×
×

یک رویداد مورد نیاز جامعه
لطفا از موسیقی فاخر حمایت بیشتری کنید

  • کد نوشته: 438948
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۳ام دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از تماشای کنسرت «همراه با خاطره‌ها» به آهنگسازی مجید انتظامی از نقش مجموعه‌های فرهنگی هنری برای ارتقای موسیقی فاخر میان مخاطبان سخن گفتند.
    لطفا از موسیقی فاخر حمایت بیشتری کنید
  • تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از تماشای کنسرت «همراه با خاطره‌ها» به آهنگسازی مجید انتظامی از نقش مجموعه‌های فرهنگی هنری برای ارتقای موسیقی فاخر میان مخاطبان سخن گفتند.

    تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از تماشای کنسرت «همراه با خاطره‌ها» به آهنگسازی مجید انتظامی در روزهای گذشته از نقش مجموعه‌های فرهنگی هنری برای ارتقای موسیقی فاخر میان مخاطبان سخن گفتند.

    عباس مقتدایی نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که موسیقی فاخر در کشور ما هم سابقه قابل توجهی دارد، توضیح داد: این جلوه از موسیقی یکی از عرصه‌هایی است که می‌توانیم پیام کشور را به مخاطبان داخلی و خارجی ارائه دهیم. شرایطی که در اجرای «همراه با خاطره‌ها» بخشی از آنچه در اذهان و خاطرات مردم عزیز ایران شکل گرفته بازآفرینی شد؛ چراکه مردم با فیلم‌های دفاع مقدس آشنایی دارند و آن‌ها را از خاطرات ادوار زندگی خود قلمداد می‌کنند.

    وی افزود: «همراه با خاطره‌ها» در شمار کارهای فاخر قرار دارد؛ به‌ویژه این‌که اجرای دوباره آن همزمان شد با رخدادی که در کرمان به وقوع پیوست و اقدام ارزشمندی که اتفاق افتاد این بود که از شهدای کرمان در این رویداد یاد شد. این موضوع نشان می‌دهد که می‌توانیم برای انتقال پیام انقلاب اسلامی و ایران سربلند، هنر را به کار بگیریم. دستگاه‌های متولی فرهنگی می‌توانند از موسیقی به عنوان پیام‌رسان استفاده کنند. در این میان بنیاد رودکی می‌تواند هم در ارتباطات بین‌المللی و هم در ارتباطات داخلی خود در زمینه ارتقای موسیقی فاخر گام بردارد.

    به اسطوره‌های حوزه موسیقی توجهی ویژه شود

    زهره سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلام هم در توصیف اجرای «همراه با خاطره‌ها» گفت: خوشبختانه شاهد اجرای بسیار شورانگیزی از سوی استاد مجید انتظامی و ارکستر موسیقی ملی ایران بودیم. به هرحال استاد انتظامی بعد از بیش از یک دهه روی صحنه رفت و کنسرتی را پیش روی مخاطبان قرار داد که دربرگیرنده فضای حماسی بود.

    وی افزود: با توجه به استقبال پرشوری که از این اجرا انجام شد، انشاالله شاهد برگزاری بیشتر رویدادهایی از این دست باشیم. نهادهایی چون بنیاد فرهنگی هنری رودکی می‌توانند توجه ویژه‌ای به اسطوره‌های این حوزه داشته باشند.

    مفاخر موسیقی ایران شایسته احترام و قدردانی مستمر هستند

    احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم اظهار کرد: تماشای کنسرت «همراه با خاطره‌ها» برای من رویداد خاطره‌انگیزی بود چراکه شاهد اجرای کاملاً گرم و گیرای آثار استاد انتظامی بودیم.

    وی با اشاره به حضور مجید انتظامی در صحنه اجرای تالار وحدت گفت: بعد از مدت بیش از ۱۰ سال، این هنرمند در تالار وحدت حضور پیدا کرد و رهبری ارکستر موسیقی ملی ایران را در قطعاتی خاطره‌انگیز بر عهده گرفت که جای شکر و غنیمت دارد. بنابراین لازم است مفاخر موسیقایی کشور را مورد احترام قرار دهیم.

    رویدادهایی چون «همراه با خاطره‌ها» مورد نیاز امروز جامعه است

    ابراهیم سوزنچی کاشانی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با بیان این‌که اجرای «همراه با خاطره‌ها» بسیار عالی و شعف‌انگیز بود، تاکید کرد: کار استاد انتظامی بی‌نظیر بود و شاهد اجرایی پرشور و حرارت بودیم. این رویدادهای فرهنگی مورد نیاز امروز جامعه به‌ویژه جوانان است و باید مستمر باشد.

    وی با تاکید بر این‌که بنیاد رودکی نقشی مهم و بسیار کلیدی در زمینه ارتقای موسیقی فاخر دارد، گفت: با توجه به این‌که سند ملی موسیقی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و به زودی نیز ابلاغ می‌شود، بنیاد رودکی باید بتواند مبتنی بر این سند کار را جلو ببرد.

    منبع: مهر
    https://musiceiranian.ir/?p=438948
       
    برچسب ها موسیقی فاخر

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *