×
×

دغدغه‌هایی از جنس موسیقی ایرانی
آلبوم «هم‌نوا با عطار» منتشر شد

  • کد نوشته: 434091
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۶ام دی ۱۴۰۰
  • ۰
  • «هم نوا با عطار» عنوان یکی از تازه ترین آثار موسیقایی است که طی روزهای گذشته به آهنگسازی نوید قزوینه و خوانندگی حسن اسدزاده در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
    آلبوم «هم‌نوا با عطار» منتشر شد
  • آلبوم «هم نوا با عطار» به آهنگسازی نوید قزوینه و خوانندگی حسن اسدزاده در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایران منتشر شد.

    «از بودن و سرودن»، «فال»، «سپند سوخته»، «آسمان من»، «مست مست» از جمله آثار موسیقایی است که تاکنون از این آهنگساز پیش روی مخاطبات قرار گرفته است.

    «کجایی»، «زلف دو تا»، «از الست»، «نقش تو»، «درد نهانی»، «پرده پندار»، «کجایی ساقیا»، «داغ محبت» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

    اصغر فلاح نوازنده کمانچه، فرود خاموشیان نوازنده عود، میلاد موسوی نوازنده سازهای کوبه‌ای، فردین لاهورپور نوازنده نی، نوید قزوینه نوازنده تار و تارباس هم گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

    در توضیحات اثر آمده است: «این آلبوم در سبک کلاسیک ایرانی و مشتمل بر ۸ اثر موسیقایی برگرفته از اشعار عطار نیشابوری انتخاب شده است. قطعات این آلبوم در آواز بیات اصفهان، دشتی، شور، ماهور و نوا ساخته شده است»

    نوید قزوینه از جمله هنرمندان فعال حوزه موسیقی است که طی سال‌های اخیر نزد هنرمندانی چون محمد ذوالنوری، وهاب قزوینه، فرهاد فخرالدینی، علی صمد پور و داریوش طلایی به فراگیری موسیقی و نوازندگی تار و سه تار پرداخته است.

    وی درباره انگیزه‌های خود برای انتشار این آلبوم نوشته است: «همواره من دغدغه‌های زیادی روی کار کردن آثار عطار نیشابوری داشتم. بنابراین در این اثر تلاش شده ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های شعر عطار در ساخت ملودی‌ها در نظر گرفته شود.

    در غزل‌های عطار سِحرآمیزی موسیقایی و زبان فاخر در بسیاری از غزل‌ها حضوری پررنگ دارد و این ویژگی‌ها با اضافه شدن معانی بسیار عمیق عرفانی در اوج سادگی زبان، من را در ساخت ملودی‌ها بسیار کمک کرد. البته در نظر گرفتن مقام والای عطار در عرفان کار را بر روی اشعار این عارف یگانه بسیار سخت می‌کند.

    در این اثر سعی بر آن بوده که با سازهای موسیقی سنتی ایران فضای آهنگسازی و تنظیم را به گونه‌ای پیش ببریم که به شان و منزلت عطار خدشه‌ای وارد نشود و امیدواریم شنوندگان محترم این اثر از شنیدنش خرسند و کمی‌ها و کاستی‌های آن را بر ما ببخشایند. در پایان از آقای حسن اسدزاده برای اجرای دقیق و با احساس قطعات بسیار ممنونم.»

    منبع: مهر
    https://musiceiranian.ir/?p=434091
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *