×
×

«پیروز ارجمند» در جلسه با اعضای هیات مدیریه خانه موسیقی خبر داد

  • کد نوشته: 52394
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۷ام فروردین ۱۳۹۳
  • ۲ دیدگاه
  • پیروز ارجمند در جلسه با هیات مدیره خانه موسیقی گفت: دادن مجوزها از مدت‌های طولانی به مدت ۲ تا ۱۰ روز تقلیل داده شده که می‌تواند راهگشا باشد. همچنین انجمن های موسیقی شهرستان ها نیز فعال شده‌اند. پروسه اخذ مجوز آلبوم‌های موسیقی به کمتر از ۱۰ روز تقلیل یافت.
    +یک ارکستر ترکیبی با رهبری آقای شهبازیان راه اندازی خواهد شد 

    «پیروز ارجمند» در جلسه با اعضای هیات مدیریه خانه موسیقی خبر داد
  • IMG13183521پیروز ارجمند در جلسه با هیات مدیره خانه موسیقی گفت: دادن مجوزها از مدت‌های طولانی به مدت ۲ تا ۱۰ روز تقلیل داده شده که می‌تواند راهگشا باشد. همچنین انجمن های موسیقی شهرستان ها نیز فعال شده‌اند. پروسه اخذ مجوز آلبوم‌های موسیقی به کمتر از ۱۰ روز تقلیل یافت.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان و به نقل از سایت خانه موسیقی، جلسه هیئت مدیره خانه موسیقی با حضور داود گنجه ای، محمد سریر،تقی ضرابی، داریوش پیرنیاکان، نصرالله ناصح پور، زیدالله طلوعی و حمیدرضا نوربخش، آذر هاشمی،حمیدرضا عاطفی و با حضور پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی و مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان) در ساختمان فاطمی برگزار شد.

    در این جلسه پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی گزارشی از فعالیت های انجام گرفته دفتر موسیقی ارائه کرد. وی در سخنانی گفت: دادن مجوزها از مدت‌های طولانی به مدت ۲ تا ۱۰ روز تقلیل داده شده که می تواند راهگشا باشد. همچنین انجمن های موسیقی شهرستان ها نیز فعال شده اند. ارجمند با اشاره به اقدامات اخیر دفتر موسیقی ارشاد گفت: ۱۲ آئین نامه تدوین شده است که می تواند در اجرای کنسرت ها مفید واقع شود، ارکستر سمفونیک، ارکستر ملی و یک ارکستر ترکیبی با رهبری آقای شهبازیان نیز راه اندازی خواهد شد و قرار است شورای عالی داوری با همکاری خانه موسیقی تشکیل شود. بخش تولید و نمونه سازی در معاونت هنری قرار است راه اندازی شود همچنین در سال ۹۳ چهار جشنواره موسیقی برگزار خواهد شد.

    مدیرکل دفتر موسیقی همچنین در سخنانش از خانه موسیقی خواست شعبات استان ها و شهرستان ها را برای تسریع فعالیت های صنفی به هنرمندان منطفه تاسیس کند که این صحبت با استقبال هیئت مدیره همراه بود.

    در ادامه این نشست داریوش پیرنیاکان دبیر و سخنگوی خانه موسیقی خطاب به مسئولان گفت: اگر می خواهید با خانه موسیقی همکاری نزدیک داشته باشید باید شفاف عمل کنید و اگر این اتفاق بیافتد حتما همکاری هم اتفاق خواهد افتاد. در ادامه جلسه، مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان)در سخنانی با اشاره به مشکلات پیش روی هنر در کشور گفت: در این سه سال که در خانه هنرمندان حضور دارم دیده ام خانه موسیقی بعنوان عضو موثر عمل می کند. ما هم تا جایی که توانستیم تا امروز با خانه موسیقی همکاری و در برنامه ها کمک کرده ایم. وی در ادامه به مسائل و مشکلات موسیقی گفت: در اکثر هنرها مسائل و مشکلات تقریبا یکسان است. آن چیزی که موجب شده اکثر درد ها و گلایه های ما یکسان باشد به چند مشکل اساسی و مسائل بالادستی در عرصه هنر برمی‌گردد که تا حل نشود هیچکدام از مسائل دیگر حل نمی شود.

    وی افزود: بطور مثال آقای ارجمند بیان کردید که مایل هستند خانه موسیقی در شهرستان ها شعبه داشته باشد اما من با قاطعیت می گویم وزارت ارشاد و ادارات کل ارشاد در شهرها چندان با این اتفاق همسو نیستند، همانطوری که ما سعی کردیم در استان ها شعبه خانه هنرمندان داشته باشیم ولی سیاست وزارت ارشاد و برخی از نهاد های امنیتی که مشورت می دهند این است که این انجمن های صنفی از این گسترده تر نشوند. سرسنگی گفت: اگر مشکلاتی که در عرصه هنری داریم حل نشود، باید سال ها بنشینیم و همین حرف ها را تکرار کنیم. این مشکلات به ساختار تشکیلاتی در حوزه هنر بر می گردد؛ ساختاری که بسیار کهنه است و متناسب با شرایط روزگار ما نیست. وزارت ارشاد با این ساختار کهنه ای که دارد و بروکراسی عجیبی که در آن حاکم است طبیعتا به جایی نمی رسد.

    این مدرس هنر گفت: وزارتخانه ای که هم می خواهد قوه مقننه باشد و سیاست گذاری کند. هم قوه مجریه باشد و برگزار کند و هم می خواهد قوه قضاییه باشد و قضاوت کند و به طور کلی سه وظیفه را یکجا خودش انجام دهد، موفق نخواهد شد و باید بدانیم تا وقتی این ساختار تغییر نکند و از همه مهم تر مدیریت های ما در این ساختار متحول نشود، بسیاری از این مسائل غیر قابل حل باقی خواهد ماند. وی افزود: نکته دیگر نسبت انجمن های صنفی و بخش دولتی است. متاسفانه چون این مساله بسیار جدید است آن را تجربه نکردیم. چون اساسا تجربه این تعامل را نداشتیم، دولت خود را رقیب این انجمن ها حس می کند و به نوعی مانع گسترش و توسعه فعالیت ها می شود ؛اتفاقی که برای خانه هنرمندان افتاد. سرسنگی در بخش دیگری از سخنانش به راهکارهای بهبود شرایط اشاره کرد و گفت: ما در بخش غیر دولتی از قدرت و فضایی که داریم استفاده نمی کنیم تا در هنر کشور یک تاثیر مثبت و کار آمد از خودمان بجا بگذاریم. متاسفانه همیشه مسائل کلان را رها کردیم و به مسائل کوچک می پردازیم.

    وی افزود: ما به عنوان انجمن های صنفی هیچ نقشی در سیاست ها و یا تعیین مدیریت ها نداریم. در این چند ساله اخیر هم از طرف ارشاد و هم از طرف شورای شهر تنها مرکز هنری که بودجه اش تقلیل پیدا کرده خانه هنرمندان بود. در این یکسال اخیر که آقای مسجد جامعی به عنوان یک فرد فرهنگی در شورای شهر آمدند و قرار شد بودجه ما زیاد شود، به همت یکی از اعضای شورا که اتفاقا از هنرمندان هستند این افزایش بودجه متوقف شد بدون اینکه ما دلیل آن را بدانیم. وی افزود: وقتی این مناسبات غلط وجود دارد فکر می کنم در انجمن های صنفی در باره مسائل کلان فرهنگی مملکت نتوانیم موضع گیری درستی اتخاذ کنیم.

    در حقیقت وقتی یک مدیر بر سرکار می آید باید بداند انجمن ها بخش اجرایی دولت نیستند.در واقع انجمن ها تفکر ساز و سیاست گذار هستند و باید در این زمینه کمک کنند. مدیرعامل خانه هنرمندان گفت: من بارها گفته ام که هنر ما گلخانه ای است. هنر به صورت سالم رشد نکرده است و همیشه جایی به یک مدیر دولتی وصل بوده است. ما در این همه تنگنا و فشار هایی که از همه طرف وارد می شود سعی داریم این چراغ را روشن نگه داریم.

    مجید سرسنگی در پایان با ابراز تمایل به تعامل هرچه بهتر و بیشتر خانه هنرمندان و خانه موسیقی گفت: تا جایی که از دست ما بربیاید به همراه خانه موسیقی سعی داریم با خلوص نیت و صداقت در بخش های مختلف بویژه اجرای برنامه های موسیقایی مشارکت کنیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=52394
       
    برچسب ها پیروز ارجمند

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *