×
×

لوریس چکناواریان: امیدمان به بازگشایی کنسرت‌ها بود که آن هم با امیکرون از بین رفت

  • کد نوشته: 435207
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۰ام اسفند ۱۴۰۰
  • ۰
  • رهبر ارکستر ملی ایران گفت: حال که سال در انتهای خود به سر می‌برد امیدوارم و آرزو می‌کنم که در سال جدید کرونا به طور کلی و قطعی به اتمام برسد، بسیاری از اهالی هنر موسیقی از بیکاری و کم‌کاری خسته شده اند.
    لوریس چکناواریان: امیدمان به بازگشایی کنسرت‌ها بود که آن هم با امیکرون از بین رفت
  • به نقل از میزان، لوریس چکناواریان رهبر ارکستر ملی ایران درباره تعطیلی دوباره کنسرت‌ها به دلیل شیوع موج تازه بیماری کرونا گفت: متاسفانه بازگشایی کنسرت‌ها برای شخص من و بسیاری از هنرمندان عرصه موسیقی امید بزرگی بود که به دلیل اوج‌گیری دوباره کرونا از بین رفت.

    وی اضافه کرد: شخصا بسیار امیدوار بودم که بازگشایی کنسرت‌ها بار دیگر رونق را به عرصه موسیقی برگرداند. موسیقی و هنرمندان آن طی دو سال گذشته روزگار خوبی را پشت سر نگذاشته اند. وقتی اعلام شد که کنسرت‌ها باز می‌شوند جنب و جوش فراوانی به وجود آمد و به نوعی شادی عرصه موسیقی را در بر گرفت اما انگار بار دیگر باید به این انتظار طولانی ادامه دهیم.

    رهبر ارکستر ملی ایران ادامه داد: حالا که سال در انتهای خود به سر می‌برد، امیدوارم و آرزو می کنم که در سال جدید کرونا به طور کلی و قطعی به اتمام برسد. بسیاری از اهالی هنر موسیقی از بیکاری و کم‌کاری خسته شده اند. امیدوارم سال آینده برای آنها سالی متفاوت و به دور از افسردگی و خانه‌نشینی باشد.

    چکناواریان همچنین ادامه داد: کرونا بیشترین لطمه را نه تنها به موسیقی بلکه به همه ابعاد هنر در اجتماع وارد کرد، زیرا در این فاصله که این بیماری شیوع پیدا کرد، البته این ترس هم وجود دارد که بعد از بازگشایی مدتی طول بکشد تا مردم جرات کرده و به کنسرت بیایند اما از سویی دیگر این تحلیل هم وجود دارد که شاید به دلیل دوری دو ساله از فضای موسیقی و کنسرت با استقبال طوفانی روبرو باشیم.

    وی درباره فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی اظهار کرد: همانطور که پیشتر هم گفته بودم مدتی است که مشغول نوشتن قطعه ای برای هنرمندان و افرادی هستم که کرونا باعث شد دیگر بین ما نباشند، مدتی است که نگارش این قطعات را شروع کرده ام و امیدوارم که تا پایان سال همه آنها را به صورت نهایی آماده کنم.

    این پیشکسوت عرصه موسیقی خاطرنشان کرد: نمیدانم این روزها باید از چه کسی توقع داشته باشیم تا وضعیت موسیقی بهتر شود، از سویی کرونا مهمترین مشکل امروز ماست، امیدوارم همه مردم با هر سنی واکسن بزنند، امیدوارم مسئولان فرهنگی کشور هم شرایط را برای هنرمندانی که در دوران کرونا بیکار بودند، تسهیل کنند تا آنها در معیشت خود نمانند، آرزو می کنم اگر سال آینده با من گفت‌وگویی شد خبر از برگزاری یک کنسرت بزرگ بدهم و دیگر خبری از خانه‌نشینی و حرف بر سر کرونا نباشد.

    منبع: میزان
    https://musiceiranian.ir/?p=435207
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *