×
×

به آهنگسازی داریوش طلایی

  • کد نوشته: 4505
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۳ام آبان ۱۳۸۹
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «جلوه گل» به آهنگسازی داریوش طلایی و خوانندگی علیرضا قربانی؛ آذرماه توسط انتشارات آوای باربد منتشر می‌شود. داریوش طلایی، آهنگساز و ردیف دان، با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا گفت: این آلبوم حدود ۵-۶ سال گذشته به صورت یک کنسرت در فرانسه اجرا شد و در همین کشور توسط یک کمپانی فرانسوی […]

  • آلبوم موسیقی «جلوه گل» به آهنگسازی داریوش طلایی و خوانندگی علیرضا قربانی؛ آذرماه توسط انتشارات آوای باربد منتشر می‌شود.
    داریوش طلایی، آهنگساز و ردیف دان، با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا گفت: این آلبوم حدود ۵-۶ سال گذشته به صورت یک کنسرت در فرانسه اجرا شد و در همین کشور توسط یک کمپانی فرانسوی منتشر شد.
    وی افزود: در همین راستا تصمیم گرفتم این اثر موسیقایی که در ایران کمتر شناخته شده، را دوباره منتشر کنم.
    این آهنگساز با اشاره به اینکه آلبوم «جلوه گل» در دو بخش تهیه شده، خاطرنشان کرد: بخش اول این اثر در دستگاه آواز ابوعطاست که به صورت کلاسیک دستگاهی شامل مقدمه، پیش‌درآمد، گوشه‌های مختلف، آواز و تصنیف اجرا شده است.
    وی ادامه داد: در بخش اول دو تصنیف از علی‌اکبرخان شهبازی و عارف وجود دارد که قطعات از خود من و به صورت بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی اجرا شده است.
    طلایی درباره بخش دوم این آلبوم گفت: این بخش در دستگاه همایون اجرا شده است که ماننده بخش اول به صورت کلاسیک دستگاهی اجرا شده و تصنیف آن اثر عبدالحسین شهنازی است.
    این نوازنده تار در پایان گفت: قرار است یکسری از آثارم که در خارج از کشور منتشر شده و کمتر دردسترس علاقمندان بوده را دوباره در ایران منتشر کنم.

    https://musiceiranian.ir/?p=4505
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *