می بینم که می تواند کارهای بسیار ارزشمندی را در عرصه مدیریت موسیقی کشور انجام دهد و من امیدوارم این سبک مدیریتی ادامه داشته باشد.

    وی در ادامه این نشست خبری گفت: در این مدت که حضور زیادی در اجرای زنده نداشتم موفق به ساخت و تولید آلبوم هایی در حوزه فلامینکو، کلاسیک و از همه مهمتر آثار فیوژنی شدم که به واسطه آن توانستم در محضر اساتید بزرگواری چون جلال ذوالفنون و حسین سمندری آثاری را در این زمینه و در حوزه موسیقی تلفیقی تولید کنم که با توجه به برنامه ریزی هایی که انجام دادم تصمیم دارم از مجموع فعالیت هایی که به آن اشاره کردم و همچنین همکاری که اخیرا با استاد هادی منتظری آغاز کردم تازه ترین آلبوم خود را به نام «افق» به بازار موسیقی عرضه کنم.

    جزییات کنسرت «بازگشت»

    این نوازنده گیتار فلامینکو در بخش دیگری از صحبت های خود با انتقاد از روند برگزاری کنسرت های پاپ گفت: متاسفانه طی سال های گذشته روند کنسرت های پاپ به شکلی بوده که ما شاهد اجرای آثار پلی‌بک و تقلیدی از آهنگسازان و آثار موسیقی یونان بودیم که شرایط موسیقی را به لحاظ تئوریک، هنری و زیباشناسانه آن دچار آسیب کرده، البته در این بین آثاری هم بودند که شرایط بسیار خوبی داشتند و آثار قابل قبولی را به مخاطب ارائه دادند. بنابراین برنامه من در آینده این است که بتوانم ضمن تولید کارهای زیادی که در حوزه های مختلف انجام دادم، آلبوم تخصصی را هم به بازار ارائه کنم که می‌تواند نقش ارزشمندی در اجرای درست و علمی تولیدات موسیقی پاپ تلقی شود.

    خواجه نوری با اشاره به جزئیات این کنسرت نیز گفت: کنسرت بازگشت طی روزهای اول و دوم اردیبهشت ماه سال جاری با اجرای ۱۶ قطعه در بخش های پاپ، فلامینکو و تلفیقی اجرا خواهد شد ضمن اینکه ۱۰ قطعه این کنسرت به صورت باکلام و سه قطعه آن که از نظر من دارای فضای بسیار زیبایی است با همکاری استاد هادی منتظری اجرا خواهد شد. شعرهای کنسرت نیز از شاعرانی چون افشین سرافراز، مقدم و مولانا است که در شکل و شمایلی متفاوت تر از کنسرت های قبلی من و در قالب ارکستر با حضور سازهایی چون کنترباس، ساکسیفون، درام و ترکیبی از گیتارهای مختلف به علاقه مندان موسیقی ارائه خواهد شد.

    من جاده صاف کن موسیقی پاپ بودم

    این نوازنده در بخش پایانی صحبت های خود گفت: من از همان ابتدا که فعالیت خود را در شرایط دشواری آغاز کردم، به نوعی کار کردم که بعدها نقش جاده صاف کن را ایفا کردم و خیلی از دوستان بعد از من تصمیم به برگزاری کنسرت کردند، اما اتفاقاتی برای من افتاد که شرایط نابسامان حوزه موسیقی من را از خیلی از فعالیت ها دور کرد کما اینکه بسیاری از همنسلان من نیز که در آن زمان هم خوش صدا بودند و هم فعالیت زیادی در عرصه آهنگسازی و نوازندگی داشتند، دیگر تمایلی به حضور پیدا نکردند؛ چراکه برای من و خیلی ها فضا مناسب نبود، اما خوشحالم از اینکه دوباره به عرصه موسیقی بازگشتم و می بینم که بسیاری از دوستان می خواهند در این فضا کار کنند.

    هادی منتظری نوازنده پیشکسوت کمانچه نیز در ادامه این نشست خبری گفت: حتما برای شما این سوال پیش می آید که هادی منتظری که تعصب زیادی روی ردیف موسیقی ایران دارد چرا در این اجرای تلفیقی موسیقی حضور دارد، که باید در جواب بگویم این تجربه ای جدید برای من است که دوست دارم مخاطب را با موسیقی ایرانی آشتی دهم.

    نوازنده پیشکسوت کمانچه افزود: حال و هوای خاصی که با تلفیق کمانچه و گیتار به دلیل تلاش کششی و مضرابی هر یک از این سازها به وجود می آورد تنوع و جلوه خاصی را به یک اجرای زنده موسیقایی می دهد که برای من این تجربه، تجربه جذابی است و امیدوارم با توجه به تمهیداتی که در این کنسرت در نظر گرفتیم بتوانیم رضایت مخاطبان را نیز فراهم کنیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=52395
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *