×
×

اجرای کنسرت حسام‌الدین سراج در هفته بزرگداشت نظامی گنجوی

  • کد نوشته: 435373
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۹ام اسفند ۱۴۰۰
  • ۰
  • گروه موسیقی بیدل با عنوان «آفاق عشق» به سرپرستی و خوانندگی حسام‌الدین سراج در تالار وحدت به صحنه رفت؛ این کنسرت شامگاه امشب 19 اسفند ماه نیز اجرا می‌شود.
    اجرای کنسرت حسام‌الدین سراج در هفته بزرگداشت نظامی گنجوی
  • به نقل از روابط‌عمومی و اموربین‌الملل بنیاد رودکی، گروه موسیقی «بیدل» با عنوان «آفاق عشق» به سرپرستی و خوانندگی حسام‌الدین سراج، در قالب برنامه‌های ستاد مرکزی هفته بزرگداشت حکیم نظامی شاعر پارسی قرن ششم، شب گذشته در تالار وحدت روی صحنه رفت. این کنسرت شامگاه پنجشنبه ۱۹ اسفند ساعت ۲۱:۳۰ نیز در همین تالار اجرا می شود.

    در ابتدای این برنامه، تصنیف «ماه من (مهمان من شو ساعتی)» سروده نظامی گنجوی توسط حسام‌الدین سراج خوانده شد. در ادامه ساز و آواز اصفهان، سروده نظامی گنجوی با تک‌نوازی تار توسط بهرام خانی اجرا شد. به عنوان سومین قطعه، تصنیف «ساقی ماهرو (دیدم نگار خود را)» سروده مولانا توسط سراج به صحنه آمد.

    در بخش چهارم این کنسرت، حسام‌الدین سراج، تصنیف «باده جانی (بده آن باده جانی)» که شعر آن از مولاناست را اجرا کرد. در ادامه همنوازی عود و نی در شور و ورود به دستگاه ماهور به صحنه آمد و ساز و آواز ماهور با تکنوازی تار با اجرای علیرضا دانایی بخش بعدی این برنامه را تشکیل داد.

    به عنوان هفتمین بخش از کنسرت شب گذشته، تصنیف «ساقی‌نامه» شعری از نظامی گنجوی توسط حسام‌الدین سراج اجرا شد و در بخش بعدی تکنوازی کمانچه در ماهور و تغییر مقام به چهارگاه به صحنه آمد. ساز و آواز چهارگاه به همراه سنتور با اجرای مسعود آرامش نهمین بخش از این برنامه بود و تصنیف چهارگاه (شکوه وطن) به عنوان بخش پایانی اجرا شد.

    نوازندگان این کنسرت با آهنگسازی و خوانندگی حسام‌الدین سراج عبارتند از: مسعود حبیبی نوازنده دف، داود ورزیده نوازنده نی، علی‌رضا دریایی نوازنده کمانچه، علیرضا (کوروش) دانایی نوازنده تار، بهرام خانی نوازنده تاز، مسعود آرامش نوازنده سنتور، محمود فرهمند نوازنده تنبک و صابر سوری نوازنده عود.

    گروه موسیقی بیدل با عنوان «آفاق عشق» به سرپرستی و خوانندگی حسام‌الدین سراج شامگاه پنجشنبه ۱۹ اسفند ساعت ۲۱:۳۰ به صحنه می‌رود.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir»
    https://musiceiranian.ir/?p=435373
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *