×
×

چهره‌ها به میدان آمدند
کورس «تک‌آهنگ‌ها» در سایه احیای کنسرت‌ها

  • کد نوشته: 437878
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۰ام اسفند ۱۴۰۱
  • ۰
  • همزمان با آغاز دور تازه کنسرت‌ها بعد از چند ماه دوری اغلب خوانندگان و گروه‌های موسیقی، فرآیند انتشار و عرضه تک‌آهنگ‌ها نیز روند رو به رشدی را در هفته‌های اخیر آغاز کرده است.
    کورس «تک‌آهنگ‌ها» در سایه احیای کنسرت‌ها
  • همزمان با آغاز دور تازه کنسرت‌ها بعد از چند ماه دوری اغلب خوانندگان و گروه‌های موسیقی، فرآیند انتشار و عرضه تک‌آهنگ‌ها نیز روند رو به رشدی را در هفته‌های اخیر آغاز کرده است.

    فرآیند تولید، بازاریابی و فروش محصولات موسیقایی طی پنج ماه گذشته، متأثر از حوادث و اتفاقات اخیر در شرایط اضطرار و بحرانی قرار داشت. شرایطی که موجب توقف تقریباً کامل برگزاری کنسرت‌ها و تولید آثار موسیقایی در گونه‌ها و ژانرهای مختلف شد و می‌توان گفت اغلب هنرمندان و گروه‌های فعال حوزه موسیقی در این مدت نه تنها در حوزه کنسرت‌ها فعالیت چندانی نداشتند، بلکه در حوزه تولید تک آهنگ و آلبوم نیز با شرایط مطلوبی رو به رو نبودند.

    اما طی یکی دو هفته گذشته برخی از خوانندگان و گروه‌های موسیقایی به ویژه در حوزه موسیقی پاپ علاوه‌بر برنامه‌ریزی برای برپایی کنسرت‌های موسیقی که طبیعتاً با شرایط ویژه و خاص‌تری در حوزه محتوایی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد، تک آهنگ‌هایی را نیز در دسترس مخاطبان قرار داده‌اند. آثاری که برخی از آنها بعد از مدت‌ها دوری خواننده‌ها در حوزه فرآیند عرضه محصولات موسیقایی صورت می‌پذیرد و دربرگیرنده شرایطی است که می‌توان برخی‌ها از آنها آغازگر فصل تازه‌ای از فعالیت هنرمندان با در نظر گرفتن شرایط فعلی جامعه در نظر گرفت. فرآیندی که دیگر معطوف به تولید آلبوم نیست و فعلاً این تولید تک آهنگ است که در اولویت انتشار قرار دارد.

    آنچه در این گزارش می‌خوانید، معرفی اجمالی و بدون تقدم و تأخر به معرفی برخی از تک آهنگ‌های منتشرشده از سوی برخی خوانندگان و گروه‌های شناخته شده موسیقی کشورمان طی هفته‌های گذشته است که با تاکید بر حال و هوای ویژه این روزهای جامعه در دسترس مخاطبان قرار گرفته‌اند.

    سالار عقیلی؛ «رفتی سفر»

    سالار عقیلی خواننده موسیقی ایرانی که در این چند ساله علاوه بر فعالیت در عرصه موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی در حوزه موسیقی پاپ نیز فعالیت‌های قابل توجهی داشته، دریک همکاری ویژه قطعه‌ای را با تک نوازی سنتور اردشیر کامکار منتشر کرد

    در این قطعه که با نام «رفتی سفر» منتشر شده، محمد سلمانی شاعر، حمیدرضا گلشن آهنگساز، ایمان کی پیشینیان تنظیم کننده، اردشیر کامکار نوازنده سنتور گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند.

    محمد علیزاده؛ «همسفر»

    محمد علیزاده یکی از خوانندگان پرطرفدار این سال‌های موسیقی پاپ کشورمان است که همچنان آثار و کنسرت‌هایش با استقبال مخاطبان مواجه می‌شود.

    وی که پس از جدایی از صدرالدین حسینخانی، مجتبی امینی تهیه کننده مطرح سینما و تلویزیون را به عنوان تهیه کننده در کنار خود دارد، طی روزهای گذشته تک آهنگ «همسفر» را منتشر کرد.

    در این قطعه شاهین شیخی و علی تیرداد به عنوان ترانه سرا و آهنگساز، فراز فراهانی نوازنده گیتار برخی از عوامل اجرایی را تشکیل می‌دهند.

    حامد همایون؛ «مراقبتم»

    حامد همایون از خوانندگان پرطرفدار و شناخته شده موسیقی پاپ کشورمان که طی سال‌های اخیر تحت مدیریت محسن رجب پور به فعالیت مشغول است، در روزهای گذشته بود که تازه‌ترین قطعه خود به نام «مراقبتم» را پیش روی مخاطبان قرار داد.

    در این قطعه طاها یوسفی ترانه سرا و آهنگساز، حسین احمدی میکس و مستر، محسن رجب پور ناشر و حامد همایون به عنوان خواننده حضور دارند.

    رضا بهرام؛ «پناه آخر»

    «پناه آخر» عنوان یکی دیگر از قطعات جدید این روزهای موسیقی است که به خوانندگی رضا بهرام در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

    این خواننده که به واسطه همکاری با محمدحسین توتونچیان راه و چاه ورود به نظام اقتصادی موسیقی ایران را بلد شد، در روزهای گذشته بود که قطعه «پناه آخر» را منتشر کرد.

    در این قطعه معین عمران و سجاد خیرآبادی ترانه سرا، حامد دهقانی آهنگساز، امین آئین تنظیم کننده، نیکان واحد نوازنده گیتار، حمید حاتمی میکس ومستر، رضا بهرام را همراهی کردند.

    راغب؛ «چشم بندی»

    مصطفی راغب که طی ماه‌های گذشته با نام هنری «راغب» آثار پرطرفداری را برای مخاطبان عرضه کرده و در این مدت هم تمام تلاش خود را به کار گرفته تا نسبت به برخی حاشیه‌ها و اظهار نظرات سیاست سکوت را به کار ببند، طی روزهای گذشته بود که قطعه جدیدی به نام «چشم بندی» را منتشر کرد.

    در این قطعه موسیقایی راغب به عنوان ترانه سرا، آهنگساز و خواننده و احسان احمدی به عنوان تنظیم کننده حضور دارند.

    بهنام بانی؛ «کجای این شهری»

    بهنام بانی از خوانندگان همیشه پرطرفدار موسیقی پاپ که در این مدت بازیگری سینما را هم تجربه کرده، در همین روزهای گذشته بود که قطعه جدیدش را منتشر کرد.

    «کجای این شهری» عنوان این اثر تازه بهنام بانی است که با ترانه کارن موسوی، آهنگسازی حامد برادران و علیرضا خان، نوازندگی گیتار نایلون مجید پارسا، نوازندگی گیتار الکتریک علیرضا الیاسوند و تهیه کنندگی برادران حاتم پور پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

    گرشا رضایی؛ «خبرخبر»

    گرشا رضایی خواننده‌ای که در این یکی دو سال اخیر طرفدارانی را برای خود دست و پیدا کرده و در این مدت هم کم و بیش با حاشیه‌هایی مواجه شده، طی روزهای آغازین اسفند ماه امسال بود که قطعه جدیدش به نام «خبر خبر» را منتشر کرد.

    در این خواننده هادی زینتی ترانه سرا و آهنگساز، گرشا رضایی تنظیم کننده، خواننده و میکس و مستر گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند.

    امیرعباس گلاب؛ «پَرت»

    «پرت» عنوان یکی دیگر از تک آهنگ‌های منتشر شده طی روزهای اخیر است که به آهنگسازی و خوانندگی امیرعباس گلاب در در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

    این خواننده که طی سال‌های گذشته سبک و سیاق متفاوتی در خوانندگی را به طرفدارانش ارائه می‌دهد، در این تک آهنگ تلاش کرده همچون اغلب آثارش حال و هوای عاشقانه ای را برای شنوندگان فراهم سازد.

    علی بحرینی و امیرعباس گلاب ترانه سرا، امیرعباس گلاب آهنگساز و خواننده، فرهاد مهاجرپور تنظیم کننده، محمد فلاحی میکس و مستر گروه اجرایی این تک آهنگ را تشکیل می‌دهند.

    «نرو جانم»؛ محسن ابراهیم‌زاده

    محسن ابراهیم زاده خواننده پاپی که سال گذشته یکی از رکورداران برگزاری کنسرت و البته پول‌سازترین هنرمندان موسیقی پاپ بود، در روزهای گذشته تک آهنگ «نرو جانم» را منتشر کرد.

    در این قطعه محسن ابراهیم زاده خود به عنوان ترانه سرا، آهنگساز و تنظیم کننده حضور داشته است. ضمن اینکه مهدی کرد یار همیشگی این سال‌های او به عنوان تهیه کننده وی را همراهی می‌کند.

    علیرضا طلیسچی؛ «ارتش سری»

    علیرضا طلیسچی دیگر خواننده موسیقی پاپ کشورمان که در این سال‌ها آثارش به یکباره با استقبال مخاطبان مواجه شده، طی روزهای آخر بهمن ماه بود که قطعه «ارتش سری» را منتشر کرد.

    این خواننده قرار است که به زودی کنسرتی در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌کند تا بار دیگر مخاطبان این خواننده شاهد اجرای زنده او باشند.

    علیرضا طلیسچی در این کنسرت تصمیم دارد قطعه «قاف» را به همراه منتخبی از قطعات گذشته و جدید خود چهارشنبه‌شب روی صحنه اجرا کند.

    فرزاد فرزین؛ «کوه یخ»

    فرزاد فرزین از خوانندگانی که طی سال‌های اخیر به طور همزمان علاوه‌بر خوانندگی، بازیگری سینما را هم تجربه کرده در این روزهای گذشته بود که در کنار برگزاری یک کنسرت، تک آهنگ جدیدی را هم منتشر کرد.

    «کوه یخ» عنوان اثر جدید این خواننده موسیقی پاپ است که با ترانه و آهنگ امین همه خوانی، تنظیم احسان احمدی و امیرمیلاد نیکزاد در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

    آرون افشار؛ «درد شیرین»

    آرون افشار از جمله خوانندگانی که طی هفته‌های گذشته حضور فعالی در فضای مجازی داشته، در همین چند هفته بود که از جدیدترین تک آهنگ خود رونمایی کرد.

    این خواننده موسیقی پاپ طی روزهای پایانی بهمن ماه بود که تک آهنگ «دردشیرین» را منتشر کرد.

    در این قطعه موسیقایی علی ایلیا ترانه سرا، آرون افشار، معین راهبر تنظیم کننده آرون افشار را در تولید این تک آهنگ یاری کردند.

    بابک جهانبخش؛ «خودم دارم که»

    بابک جهانبخش خواننده‌ای که طی روزهای گذشته با حاشیه‌هایی درباره شایعه خداحافظی اش از موسیقی درگیر بود، پس از تکذیب رسمی این شایعه از تازه‌ترین تک آهنگ خود رونمایی کرد.

    قطعه «خودمو دارم که» عنوان اثر تازه جهانبخش است که با ترانه نرگس جعفری، آهنگسازی علی نورایی و تنظیم معین راهبر پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

    سعید شریعت؛ «تنها»

    سعید شریعت هم یکی دیگر از خواننده نوپای موسیقی است که به واسطه همراهی‌اش با بابک زرین آهنگساز شناخته شده این سال‌های سریال‌های تلویزیونی توانست مسیر خوبی را برای خود در مارکتینگ موسیقی انتخاب کند.

    وی به واسطه جنس صدایی که دارد می‌تواند در ردیف خواننده‌های پرطرفدار موسیقی ایران جای خود را بسازد که اگر اتفاقات اخیر و البته ماجرای کرونا نبود وی پیش از اینها در این فرآیند معرفی می‌شود.

    تک آهنگ «تنها» اثر جدید این خواننده بود که طی روزهای گذشته با ترانه صابر قدمی و آهنگسازی بابک زرین در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

    بر اساس این گزارش طی روزهای گذشته علاوه بر تولید تک آهنگ، توسط خوانندگانی که در این گزارش به آنها اشاره شد، هنرمندان دیگری از جمله حمید هیراد، امیر عظیمی، ناصر زینلی، سهراب پاکزاد، سپهر شاکری، علی زند، مهدی احمدوند، حامیم، کیارش، علی یاسینی، علی عبدالمالکی تک آهنگ‌هایی را پیش روی مخاطبان خود قرار داده‌اند.

    منبع: مهر
    https://musiceiranian.ir/?p=437878
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *