×
×

«آسمان می‌گرید امشب»‌ راهی بازار موسیقی کشور شد

  • کد نوشته: 44604
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۳ام آبان ۱۳۹۲
  • ۱ دیدگاه
  • آلبوم موسیقی «آسمان می‌گرید امشب»‌ با صدای زنده‌یاد عباس مهرپویا از سوی موسسه «آوا خورشید» منتشر شد.
    +در ادامه هم می توانید دموی قطعات این اثر را از طریق سایت موسیقی ایرانیان دانلود نمایید

    «آسمان می‌گرید امشب»‌ راهی بازار موسیقی کشور شد
  •  آلبوم موسیقی «آسمان می‌گرید امشب»‌ با صدای زنده‌یاد عباس مهرپویا

    آلبوم موسیقی «آسمان می‌گرید امشب»‌ با صدای زنده‌یاد عباس مهرپویا

    موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: آلبوم موسیقی «آسمان می‌گرید امشب»‌ با صدای زنده‌یاد عباس مهرپویا از سوی موسسه «آوا خورشید» منتشر شد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، این  اثر که  شامل ۱۶ قطعه به نام های «قیبلۀ لیلی»، «آسمان می‌گرید امشب (۱)»، «مرگ قو»، «غروب پاییز»، «عاشق نخواهم شد»، «کولی گل ‌فروش»، «فانوس»، «صدا کن مرا»، «قایق‌ران»، «آه!»، «ساز غمگین (۱)»، «من که در تو مرده‌ام»، «گریه کردم اشکم ندیدی»، «خال سیاه»، «ساز غمگین (۲)» و «آسمان می‌گرید امشب (۲)» است، توسط عباس مهرپویا و راوی شانکار آهنگسازی شده، خود مهرپویا و میلان گومز نیز تنظیم قطعات را برعهده داشته اند، همچنین  پرویز وکیلی، داریوش روشن، مهدی حمیدی شیرازی، نعیم، وحید ادیبی، محمد بهلول، یگانه شاهمیری و فرامرز امیر ابراهیمی ترانه های آلبوم را سروده اند.

     زنده‌یاد مهرپویا متولد ۱۳۰۶ در تهران بود و با نخستین قطعه خود به نام «مرگ قو» به صورت حرفه ای وارد موسیقی شد که با استقبال فراوانی هم روبرو گردید؛ قطعه‌ای که باب تازه‌ای در موسیقی پاپ ایران باز کرد، ایشان اولین کسی بود که گیتار برقی را وارد ایران کرد و هم‌زمان به نواختن آن پرداخت.

    از بزرگ‌ترین دستاوردهای سفرهای مهرپویا، سفر او به هندوستان در سال ۱۳۴۷ بود. در این سفر ساز «سیتار» را از محمود میرزا، با راهنمایی موسیقیدان هندی راوی شانکار آموخت و این ساز را که اساسا سازی ایرانی بوده و حدود ۴۰۰ سال پیش از او توسط امیر خسرو دهلوی به هندوستان برده شده بود (و بعدا از موسیقی ایرانی خارج)، دوباره وارد موسیقی ایران کرد.

    در آغاز دهه ۵۰ دگرگونی‌هایی در کارهای خود به وجود آورد. او با شناسایی موسیقی و ساز دیگر کشورهای جهان آمیزشی از این اصوات را به نام کوکتل موسیقی بوجود آورد.

    وی در همین دهه به کار آموزش موسیقی به سبک خود و تدریس سازهای ارگ و عود و سیتار و گیتار در ایران پرداخت.

    مهرپویا با آوایی اندوهناک می‌خواند و نغمه‌های غمناک سازش را همراهی می‌کرد؛ گویی درد هزاران سال تنهایی و بی‌کسی را روایت می‌کرد. مهرپویا با همکاری ترانه‌سرایانی همچون پرویز وکیلی، تورج نگهبان و داریوش روشن به اجرای ترانه‌هایی پرداخت، او در ۲۱ خرداد ۱۳۷۱ در اثر ابتلا به سرطان درگذشت و در امامزاده طاهر کرج به خاک سپرده شد.

    علاقه مندان می توانند جهت تهیه آلبوم «آسمان می‌گرید امشب»‌ به شهرکتاب ها، کتابفروشی ها و مراکز معتبر فرهنگی هنری سراسر کشور مراجعه نمایند.

    در ادامه هم می توانید دموی قطعات این اثر را از طریق سایت موسیقی ایرانیان دانلود نمایید.

    + دانلود دموی قطعات آلبوم موسیقی «آسمان می گرید امشب»

    https://musiceiranian.ir/?p=44604
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *