×
×

از رنسانس تا پاپ و جز
برگزاری اولین آکادمی کُر در ایران

  • کد نوشته: 434691
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۳ام بهمن ۱۴۰۰
  • ۰
  • اولین آکادمی مدون کُر با همکاری مشترک «خانه هنر نوین» و «آکادمی موسیقی شایا اسدی» از اسفند سال جاری آغاز می‌شود.
    برگزاری اولین آکادمی کُر در ایران
  • اولین آکادمی مدون کُر با همکاری مشترک «خانه هنرنوین» و «آکادمی موسیقی شایا اسدی» از اسفندماه سال جاری آغاز می‌شود.

    شایا اسدی (مدرس موسیقی و مدیر آکادمی شایا اسدی) گفت: «هم‌خوانه»، اولین آکادمی مدون کُر با همکاری مشترک «خانه هنرنوین» و «آکادمی موسیقی شایا اسدی» از یکم اسفند ماه سال جاری در تهران آغاز می‌شود. تعدد گروه‌های کر و تمایل رو به افزایش برای تأسیس چنین گروه‌هایی چه در سطح حرفه‌ای و چه آماتور، رهبران و سرپرستان کُر را با چالش‌هایی از قبیل تولید صدا، کوک‌خوانی و سلفژ، شناخت مبانی نظری موسیقی و فرهنگ و آداب حضور در تمرین‌ها روبرو کرده است.

    او در ادامه بیان کرد: آکادمی کر «هم‌خوانه» دوره‌ای جامع و کاربردی برای خوانندگان حرفه‌ای و همچنین کسانی است که علاقه به خوانندگی دارند و در سرآغاز ورود به عرصه خواندن هستند.

    وی افزود: طراحی دوره به صورتی است که در سه ترم متوالی کورس‌های مورد نیاز برای کسب مهارت و دانش خوانندگی به شرکت کنندگان ارائه داده می‌شود تا پس از پایان دوره بتوانند در گروه‌های کر فعال شوند. در کنار همخوانی آثار متنوع و سطح‌بندی شده کرال، کسبِ دانش تئوریکِ موسیقی و فراگیری سلفژ و همزمان با آن کلاس‌های تجزیه و تحلیل موسیقی، این دوره را به دوره‌ای کاربردی و کم نظیر تبدیل کرده است.

    مدیر آکادمی شایا اسدی تاکید کرد: برنامه‌ریزی و سطح‌بندی این دروس بر اساس نظام آموزشی «رویال کنسرواتوار کانادا» است که امکان شرکت تمام سطوح هنرجویان را در این دوره مهیا می‌کند.

    وی در پایان گفت: «خانه‌ هنرنوین» با مدیریت و سرپرستی آرمان نوروزی موسیقی‌دان و استاد دانشگاه در این پروژه حضور دارد. آخرین مهلت برای ثبت نام در این آکادمی بیستم بهمن ماه سال جاری است.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir»
    https://musiceiranian.ir/?p=434691
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *