×
×

نشست عصر شعر و ترانه با اجرای عبدالجبار کاکایی برگزار شد

  • کد نوشته: 45249
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۹ام آذر ۱۳۹۲
  • ۲ دیدگاه
  • نشست عصر شعر و ترانه با اجرای عبدالجبار کاکایی، روز پنجشنبه ۷ آذر ماه ۱۳۹۲ در سالن هنر فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
    +اجرای محمد زارع و گرامی داشت یاد استاد بابک بیات در این برنامه

    نشست عصر شعر و ترانه با اجرای عبدالجبار کاکایی برگزار شد
  • نشست عصر شعر و ترانه (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    نشست عصر شعر و ترانه (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: نشست عصر شعر و ترانه با اجرای عبدالجبار کاکایی، روز پنجشنبه ۷ آذر ماه ۱۳۹۲ در سالن هنر فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، پس از پخش کلیپی از نشست های گذشته و طنین انداز شدن سرود ملی و تلاوت آیاتی از قرآن کریم، اجرای موسیقی اول برنامه با پیانوی نیما کامکار و صدای سعید بیطرفان که قطعه ای عاشورایی بود صورت گرفت.

    در ادامه عبدالجبار کاکایی به روی صحنه آمده و سخنان خود را با دکلمه ترانه ای جدید آغاز کرد. سپس شروع به خواند متنی کرد که بی گمان بی ربط به هفتمین سالگرد بابک بیات نمی بود. پس از خواندن این بیوگرافی متفاوت از استاد بابک بیات وی از کارشناسان این برنامه دعوت کرد تا به روی استیج بیایند. اهورا ایمان، علیرضا بدیع و گروس عبدالملکیان سه کارشناس این برنامه بودند.

    اهورا ایمان که رابطه بسیار نزدیکی با مرحوم بابک بیات داشت، با دلی پر از مصادره شدن این آهنگساز برجسته توسط برخی گلایه کرد. وی در همین رابطه گفت: گویا کسانی که بیشترین عکس را با مرحوم بیات داشتند رابطه نزدیک تری هم با وی داشته اند.

    پس از این مقدمه جنجالی بخش کارگاهی این نشست با ترانه خوانی شاعران و ترانه سرایان جوان شروع شد و کارشناسان کارهای اجرایی را نقد کردند.

    در ادامه برنامه، مانی رهنما به روی استیج آمد، از خاطرات و روحیات بابک بیات گفت و از حضار خواست به احترام این استاد فقید ایستاده بابک بیات را تشویق کنند. رهنما از همکاری با ” ایرج جنتی ” و بابک بیات گفت و در ادامه پس از سالها قطعه محبوب ” مرسدس ” را با پیانو و تسلطی مثال زدنی برای علاقه مندان اجرا کرد. همچنین مانی رهنما قطعه ” پروانه ” با ترانه ای از ” عبدالجبار کاکایی ” را برای اولین بار به صورت زنده اجرا کرد.

    اهورا ایمان در بخش پایانی این برنامه ترانه محبوب ” عاشقانه ” را برای حضار خواند که با استقبال بسیار خوبی رو به رو شد. همچنین گروس عبدالملکیان، عمران میری و آثاری از خود را برای علاقه مندان خواندند و نوبت به بخش پایانی اجرای موسیقی رسید. محمد زارع خواننده جوان کشورمان با همراهی کارن زیاری دو قطعه را اجرا کرد و قول البوم جدید خود را به مخاطبان داد.

    از میهمانان این نشست نیز می توان به عمران میری، صابر ساده، آرش نصیری و مهدی استاد احمد  اشاره کرد.

    در ادامه می توانید عکسهای موسیقی ایرانیان (یاسمن امانی) از این نشست را دنبال کنید.

    https://musiceiranian.ir/?p=45249
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *