×
×

تلاش انجمن موسیقی ایران برای پرورش استعدادهای جوان در جشنواره ملی موسیقی جوان
تشکیل ارکستر نوجوانان و برگزاری کلاس‌های آموزشی در راستای حمایت از نخبگان موسیقی

  • کد نوشته: 440062
  • 02 مهر 1403
  • ۰
  • محمدعلی مرآتی، دبیر اجرایی جشنواره ملی موسیقی جوان، از برنامه‌های انجمن موسیقی برای تشکیل ارکستر نوجوانان و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای نفرات برتر جشنواره خبر داد. او همچنین استقبال چشمگیر جوانان از این رویداد را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای امسال دانست.
    تشکیل ارکستر نوجوانان و برگزاری کلاس‌های آموزشی در راستای حمایت از نخبگان موسیقی
  • دبیر اجرایی جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: تلاش داریم برای حمایت از نخبگان موسیقی دو اتفاق را رقم بزنیم، نخست تشکیل ارکستر نوجوان و دوم برگزاری کلاس‌های آموزشی و پژوهشی است.

    به گزارش خبرگزاری آنا، محمدعلی مرآتی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران و دبیر اجرایی جشنواره ملی موسیقی جوان در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: در حال حاضر در نیمه جشنواره موسیقی جوان قرار داریم، اتفاقات مهمی در این جشنواره رخ داده که امسال به نظر من استقبال جوانان با توجه به حضور ۲۱۱۷ نفر شرکت کننده، واقعا خوب بوده و این از مهمترین دستاوردهای حضور جوانان است.

    وی در ادامه افزود: این جشنواره یک آزمون ملی موسیقی است که برای برگزیدگان هدیه و لوح و برای همه شرکت کنندگان هم تقدیر خواهد داشت تا انگیزه‌شان برای فعالیت در مهمترین کنکور موسیقی کشور زیاد شود و جرأت کار در آینده را داشته باشند.

    مرآتی اظهار داشت: این جوانان و نوجوانان برای نخستین بار روی استیج تالار رودکی در پیشگاه استادان درجه یک موسیقی حاضر شده و انجمن موسیقی هم امسال در طول این هشت روز فعال بود و پنجشنبه پنجم مهر نیز اختتامیه برپا خواهد شد.

    وی یکی از ویژگی‌های مهم این جشنواره را حضور پدیده‌ها در گروه سنی الف یعنی نوجوانان زیر پانزده سال به شمار آورد و گفت: این آینده نگری جالبی را برای من به عنوان یک موزیکولوگ دارد که استقبال این گروه سنی خیلی خوب بود و به اساتید هم تبریک می‌گویم که این گروه سنی جدی در برنامه حضور دارند و خداراشکر روند مناسبی برای آموزش اینها درنظر گرفته شده که یک رکورد دراین کنکور محسوب می‌شود.

    مرآتی درباره حمایت‌های پس از جشنواره نیز گفت:‌ دو کار مهم را انجمن در دستور و طراحی دارد که به همت حمیدرضا اردلان دبیر جشنواره شدنی است، غیر از کار‌های پژوهشی، نخست تشکیل یک ارکستر نوجوانان و دوم هم اینکه قرار است نفرات اول تا سوم ماهانه به مدت سه ساعت توسط اساتید آموزش ببینند و هدایت شوند تا اجرا‌های دقیق‌تری داشته باشند. در ادامه مسیر هم انجمن موسیقی قرار است از بیست پدیده و نخبه جشنواره فیلم مستند تهیه کند.

    وی درباره ارکستر نوجوان نیز گفت: ساختار یک ارکستر اینطور است که به سرعت کار‌ها انجام نمی‌شود، ولی پیش‌بینی دبیر‌ان این است که بچه‌ها آماده حضور در یک ارکستر شوند، آموزش ببینند و براساس آن آموزش ارکستر اجرا شود.

    مرآتی در پایان گفت: امیدوارم با توجه به شرایط، انگیزه و اشتیاق هنرجو‌ها و استقبال از این جوانان و نوجوانان این مسیر ادامه پیدا کند و هموار شود.

    منبع: آنا
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *