×
×

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بالندگی یک جشنواره با تحقق شعار عدالت فرهنگی امکان‌پذیر است

  • کد نوشته: 438716
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۶ام دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با آغاز مرحله دوم شانزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران در تالار رودکی تهران، متنی را منتشر کرد.
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بالندگی یک جشنواره با تحقق شعار عدالت فرهنگی امکان‌پذیر است
  • وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با آغاز مرحله دوم شانزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران در تالار رودکی تهران، متنی را منتشر کرد.

    به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با آغاز مرحله دوم شانزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران در تالار رودکی تهران، متنی را منتشر کرد.

    در متن پیام اسماعیلی آمده است :

    «از دیرباز تا کنون فرهنگ و هنر در کشور عزیزمان همچون گنجینه ‌ای ارزشمند، پیوندی ناگسستنی با نگرش‌ها و باورهای مردم برقرار ساخته و موسیقی اقوام نیز یکی از جلوه‌های گویا و غنی از تنوع و تکثر فرهنگی است که مردمان فرهنگ‌مدار با آواها و نواهای خود در جای جای سرزمین‌مان آن را حفظ کرده‌اند.

    گوهر زرین موسیقی نواحی که با راویانی عاشق از شمالی‌ترین نقطه ایران آغاز و پس از گذشتن از شرق، غرب و نواحی مرکزی آن به جنوب ایران ختم می‌شود، تاریخ و جغرافیای فرهنگی کشورمان را در شمایلی از نواها و آواهایی روایت می‌کند که تجلی اصالت و معرفت در آیینه زلال آن هویدا است و در طی سالیان، نسل به نسل حفظ شده تا در روزگاران ما فرصتی برای بیان فرهنگ و هنر بومی با همراهی نوجوانان و جوانانی باشد که دل در گرو این موسیقی دارند تا راه پیشکسوتان را با گذر از مسیر تاریخ ادامه ‌دهند.

    جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران در گام شانزدهم، با رویکردی نو (پس از برگزاری درخشان آن در پنج منطقه کشور) در پهنه ‌ای به وسعت ایران اسلامی با همکاری تمامی استان‌ها و حضور پررنگ و پرمعنای هنرمندان موسیقی اقوام برپا شده است. غنای هرچه بیشتر این رخداد مهم فرهنگی ‌ـ هنری، موضوعی است که باید در دستور کار برگزارکنندگان باشد تا بالندگی این جشنواره همگام با تحقق شعار بنیادین عدالت فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق یابد.

    برگزاری شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با حضور هنرمندان فرهیخته موجب مسرت است. از تلاش‌های خالصانه همکارانم در معاونت امور هنری، دفتر امور موسیقی، ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، انجمن موسیقی ایران، دبیر محترم و داوران ارجمند بسیار سپاسگزارم.»

    منبع: سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir»
    https://musiceiranian.ir/?p=438716
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *