×
×

با همکاری فریدون خشنود، بهنام ابطحی، میثم مروستی و الهام افتخاری

  • کد نوشته: 4673
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۹ام آبان ۱۳۸۹
  • ۷۱ دیدگاه
  • آلبوم «شب کوچه‌ها» اثری متفاوت از علیرضا افتـخاری با آهنگسازی فریدون خوشنود توسط موسسه فرهنگی هنری پنج برگ هنر منتشر شد. این آلبوم که تلفیقی از موسیقی پاپ و سنتی است

  • موسیقی ایرانیان – مهناز تقی زاده: آلبوم «شب کوچه‌ها» اثری متفاوت از علیرضا افتـخاری با آهنگسازی فریدون خوشنود  توسط موسسه فرهنگی هنری پنج برگ هنر منتشر شد. این آلبوم که تلفیقی از موسیقی پاپ و سنتی است، هشت قطعه با نام های «شب کوچه ها»، «سلام ای مست»، «تو خنده هام تو گریه هام»، «کعبه دل»، «شب بو»، «صبحتان بخیر مردم»، «شمع و شکر»، «به کجا چنین شتابان» دارد، همچنین در این آلبوم از سروده های شاعرانی چون مولانا، لیلا کسری، شهرام دانش، مشفق کاشانی، علیرضا قزوه و طهمورث پورشیرمحمد استفاده شده است.

    فریدون خشنود آهنگساز این اثر در گفتگو با خبرنگار موسیقی ایرانیان درباره این آلبوم می گوید: «آلبوم «شب کوچه‌ها» فضایی متفاوت با آن‌چه افتخاری تا به حال خوانده دارد، این آلبوم حتی نسبت به همکاری‌های قبلی من با افتخاری هم اتفاقی متفاوت‌تر است. این تفاوت در خوانش، ملودی و حتی ارکستراسیون افتاده است و همکاران موزیسین من همچون بهنام ابطحی، میثم مروستی و حسین فاضل که در این آلبوم در کنار من بوده‌اند به این تفاوت اذعان دارند. امیدوارم این ویژگی در جنبه مثبت‌اش صورت گرفته باشد و مورد تایید طرفداران این خواننده و موسیقی خوب مردمی واقع شود. این آلبوم پنجمین همکاری من و علیرضا افتخاری بعد از آلبوم‌های «ماه پنهان»، «شکوه عشق»، «عطر مهر» و «عاشقا سلام؛ عاشقا درود» به شمار می رود و از نظر من صدای ایشان بسیار استثنائی و قابل انعطاف است.»

    خشنود با تمجید از خوانندگی و صدای علیرضا افتخاری می گوید: «وی وقتی موسیقی پاپ می‌خواند این توانایی را دارد که به بهترین شکل در این استایل قرار بگیرد. البته وقتی آواز سنتی می‌خواند نیز همین‌‌طور هست، وقتی هم تلفیقی می‌خواند باز به خوبی خودش را در آن شکل موسیقی نشان می‌دهد. او حنجره‌ای استثنائی و صدایی آسمانی دارد که در فضای خودش قابل اعتناست، از نظر تکنیک خوانندگی هم توانایی‌های منحصر به فردی دارد، در همکاری‌هایش با من ملودی‌ها گاهی از نظر تکنیکی بسیار سخت هستند و فاصله‌های زیادی در جمله‌بندی‌ها وجود دارد با این‌همه او به خوبی می‌تواند این فاصله‌ها را بخواند، بدون این‌که مشکلی از این بابت پیش بیاید.»

    از نکات دیگر این آلبوم می توان به حضور الهام افتخاری (دختر علیرضا افتخاری) به عنوان آهنگساز قطعه «به کجا چنین شتابان» اشاره کرد.

    این آلبوم در حالی منتشر می شود که پیش از این افتخاری در چند مصاحبه گفته بود که قصد استراحت دارد و دیگر نخواهد خواند اما می بینیم که خلاف این اتفاق افتاده، در کل عادت کردیم که به گفته های این خواننده در رسانه ها اطمینان نکنیم از آنجا که یا خودش آن گفته ها را تکذیب خواهد کرد یا عکس آن گفته ها را به رسانه ی دیگری خواهد گفت!

    https://musiceiranian.ir/?p=4673
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *