×
×

رییس پلیس تهران اعلام کرد

  • کد نوشته: 4605
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۷ام آبان ۱۳۸۹
  • ۰
  • رییس پلیس تهران بزرگ امروز(۱۶ آبان) از دستگیری اعضای دو مرکز تهیه و توزیع موسیقی‌های زیرزمینی در تهران خبر داد. به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس پلیس تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، چند نفر از اعضای گروه‌های موسیقی زیرزمینی که در زمینه انتشار و […]

  • رییس پلیس تهران بزرگ امروز(۱۶ آبان) از دستگیری اعضای دو مرکز تهیه و توزیع موسیقی‌های زیرزمینی در تهران خبر داد.
    به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس پلیس تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، چند نفر از اعضای گروه‌های موسیقی زیرزمینی که در زمینه انتشار و تکثیر موزیک‌های مبتذل فعالیت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.
    سردار حسین ساجدی‌نیا، افزود: این گروه‌ها، موسیقی‌های نامتعارف خود را برای استفاده شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای معاند تولید کرده و برای پخش دراختیار آنها قرار می‌دادند.
    او در ادامه گفت: این افراد به منظور گمراه کردن ماموران پلیس، از محل‌های مخروبه و متروکه استفاده کرده و برای استتار محل‌ها، اقدام به شکستن شیشه‌ی پنجره‌ها و نصب پرده‌های کثیف و پاره روی آنها می‌کردند.
    این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با انجام تحقیقات، مشخص شد که تعدادی دختر و پسر جوان با تیپ‌های نامتعارف، به همراه آلات و ادوات موسیقی غربی به صورت روزانه در این محل‌ها تردد دارند، اظهار داشت: پس از مشخص شدن موضوع، هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی و دادسرای ناحیه ۲۱ تهران انجام شده و ماموران با حکم ورود، محل مذکور را مورد بازرسی قرار داده و متهمان حاضر در محل را دستگیر کردند.
    رییس پلیس پایتخت عنوان کرد: در این رابطه چند نفر دستگیر و تعدادی آلات موسیقی غربی و نیز چندین بطری مشروب الکلی نیز از محل‌های آنها به دست آمده است.
    فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به این موضوع که طبق اظهار متهمان، گروه‌های مذکور با نام‌های مختلف فعالیت می‌کردند، گفت: این گروه‌ها به صورت زیرزمینی، اقدام به ضبط و اجرای کلیپ‌های صوتی و تصویری کرده و با تزئین و مهیا کردن نورپردازی، پس از انتقال به روی CD و یا DVD اقدام به انتشار این آهنگ‌های غیرمجاز زیرزمینی از طریق ماهواره و شبکه‌های مجازی می‌کردند.
    ساجدی‌نیا با اعلام این مطلب که درحال حاضر تلاش و پیگیری برای دستگیری دیگر متهمان پرونده، خصوصا یک زن که رد پای وی در تولیداتشان نمایان است، گفت: دستور قضایی برای دستگیری تمامی متهمان پرونده صادر شده و پلیس تهران بزرگ تمام تلاش خود را برای دستگیری این افراد به کار می‌بندد.
    این درحالی است که گروه‌های مذکور به احتمال زیاد از گروه‌های RAP هستند که با آرم و علایم مختلف و منحرف فعالیت می‌کنند.
    وی گفت: این گروه‌ها از پیش پا افتاده‌ترین، ساده‌ترین و خیابانی‌ترین کلمات و جملات استفاده می‌کنند، بدون اینکه از حیث ادبی بتوان از آن استفاده کرد و مهمتر اینکه هیچ الزامی برای رعایت قوانین، شئونات، اخلاقیات و جملات ادبی ندارند.
    رییس پلیس تهران بزرگ با اشاره به نوع فعالیت‌های گروه‌های موسیقی(رپ) و نحوه مطالب عنوان شده در موسیقی‌هایشان، ادامه داد: افراد دستگیر شده، از گروه‌های منحرف اخلاقی می‌باشند؛ که خود را فارغ از تمامی مسایل زندگی دانسته و درپی آسایش مفرط و بی‌حد و اندازه هستند.
    رییس پلیس تهران بزرگ از تهدیداتی که این گروه‌های منحرف برای جوانان دارند، نام برده و عنوان داشت: ترویج بد زبانی، به کار بردن کلمات رکیک، شکستن قبح اعمال ننگین غربی، عادی کردن رفتارهای غلط برای جوانان، باز کردن راه برای نفوذ سایر رفتارهای ناهنجار و مبتذل، دورشدن جوانان از فرهنگ اسلامی، تشویش اذهان جوانان و کمرنگ شدن حرمت موسیقی فاخر، عادی جلوه دادن روابط ناسالم میان دختران و پسران جوان، سیاه نمایی اوضاع جامعه، تشویق جوانان علیه دیگران و فضیلت دانستن بی‌خیالی نسبت به قوم و مذهب و ملت ازجمله مواردی است که این گروه‌های منحرف در ذهن جوانان القا می‌کنند.
    وی لزوم حرکت به سوی موسیقی فاخر ایرانی را راهکاری دانست برای مقابله با ایجاد گروه‌های منحرف موسیقی در کشور و از سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های ذیصلاح خواست که با ایجاد شرایط مساعد فرهنگی، علاوه بر جلوگیری از اینگونه کجروی‌های اجتماعی، از کنار گرایش جوانان به این نوع موسیقی ها به سادگی عبور نکنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=4605
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *