×
×

اجرای سرودهای انقلابی در جشنواره موسیقی فجر

  • کد نوشته: 434778
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۱ام بهمن ۱۴۰۰
  • ۰
  • در بخش جنبی سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر ۶ اجرا در بخش سرود آثار خود را ارائه میدهند.
    اجرای سرودهای انقلابی در جشنواره موسیقی فجر
  • در اولین اجرا گروه نور مشکات به سرپرستی محمدرضا عابدی که از سال ۱۳۹۱ و از ۲۳ نوجوان ۱۱ تا ۱۶ سال تشکیل شده است روی صحنه خواهد رفت. این گروه تا کنون موفق به کسب دو رتبه اولی در مسابقات سرود کشور شده و ده‌ها سرود را تولید و بازخوانی کرده است. همچنین این گروه تا پیش از این موفق به ۲۰۰ اجرای تلویزیونی، خیابانی و… شده است. اجرای این گروه در تاریخ ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایرامی، برگزار خواهد شد.

    اجراهای دیگر را گروه سرود شهید فرجی به سرپرستی حسین نصیری در روزهای ۲۳ و ۲۵ بهمن برگزار می‌کند. این گروه از سال ۱۳۸۰ تاسیس شده و از مقطع ابتدایی آغاز به کار کرده و هم اکنون اعضای آن در مقاطع راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه مشغول به فعالیت هستند. این گروه در اجراها و مراسم‌ متعدد و مسابقات فرهنگی گوناگون شرکت داشته و تا کنون ۸۵ اثر تولید کرده است.

    گروه سرود فرزندان ایران نیز در روزهای ۲۴ و ۲۶ بهمن‌ماه و شب اختتامیه جشنواره موسیقی فجر، جمعه ۲۹ بهمن، اجراهایی را روی صحنه می‌برد. سرپرستی این گروه که از گروه‌های باسابقه سرود در تهران است و از دختران و پسران نوجوان تشکیل شده است را مهرداد سعیدا برعهده دارد. این گروه در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر تعدادی از سرودهای انقلابی را اجرا خواهد کرد. گروه فرزندان ایران پیش از این ضمن برگزاری اجراهای متعدد در برنامه‌های گوناگون، موفق به کسب رتبه‌های مختلف در جشنواره‌های سرود شده است.

    اجرای سرودهای انقلابی طبق تاریخ های ذکر شده در پهنه رودکی برگزار خواهد شد.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir»
    https://musiceiranian.ir/?p=434778
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *