×
×

برای تاکید بر اهمیت محیط زیست
کودکان ایرانی با موسیقی و نمایش «سیمرغ‌نامه» را روایت کردند

  • کد نوشته: 435984
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۸ام اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰
  • تعدادی کودک و نوجوان در قالب پروژه موسیقایی ـ نمایشی «سیمرغ نامه» که در تالار وحدت برگزار شد، به بیان دغدغه‌های محیط زیستی با تکیه بر ادبیات کلاسیک و موسیقی پرداختند.
    کودکان ایرانی با موسیقی و نمایش «سیمرغ‌نامه» را روایت کردند
  • پروژه موسیقی ـ نمایشی «سیمرغ نامه» با موسیقی مریم شریف زاده شیرازی و نویسندگی و کارگردانی میترا کریم خانی توسط تعدادی کودک و نوجوان در تالار وحدت تهران روی صحنه رفت.

    دست اندرکاران این اثر موسیقایی ـ نمایشی تلاش کرده بودند تا با استفاده از اثر منطق الطیرعطار نیشابوری، توجه مخاطبان را به موضوعات محیط زیستی، معرفی میراث طبیعی و طبیعت کشورمان جلب کنند.

    گروه اجرایی این پروژه در توضیحات تکمیلی این اثر نوشته بودند:

    «منطق الطیر روایت گروهی از پرندگان است که در جستجوی شهریار سرزمینشان، به راهنمایی هدهد سلیمان، پا در مسیری می‌نهند و به اشتیاق دیدار سیمرغ، در گذر از هفت وادی عرفانی طلب، عشق، معرفت، استغنا، توحید، حیرت، فقر و فنا، به آینه‌ای در برابرشان در کوه قاف می رسند و سیمرغ وجود خود را ملاقات می کنند.
    در شرایط سخت بیماری کرونا که جهان و به ویژه کودکان و نوجوانان با آن مواجه هستند، منطق الطیر استعاره ای برای گذر از وادی های سخت زندگی و مواجه شدن با بخشی از وجود و رسیدن به خودشناسی و خداشناسی است.کودکان و نوجوانان این نمایش مانند پرندگان این داستان، عبور از مسیر سخت زندگی را در شرایطی که با بحران

    جهانی این بیماری همه گیر مواجه هستند، تجربه خواهند کرد و دنیایی بهتر را خواهند ساخت.

    این پروژه ورای تاکید بر ارزش‌های ادبی و هنری یک اثر کلاسیک، قصد دارد احساس مسئولیت اجتماعی و ایجاد آشتی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با طبیعت را نیز فراهم کند. نسلی که آینده‌ساز کشورمان هستند. نسلی که دیگر صدای پرندگان شهرهایشان را نشنیده اند و فرسنگ ها از اسطوره، شعر و طبیعت فاصله دارند. تک تک بازیگران نمایش منطق الطیر با پرندگان قصه سفر کرده اند و می خواهند راز این سفر را با شما درمیان بگذارند.»

    امیر عابدی و مریم شریف زاده شیرازی تهیه کنندگان، مریم شریف زاده شیرازی سرمایه گذار، خشایار حاجی سید جوادی مجری طرح، پانته آ صفا منش دستیار کارگردان، پگاه نیایی حرکات فرم، مونا صدفی دستیار حرکات فرم، سیده شیوا احمدی هماهنگی، مرجان اندرودی گرافیست و طراح پوستر، امیر عابدی و سید محمد عصاریان عکاسان، جعفر باقری مشاور امور بین الملل، علیرضا صفرنژاد ساخت تیزر، میترا کریم خانی طراح لباس، زهرا مریدی دوخت لباس، کتایون مسعودی طراحی عروسک، فاطمه حسین زاده، احمد قرایلو ساخت عروسک، آیدا آب پرور ساخت تصویر ویدئو، حامد محمدیان ساخت تیزر و فیلم های آموزشی، سعید بهشتی کارگردان مستند، بهنام تاجمیر ریاحی مدیر تصویربرداری ، حسین مقری موذن و امید نوبر تصویربرداران دیگر اعضای پروژه موسیقایی – نمایشی «سیمرغ نامه» را تشکیل می دادند.

    منبع: ایسنا
    https://musiceiranian.ir/?p=435984
       
    برچسب ها سیمرغ‌نامه

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *