×
×

انتشار آلبوم موسیقی برای خانواده ایرانی

  • کد نوشته: 435346
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۸ام اسفند ۱۴۰۰
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «پناه» با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر روز سه‌شنبه، ۱۷ اسفندماه رونمایی شد.
    انتشار آلبوم موسیقی برای خانواده ایرانی
  • به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در ابتدای مراسم شیوا مقدم _ رییس فرهنگ‌سرای خانواده _ گفت: برای پرداختن به موضوع فرزندآوری از ابزارهای مختلف استفاده شد و معتقدم در جامعه امروز مهمترین ابزار برای ارتباط با جامعه و پیوند بین فرهنگ رسمی و فرهنگ عمومی زبان هنر است؛ در همین راستا در حوزه خانواده با محوریت هنر برنامه‌هایی چون جشنواره نمایشنامه نویسی ثمر، قصه خانواده من و آلبوم موسیقی پناه را تعریف کردیم.

    مقدم گفت: موسیقی هنر هویت بخش است و موسیقی و شعر به ماندگاری فرهنگ کمک می‌کند. آهنگ‌ها بخش‌های کلیدی فرهنگ را جاودان و یک بخش کلیدی از رشد هویت فرهنگی ما را تشکیل می‌دهند. تاثیر مستقیم موسیقی بر روی فرهنگ ماست که با نگاهی دقیق متوجه می‌شویم تاثیر موسیقی بر پوشش یک پدیده‌ میان فرهنگی هم می‌تواند باشد؛ چرا که در عصر اینترنت موسیقی ممکن است از هر فرهنگ و از هر کجای دنیا طرفداران خود را پیدا کند.

    مصطفی بانیان _ نماینده مدیریت موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و یکی از نوازندگان این اثر موسیقیایی _ گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب بحث تمدن سازی مطرح شده است و نقش خانواده در آن خیلی مهم هست وقتی به نقش خانواده رسیدیم در تلاش بودیم چگونه نقش خانواده را برجسته کنیم. در اینجا هنر و از جمله شعر و موسیقی در سر راه ما قرار گرفت. نخواستیم در این رابطه یک میزگرد فرهنگی برگزار کنیم و نقش خانواده را مهم و برجسته کنیم با ابزار موسیقی، هنر و شعر که در اختیار داشتیم، خواستیم نقش ارکان مختلف خانواده از جمله «پدر» نقش ولایت پذیری، «مادر» نقش تعلیم و تربیت و عفاف، «فرزندان» برکات زندگی و «بزرگان» را نشان دهیم.

    وی ادامه داد: مدیریت موسیقی و سرود سازمان فرهنگی و هنری براساس محوریت و ماموریتی که فرهنگسرای خانواده دارد این طرح را در نظر گرفت و با همکاری این مرکز این آلبوم تهیه و تولید شد.

    بانیان بیان کرد: یکی از مزایای این آلبوم استفاده از نسل جوان بود و وظیفه ارگان‌های فرهنگی است که در جهت هرچه بهتر معرفی و آشنا کردن فرزندان‌مان با موسیقی کوشش کنیم که از نظر فرهنگی محکم‌تر و استوارتر قدم بردارند.

    در ادامه شهرام صارمی _ نوازنده و پژوهشگر موسیقی ایرانی و دیگر نماینده مدیریت موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران _ در این مراسم گفت: رویکرد فعالیت مدیریت موسیقی از زمان شیوع ویروس کرونا مانند تمام واحدهای فرهنگی و موسیقی که در سایر نهادهای کشور فعال هستند لاجرم به سمت و سوی فعالیت مجازی رفت در این دوره فعالیت موسیقی با توجه به شیوع ویروس کرونا با هزینه‌های حداقلی ۱۲ ، ۱۳ آلبوم موسیقی و تعدادی تک آهنگ با مشارکت دست‌اندرکاران و هنرمندان که حامیان معنوی ما بودند تهیه و تولید شد همچنین اولین دوره‌ای بود که مدیریت موسیقی به جز فعالیت مجرد خود با همکاری مناطق مختلف آثاری را با توجه به هویت و فعالیت مراکز تولید کرد و آلبوم «پناه» یکی از همین فعالیت‌هاست.

    آلبوم موسیقی‌ «پناه» شامل نغمه‌هایی برای خانواده ایرانی و دارای ۸ قطعه موسیقیایی «پدر»، «خواهر»، «آفتاب‌بهاری»، «دختر»، «برادر»، «پسر»، «مادر» و «چراغونی» با اشعاری از شاعران برجسته‌ای چون «علی‌محمد مودب»، «رضا تاجیک»، «رضا یزدانی»، «محمدمهدی سیار»، «میلاد عرفان‌پور» و «علی داودی» است.

    همچنین «آرش رستمی»، «وهاب ابراهیمی»، «مجتبی امانی»، «آرش رستمی»، «مجتبی کلینی» خوانندگان و «حسین پارسافر»، «آرمان مهربان»، «سعید عظیمی»، «شبیرمهرآور» عهده‌دار آهنگسازی و تنظیم کنندگی این اثر هنری هستند.

    حسین پارسافر(ویولن و ویولا، میکس و مسترینگ)، کریم قربانی(ویولنسل)، مصطفی بانیان(فلوت)، آرمان مهربان(پیانو و گیتارباس) به عنوان نوازنده در آلبوم موسیقی «پناه» حضور دارند.

    این اثر هنری به همت فرهنگ‌سرای خانواده و مشارکت مدیریت موسیقی و سرود سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تهیه و تولید شد.

    منبع: ایسنا
    https://musiceiranian.ir/?p=435346
       
    برچسب ها خانواده ایرانی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *