×
×

گزارش از اجرای آنسامبل موسیقی سیریا در تالار وحدت
ما مُردیم تا به روی صحنه برگشتیم!

  • کد نوشته: 435221
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۰ام اسفند ۱۴۰۰
  • ۰
  • سه سالی می‌شود که کرونا پایش را روی گلویمان نهاده و رها نمی‌کند. همین ویروس ذره‌بینی مانع شور و حال میان هنرمندان و مخاطبان در سالن‌های کنسرت هم شده بود. ولی با این همه آنسامبل سیریا که یک بار مرده و زنده شد تا به روی صحنه برگردد، بالاخره توانست با هوادارن خود در تالار وحدت تجدید دیدار داشته باشد.
    ما مُردیم تا به روی صحنه برگشتیم!
  • آنسامبل موسیقی سیریا بعد از گذشت سه سال اولین کنسرت تهران را شامگاه دوشنبه (نهم اسفند ۱۴۰۰) در تالار وحدت طی دو سانس به روی صحنه برد.

    با توجه به گسترش سویه امیکرون در کشور بنا شده بود که کنسرت‌ها با ظرفیت ۲۰ تا ۳۰ درصد سالن ها به روی صحنه بروند؛ با این همه در اجرای این گروه به نظر می‌رسید بلیط فروشی با ظرفیت بالاتری صورت گرفته بود که البته این مساله در همکف و بالکن اول به چشم می خورد و بالکن‌های بالاتر تالار وحدت خالی از جمعیت بود.

    گروه سیریا در این اجرا توانست به خوبی با تماشاگران خود ارتباط برقرار کرده و شبی پرشور و هیجان را برای آنها رقم بزند.

    در این اجرا آنسامبل سیریا با حضور بهروز شریفیان، امیرحسین ماهینی، معین پاکباز، مهدی منفرد، فرشاد برنجی و مهدی ناصری به خوانندگی محمد لاریان علاوه بر اجرای آلبوم میز دوتایی، قطعات تازه منتشر شده‌ خود را برای اولین بار در تهران به روی صحنه برد.

    این کنسرت با یکی از شناخته شده ترین آثار این گروه به نام «شعر یادم رَ…» آغاز شد که همخوانی و تشویق حضار را به همراه داشت و توانست آغازی پر شور را برای گروه به همراه داشته باشد.

    پس از آن محمد لاریان، خواننده گروه بیان کرد: «ما خیلی خوشحالیم که پس از چند سال اینجاییم. یکی دیگر از دلایلی که خوشحالیم اینجاییم این است که مُردیم تا به روی صحنه برگشتیم.»

    پس از اجرای قطعاتی دیگر و همنوازی خواننده با نوازنده پرکاشن و ایجاد آوایی جنوبی همراه با نواخته شدن سنج و دمام لاریان به تعریف یک خاطره پرداخت و گفت: «یکی از دوستان فوتبالیستم که اکنون هم در سالن حضور دارد دروازه‌بان تیمی بود که با پرسپولیس بازی داشتند و من هم که پرسپولیسی هستم به او گفتم مراعات این تیم ما را بکن. او رفت تو زمین و پنج تا گل خورد. بعد از بازی با هم صحبت کردیم، گفتم حالت چطوره؟ به من گفت خدا شاهده تا حالا پنج تا گل نخورده بودم. من هم گفتم بازی را دیدم تقصیر دفاع بود و بازی تو خوب بود. ولی او گفت نه بابا از صبح آهنگ «شعر یادم رَ…» گوش می‌دادم. این است که می‌خواهم بگویم اگر کار مهمی داشتید، هیچگاه قبلش این آهنگ را گوش ندهید.»

    پس از اجرای قطعاتی دیگر نوبت به قطعه «ای جهاز پر جنه» رسید که لاریان درباره چگونگی ساخت این توضیح داد: «بچه که بودم یک تئاتر به نام «بوسلمه» دیدم که آهنگ «ای جهاز پر جنه» را در آن می‌خواندند. «بوسلمه» یک افسانه دریایی است. این قطعه که در آن کنسرت اجرا می‌شد برایم خیلی جالب آمد و در ذهنم ماند. سال‌ها گذشت سر تمرین بداهه می‌نواختیم که خواندمش و بچه‌ها گفتند و باحال است بیایید آن را کار کنیم. من هم از کارگردان آن تئاتر و نویسنده آن اجرا که اکنون در عسلویه کار می‌کنند و دیگر کار تئاتر نمی‌کنند، اجازه گرفتم و این قطعه را ساختیم. قصه لنجی است که به دریا می‌رود و درگیر افسانه می‌شود و برنمی‌گردد.»

    در پایان کنسرت تماشاگران همراه با یکدیگر قطعه «شعر یادم رَ…» را همخوانی کردند که خواننده گفت: «دلم نیامد یک بار دیگر این قطعه را نزنیم.»

    به گزارش ایسنا، آنسامبل سیریا سال گذشته برای آلبوم میز دوتایی موفق به کسب مدال نقره گلوبال موزیک شده است. سیریا از سال ۱۳۹۶ با رویکرد موسیقی تلفیقی و نگاهی به بوشهر، جمع آوری و تهیه‌ی نخستین مجموعه‌ی صوتی خود تحت عنوان پروژه‌ی میز دوتایی را آغاز کرده بود. این آلبوم ۱۱  قطعه دارد.

    منبع: ایسنا
    https://musiceiranian.ir/?p=435221
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *