×
×

این قطعه از آلبوم «نگارینه» را با اجازه صاحب اثر از موسیقی ایرانیان آنلاین بشنوید

  • کد نوشته: 43303
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۰ام مهر ۱۳۹۲
  • ۰
  • قطعه ساز و آواز «خسرو و شیرین» با صدای حسین علیشاپور از آلبوم تازه منتشر شده «نگارینه» برای معرفی هر چه بیشتر این اثر در دسترس مخاطبین قرار گرفت. در ادامه هم می توانید این قطعه را از موسیقی ایرانیان دانلود نمایید و در صورت تمایل آنلاین گوش کنید.

    این قطعه از آلبوم «نگارینه» را با اجازه صاحب اثر از موسیقی ایرانیان آنلاین بشنوید
  • موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: قطعه ساز و آواز «خسرو و شیرین» با صدای حسین علیشاپور از آلبوم تازه منتشر شده «نگارینه» برای معرفی هر چه بیشتر این اثر در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

    روی جلد آلبوم نگارینه

    روی جلد آلبوم نگارینه

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، آلبوم موسیقی «نگارینه» هفته پیش با صدای حسین علیشاپور و رسول رهو منتشر شد. این اثر مجموعه ای از تصانیف و قطعات قدیمی، با آنسامبلی خلوت، تالیف و تدوینی موسیقایی از سیامک جهانگیری ست که حسین علیشاپور و رسول رهو، آن را در کنار یکدیگر خوانده اند و این آلبوم با نام «نگارینه» منتشر شده است. در این اثر، علاوه بر سیامک جهانگیری که نی نواخته است، نوازندگانی چون علی بهرامی فرد (سنتور)، وحید فتایی (تنبک) و حمید خوانساری (عود) نیز به هنرنمایی پرداخته اند.

    «نگارینه» از معدود آثار موسیقایی چند ساله ی اخیر است که در آن دو آوازخوان، توامان و در کنار هم در آن حضور داشته اند؛ طی سالیان اخیر، استاد محمدرضا شجریان و همایون شجریان در چند آلبوم، آثاری را با همکاری یکدیگر خوانده اند.

    در این اثر، تصانیفی در مایه های بیات اصفهان، سه گاه و ابوعطا، گاه به صورت تک خوانی و گاه با صدای دو آوازخوان اجرا شده، ضمن آن که آوازهای مجموعه نیز از چنین خصوصیتی برخوردار است.

    جهانگیری، قطعات و تصانیف «نگارینه» را از استادانی چون شهنازی، صبا ، بهاری و همچنین آثار قدیم تر را که توسط استادان موسیقی ایرانی روایت شده، برگزیده است، اشعار آواز مجموعه نیز از هما گرامی، پژمان بختیاری، عراقی و کلیم کاشانی گزینش شده است.

    شایان ذکر است که پیش از این نیز آلبوم «تنها» حاصل همکاری مشترک جهانگیری و علیشاپور بوده است.

    این اثر را موسسه ی راوی آذر کیمیا منتشر کرده و آوای باربد پخش آن را بر عهده دارد و علاقه مندان برای تهیه این اثر به صورت نسخه اصلی می توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند.

    در ادامه هم می توانید قطعه ساز و آواز «خسرو و شیرین» را از موسیقی ایرانیان دانلود نمایید و در صورت تمایل آنلاین گوش کنید.

    + دانلوقطعه ساز و آواز «خسرو و شیرین»

    آنلاین بشنوید:

     

    https://musiceiranian.ir/?p=43303
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *