×
×

عصار بار دیگر با صدای جامعه همصدا شد
ادای احترام به کادر درمان

  • کد نوشته: 436363
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۰ام تیر ۱۴۰۱
  • ۰
  • علیرضا عصار خواننده و آهنگسازشناخته شده موسیقی پاپ، تازه‌ترین کنسرتش را برای پایتخت نشینان برگزارکرد.
    ادای احترام به کادر درمان
  • ندا سیجانی: علیرضا عصار خواننده و آهنگسازشناخته شده موسیقی پاپ، تازه‌ترین کنسرتش را برای پایتخت نشینان برگزارکرد. این هنرمند در روزهای دوم و سوم تیرماه، ودر دوسانس ۱۸:۴۵ و ۲۲:۱۵ درسالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران به روی صحنه رفت تا پس از مدت‌ها دوری میزبان مخاطبان و علاقمنداش باشد. کنسرتی با ارکستری بزرگ و منظم، متشکل از گروه‌های سازهای زهی و کر و دیگرسازهای خاص این ژانراز موسیقی.

    عصار دراین کنسرت منتخبی از قطعات آلبوم‌های ماندگار و پرطرفدارش را اجرا کرد تا باردیگر همصدا با مردم، به بیان اشعاری بپردازد که بیانگر دغدغه جامعه اوست.

    نخستین قطعه این کنسرت «قدسیان آسمان» نام داشت با شعری از شاه فضل الله ولی با مطلع «‌ای کاروان! ای کاروان! من دزد شبرو نیستم/ من پهلوان عالمم من تیغ رویارو زنم…» از آلبوم «کوچ عاشقانه‌ها» که سال ۷۸ منتشرشد. عصار بعد از اجرای این ترک، ضمن سلام و خوشآمدگویی به حاضران در سالن، درجملاتی گفت: «بسیار خوشحالم که بعد از این همه سال فرصتی بوجود آمد تا باردیگر در کنار شما مردم عزیزباشم و امیدوارم شب خوبی درکناریکدیگر داشته باشیم.»

    در ادامه این صحبت ها، تک نوازی گیتار سهیل بیانی مهر، فضای سالن را برای آ ترک «انسام آرزوست» سروده حضرت مولانا با مطلع «بنمای رخ که باغ و گلستانم آرزوست…» آماده کرد تا در ادامه ترانه عاشقانه «بوی بارون» با شعری از رضاعبدالهی شنیدنی‌تر شود «وقتی صدای بارون می‌پیچه توی ناودون / پر می‌کشه پرستو به زیر طاق ایوون… ابری‌ترین هوا رو توچشم تو میبینم/ شبا به زیر بارون با یاد تو میشینم…»

    ترانه ماندگار «عشق الهی» به آهنگسازی و خوانندگی علیرضا عصاربا مضمون «میچرخم و میرقصم و مینوشم از این جام / بیخودشده از خویشم و از گردش ایام این عشق الهی است حق لایتناهی ست /این عشق الهی است این شور خداییست…» ترک دیگری بود که با همخوانی حاضران در سالن به اجرا درآمد و مورد استقبال قرار گرفت.
    علیرضا عصار دراین کنسرت ترانه «پای تو تا ته دنیا هستم» را از طرف خود و گروهش به کادر درمان تقدیم کرد و قبل از اجرای آن در جملاتی گفت: وقتی سال ۹۹ باخبر شدیم، بیماری‌ای با نام کرونا درجهان شیوع پیدا کرده، نمی‌دانستیم با چه اتفاق خطرناکی روبه‌رو می‌شویم و چه تأثیرعجیب و عمیقی در زندگی همه ما خواهد گذاشت. سال‌های بسیار سختی بود و از سوی دیگر این اتفاق ما را متوجه معنای واقعی واژگانی کرد که به طور روزمره استفاده می‌کردیم اما معنی واقعی آن را نمی‌داستیم مانند در آغوش گرفتن کسی که دوستش داریم. از طرفی دیگر متأسفانه کارهایی که باید با سرعت بیشتری انجام می‌گرفت با تأخیراتی روبه‌رو شد و عزیزان بسیاری را با نسبت‌های دور و نزدیک از دست دادیم و مانند همیشه تاریخ تاوان این کوتاهی‌ها را ما باید پاسخ بدهیم.

    ما مردمان خوبی هستیم البته ایرادهایی داشته‌ایم و منکر آن نیستیم اما در بزنگاه‌هایی مانند جنگ، کرونا و… عیار واقعیمان را نشان دادیم. افرادی که جان فشانی کردند و دیگر در بین ما نیستند. مردمانی که به اندازه ما خانواده‌هایشان را دوست داشتند اما این عشق را کنار گذاشتند و با جان و دل وارد این میدان شدند. عزیزانی که برای حفاظت از ما از بین ما رفتند خداوند رحمتشان کند و بخشی که در بین ما هستند، خداوند برای ما و کشور عزیزمان حفظ کنند. » این قطعه با تصاویر کادر درمان همراه بود.

    ترک معروف دیگر «ای عاشقان» بود که با حضور دو هنرمند میهمان ترگل خلیقی (نوازنده تار) و سهیل رجب همخوان اجرا شد.

    ترک «نوجوونی» از آلبوم «جزعشق نمی‌خواهم» که سال۹۶ منتشر شد، با شعری از افشین مقدم و تنظیم سعید زمانی اثربعدی بود که علیرضا عصار آن را معرفی کرد و با همخوانی و استقبال حاضران در سالن روبرو شد. او دراین بخش از گروه سازهای زهی و میلاد عالمی که سرپرستی آن را برعهده داشت، تشکر کرد. قطعه بعدی با صدای گیتار الکتریک نواخته شد وسرآغازی بود برای اجرای ترک معروف عصار «فتوای تاک» به آهنگسازی این هنرمند و شعری از روزبه بمانی وتنظیم سعید زمانی با مضمون شعر ” باید به منبر چه کسی اعتماد کرد / وقتی حدیث وارد افسانه می‌شود… وقتی شراب قاعده اعتقاد شد / مقیاس آبروی تو پیمانه می‌شود/فتوای تاک چیست اگر در حیاط شیخ/ انگورهایش همه شاهانه می‌شود.
    «ترک» محتسب، مستی به ره دید و گریبانش گرفت/ مست گفت‌ای دوست، این پیراهن است، افسار نیست… «که برگرفته از آلبومی با همین نام است و با شعر اجتماعی از پروین اعتصامی، باحضور نوازنده تار به عنوان میهمان اجرا شد. قطعه» عاشق «که تیتراژ ابتدایی برنامه «یک یک» ویژه تحویل سال ۱۳۹۷ بود، به سروده افشین مقدم اثردیگر این برنامه بود که اجرا شد. »جز عشق نمی‌خواهم «با شعری از روزبه بمانی و با تنظیم و آهنگسازی پویا نیکپور که با تصاویری از اعضای این ارکستر همراه شد به اجرا درآمد. آخرین اجرای این کنسرت اختصاص داشت به ترانه» خیابان خواب ها «با شعری از خلیل جوادی» دست‌ها را باز در شبهای سردها کنید‌ای کودکان دوره گرد/ مژدگانی‌ای خیابانخوابها / می‌رسد ته مانده بشقابها…”. علیرضا عصار قبل ازاجرای این کاردر توضیحانی گفت: این ترانه را تقدیم می‌کنم به همه هموطنانی که درکشوری با این ثروت متاسفانه تحت فشار اقتصادی هستند. من از میکروفونی که شما و مردم در اختیارم قرار داده‌اید این صدا را به گوش مسئولان می‌رسانم و امیدوارم روزی فرا برسد که نیازی به گفتن این صحبت‌ها نباشد.

    مجید برومند، مسعود همایونی، امیر شهابی، سهیل بیانی مهر، همایون نصیری و پویا نیکپور از نوازندگان این کنسرت بودند.
    در بخش ارکسترال نیز میلاد عالمى ( کنسرت مایستر )، آرش اسدنژاد، اشکان پویانیا، برهان همتى، علیرضا خلج اسماعیلى، نسیم حسینى، سانوا عندلیبى، سرمد انکشافى، رمیصا نفیسى، نفیسه محمودى، شیما عبداللهى، داریوش حجازى، کوشا صرافى گوهر، مهدى منادى، فرگل ساکت، مهرداد عالمى نیز حضور داشتند.

    آریا عظیمی نژاد، آزیتا حاجیان، مهراوه شریفی نیا، سیامک انصاری، امید نعمتی، روزبه بمانی، شاهد صادقپور، حامد بهداد، علی اوجی، امیرحسین اویسی ، کمال صداقت، سعید زمانی و مستانه مهاجر نیز از میهمان این برنامه بودند.

    منبع: موسیقی ما
    https://musiceiranian.ir/?p=436363
       
    برچسب ها علیرضا عصار

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *