×
×

بردیا صدرنوری: جشنواره موسیقی فجر افت کیفی شدیدی داشته است

  • کد نوشته: 434138
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۱ام دی ۱۴۰۰
  • ۰
  • بردیا صدرنوری آهنگساز و نوازنده پیانو معتقد است که جشنواره موسیقی فجر نسبت به گذشته دچار افت کیفی شدیدی شده است.
    بردیا صدرنوری: جشنواره موسیقی فجر افت کیفی شدیدی داشته است
  • بردیا صدرنوری

    بردیا صدرنوری

    بردیا صدر نوری با حضور در استودیوی پخش زنده برنامه «ارغنون» درباره اساس شکل گیری جشنواره‌های موسیقی از جمله «فجر» اظهار کرد: این جشنواره‌ها در تمام کشورهای دنیا مکان یا رویدادِ مهمِ فرهنگی هنری هستند که سعی دارند، تلاش یک سال را به نمایش و داوری بگذارند.

    وی افزود: این جشنواره‌ها بسته به رقابتی یا غیر رقابتی بودن، مخاطبان خاصی دارند و در کشور عزیز ما نیز برخی جشنواره‌ها صرفا این عنوان را یدک می‌کشند و برخی تلاش می‌کنند جایگاهی در حوزه فرهنگ و هنر پیدا کنند.

    صدر نوری ادامه داد: ما کمتر با نگاهی هدفمند، جشنواره‌ها را برگزار می‌کنیم و بسیاری از آن‌ها صرفا برپا می‌شوند تا بگوییم ما هم جشنواره داریم و برنامه مدون و راهبردی برای آن تعریف نمی‌شود.

    این کارشناس حوزه موسیقی با اعلام اینکه جشنواره‌ها فید بک خوب و پر رونقی در حوزه برنامه ریزی ندارند، افزود: جشنواره بخشی از یک بسته فرهنگی هنری است و قله جشنواره‌های ما، «فجر» است که در حوزه موسیقی، جایگاه ۱۵ سال قبل خود را از دست داده است.

    صدر نوری این نقیصه را شامل شرکت کنندگان و نوع برگزاری جشنواره موسیقی فجر می‌داند و گفت: کشوری با قدمت فرهنگیِ بسیار طولانی باید جشنواره‌ای در شأن خود داشته باشد. از این رو اگر فجر را قله جشنواره‌های کشور بدانیم، در خواهیم یافت که بر سایر جشنواره‌ها چه می‌گذرد.

    وی ادامه داد: در بخش خصوصی و با نگاهی آسیب شناسانه جشنواره‌ای را در نظر گرفتیم که شاید این مشکلات را نداشته باشد و به مدت ۶ سال، جشنواره موسیقی «نوای خرم» را برگزار کردیم ولی باید بدانیم این جشنواره کدام جامعه هدف را خطاب قرار می‌دهد و چه قشری از دستاوردهای آن انتفاع خواهند برد؟!

    صدر نوری که مدیر جشنواره موسیقی «نوای خرم»‌ است، درباره این جشنواره گفت: این جشنواره با نام استاد همایون خرم نامگذاری شد و قشر کودک و نوجوان را پوشش می‌داد. شخصا در آموزش موسیقی چند خلأ می‌دیدم؛ نخست اینکه موسیقی اصیل ایرانی مورد غفلت قرار گرفته بود ولی این ژانر ریشه موسیقی ماست که در جشنواره خرم بدان پرداختیم.

    وی تاکید کرد: ما بچه های ۵ سال تا نوجوانان ۱۸ ساله را در نظر گرفتیم تا روی این قشر سرمایه گذاری کنیم و بعدها برکاتش را در آرامش زندگی خود خواهیم دید که موجب آرام بودن جامعه می‌شود.

    منبع: تسنیم
    https://musiceiranian.ir/?p=434138
       
    برچسب ها بردیا صدرنوری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *