×
×

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:
هنرمند چهارمحال و بختیاری نشان عالی یونسکو را دریافت کرد

  • کد نوشته: 435380
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۰ام اسفند ۱۴۰۰
  • ۰
  • شهرکرد- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هنرمند استان، برگزیده جایزه بین المللی حکیم نظامی شده است، گفت: این هنرمند نشان عالی یونسکو را دریافت کرد.
    هنرمند چهارمحال و بختیاری نشان عالی یونسکو را دریافت کرد
  • ابراهیم شریفی اظهار کرد: هنرمند چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از برگزیدگان نخستین جایزه بین‌المللی حکیم نظامی، شامگاه پنجشنبه در آئین بزرگداشت این شاعر ایرانی، نشان عالی یونسکو را دریافت کرد.

    وی با اشاره به طراحی و انتخاب نخستین جایزه بین‌المللی حکیم نظامی در هفت حوزه ادبیات، نظامی پژوهی، خوشنویسی، نگارگری، هنرهای نمایشی، فرهنگ‌عامه و موسیقی از سوی کمیسیون ملی یونسکو ایران: عنوان کرد: کوروش اسدپور خواننده موسیقی محلی، ترانه‌سرا و فعال فرهنگی چهارمحال و بختیاری در بخش موسیقی این رویداد فرهنگی مورد تقدیر قرار گرفت.

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این هنرمند فعال در عرصه موسیقی محلی و استاد آواز بختیاری از جمله چهره‌های برگزیده فرهنگ و هنر کشور به شمار می‌رود که در طول عمر هنری خود سهم عمده‌ای را در ترویج و معرفی آموزه‌ها و دستاوردهای حکیم نظامی ایفا کرده است.

    وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به معرفی هر چه بهتر مشاهیر ایرانی و همچنین پاسداشت فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی شکل گرفته است، گفت: در تقویم فرهنگی ۲۱ اسفند با نام حکیم نظامی مزین شده است که علاوه بر طراحی نخستین جایزه بین‌المللی این شاعر و حکیم پرآوازه ایرانی، برنامه‌های متنوعی نیز در بزرگداشت حکیم نظامی در تمامی استان‌ها به اجرا گذاشته می‌شود.

    منبع: مهر
    https://musiceiranian.ir/?p=435380
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *