×
×

خالق «نوحه‌خوان» تحسین معتبرترین وبسایت موسیقی کلاسیک دنیا را برانگیخت!

  • کد نوشته: 435360
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۸ام اسفند ۱۴۰۰
  • ۰
  • وبسایت موسیقی «اسلیپدیسک» (slippedisc) سومین وبسایت محبوب و پرخواننده موسیقی کلاسیک در جهان، در گزارشی به تحسین موسیقیدان ایرانی و اجرای وی پرداخت.
    خالق «نوحه‌خوان» تحسین معتبرترین وبسایت موسیقی کلاسیک دنیا را برانگیخت!
  • مایسترو، علی رهبری از رهبران سرشناس ارکستر سمفونیک در جهان، هفته گذشته سمفونی «چنین گفت زرتشت» ساخته خود را به خوانندگی «رضا فکری» ووکالیست ایرانی، در شهر زاگرب کروواسی به روی صحنه برد. این اجرا به مناسبت سی امین سالگرد ارتباطات دیپلماتیک ایران و کرواسی و با حضور سفرای ایران و کشور میزبان برگزار شد.

    استاندارد جهانی ارکستر علی رهبری، خالق سمفونی معروف «نوحه‌خوان»، دینامیک و هماهنگی و تسلط نوازندگان ارکستر سمفونیک زاگرب به رهبری این موسیقیدان ایرانی، باعث ارائه اجرایی مطلوب شد چنانکه بسیاری از مخاطبین حاضر در سالن، تکرار پرلود مذکور را درخواست کردند.

    این کنسرت نه تنها از جانب مخاطبین که از طرف سفیر ایران نیز با استقبال مواجه شد و نکته حائز اهمیت در این رویداد فرهنگی، نمود فرهنگ و هنر ایرانی و کارکرد آن در مقیاس‌های بین‌المللی و مشارکت ایرانیان در چنین سطح و جایگاهی بود.

    خبر و گزارش اجرای کنسرت «چنین گفت زرتشت» اما روز بعد در بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی منتشر شد که در این میان وبسایت معروف «اسلیپدیسک»(slippedisc) سومین وبسایت محبوب و پرخواننده موسیقی کلاسیک در جهان نیز مطلبی تحسین برانگیز از اجرای موسیقیدان ایرانی منتشر کرد. نکته حائز اهمیت در خصوص انتشار این خبر اینکه وبسایت مذکور تنها در موارد نادر در گزارش‌هایش به تحسین موسیقیدانان زنده می‌پردازد و مخاطبان تخصصی و خاص خود را دارد و این در نوع خود قابل توجه است.

    وبسایت مذکور مستقر در لندن در سال ۲۰۰۷ به عنوان اولین وبسایت برخط موسیقی کلاسیک توسط «نورمن لبرشت» با هدف ارائه اخبار، گزارش و مطالب موسیقی کلاسیک آغاز به کار کرد و به فاصله کوتاهی به عنوان یکی از مهمترین و پرمخاطب‌ترین وبسایت‌های موسیقی در دنیا تبدیل شد. تمام موسیقیدانان کلاسیک کار جهان مطالب این سایت را دنبال می کنند. امروزه اخبار، نقد و گزارش‌های این وبسایت معتبر، یکی از ملاک‌های ارزیابی و توانمندی موسیقیدانان مطرح دنیا محسوب می‌شود.

    منبع: نای
    https://musiceiranian.ir/?p=435360
       
    برچسب ها علی رهبری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *