×
×

با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت موسیقی ایرانیان

  • کد نوشته: 49641
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۷ام بهمن ۱۳۹۲
  • ۵ دیدگاه
  • قطعه SWAY با اجرای گروه آکاپلای دامور از طریق سایت موسیقی ایرانیان در دسترس مخاطبین موسیقی قرار گرفت.
    +خسروی دانش: یکی از برجسته ترین تفاوت های گروه دامور با سایر گروه های آکاپلا، نقش سولیستی هر یک از اعضای گروه است!

    با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت موسیقی ایرانیان
  • گروه موسیقی دامور (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    گروه موسیقی دامور (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: قطعه SWAY با اجرای گروه آکاپلای دامور از طریق سایت موسیقی ایرانیان در دسترس مخاطبین موسیقی قرار گرفت.

    طبق گفته سرپرست دامور، اهداف زیادی برای آینده این گروه در نظر گرفته شده است، فراز خسروی دانش با تقدیم قطعه SWAY به مخاطبین موسیقی ایرانیان، در زمینه هدفهای «دامور» گفت: «یکی از اهداف این گروه ارتباط با مخاطب عام است که با عوامل مختلفی اعم از تنظیم ها، انتخاب قطعات، نوع پوشش گروه و حرکات نمایشی صورت پذیرفته است. دامور در انتخاب قطعات و سبک های مختلف هیچ گونه تعصبی ندارد. البته سعی ما بر این است که استانداردها رعایت شود. یکی دیگر از این اهداف ، ساخت کاراکترهای مختلف از اعضای این گروه و معرفی آن ها به مخاطب است که معمولاً در گروه های ایران یک شخصیت روی صحنه نقش آفرینی می کند و به مخاطب معرفی می شود.»

    وی در ادامه افزود: «همانطور که میدانید اکثر قطعات ایرانی دارای بافت هموفونیک (یک ملودی اصلی با همراهی ساز) است که در این گروه تنظیم مجدد همان قطعات بصورت پلی فونیک اما به روز و با هدف ارتقاع سطح شنیداری مخاطب عام انجام شده است. البته گروه های آوازی بسیار خوبی هستند که برای مخاطبین خاص به اجرای آثار فاخر دوره های مختلف تاریخ ایران و جهان می پردازند.»

    خسروی دانش افزود: «یکی از برجسته ترین تفاوت های گروه دامور با سایر گروه های آکاپلا در ایران می توان به نقش سولیستی هر یک از اعضای گروه اشاره کرد که بصورت جداگانه ای در ایجاد صوت و افکت های سازی نقش آفرینی می کنند.»

    وی به سختی و حساسیت کار گروه دامور هم اشاره کرد و گفت: «در ژانر کاری ما خیلی ها بر این باورند که فعالیت گروهی که اعضای آن ۶ نفر هست به مراتب باید راحت تر از گروهی باشد که تعداد اعضای آن بالای ۱۵ نفر است، در صورتی که چنین تصوری نادرست است چرا که اعضای گروه دامور هر یک دارای میکرفون شخصی هستند که این امر باعث می شود تمامی جزئیات صدای خواننده به گوش مخاطب برسد در صورتی که در سایر گروه های آکاپلا هر خط ملودی توسط ۳ الی ۵ نفر خوانده می شود و میکرفون ها بصورت گروهی برای هر بخش صدایی تعبیه شده و صدای کلی آن بخش را به گوش مخاطب می رساند. اعضای گروه دامور امیدوار هستند در امر ترویج این سبک از موسیقی در ایران و ارائه کیفیت بالای اجرایی بتوانند گام بلندی در این راه بردارند.»

    غزل اکلیلی، محمود رحمانی، پریسا دلفانی، عطا حکاک، مینا جعفری و فراز خسروی دانش اعضای گروه موسیقی آوازی «دامور» را تشکیل می دهند.

    شایان ذکر است که گروه دامور از زمستان سال ۸۹ فعالیت خود را به سرپرستی فراز خسروی دانش در تهران آغاز کرد. و فعالیت این گروه از جذابیت خاصی برخوردار است چراکه اعضای آن بوسیله حنجره خود، صدای سازهای مختلف را بدون همراهی ساز، تقلید و اجرا می کنند.

    در ادامه می توانید قطعه SWAY را با اجرای گروه آکاپلای دامور از سایت موسیقی ایرانیان آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

     قطعه SWAY با اجرای گروه آکاپلای دامور را آنلاین بشنوید:

    + دانلود قطعه SWAY با اجرای گروه آکاپلای دامور 

    https://musiceiranian.ir/?p=49641
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *