×
×

توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
سه آلبوم موسیقی کودک آماده انتشار شد

  • کد نوشته: 431803
  • حمیده موسوی
  • چهارشنبه, ۱۰ام شهریور ۱۴۰۰
  • ۰
  • معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از انتشار سه آلبوم متفاوت با آهنگسازان متفاوت در ژانر موسیقی کودک طی روزهای آینده خبر داد.
    سه آلبوم موسیقی کودک آماده انتشار شد
  • معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از انتشار سه آلبوم متفاوت با آهنگسازان متفاوت در ژانر موسیقی کودک طی روزهای آینده خبر داد.

    به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش کودکان و نوجوانان، محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به انتشار سه آلبوم جدید در ژانر موسیقی کودک اشاره کرد و گفت: آلبوم موسیقی «هاجستم و واجستم» به آهنگ‌سازی آیدین کاظمی‌زاد از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آماده‌ انتشار شده است. «هاجستم و واجستم» شامل قطعاتی چون «آموزگار»، «باران»، «بازی»، «گنج»، «هاجستم»، «حیوانات»، «کبوتر»، «کتاب»، «خانه»، «خدا»، «مداد رنگی»، «سفر و صداها» است که از سوی آیدین کاظمی‌زاد آهنگ‌سازی و تنظیم شده است.

    آیدین کاظمی زاد نیز درباره شکل گیری این اثر بیان کرد: با توجه به این‌که سال‌هاست در مهدکودک‌ها و مدارس، کار پرورش و تعلیم کودکان و نوجوانان به واسطه موسیقی را انجام می‌دهم و نیاز آموزشی آن‌ها را به عینه لمس کرده و با مدیران مهدها و مدارس هر روز گفت‌وگو می‌کنم، لذا با شناخت خوب و قابل قبول از این نیازها اشعار را انتخاب کرده و موسیقی را با توجه به درخواست و علاقه‌ کودکان امروز و البته توان اجرایی آن‌ها ساخته و پرداخته‌ام.

    وی توضیح داد: این آلبوم در راستای آشنایی کودکان و نوجوانان با ریتم‌ها و ملودی‌های مختلف با مفاهیم واحد کاری ساخته شده‌اند. البته با توجه به سابقه، وقتی بچه‌ها ترانه‌های مورد علاقه‌ی خود را بارها می‌شنوند، توانایی همراهی و خواندن آن ترانه را پیدا می‌کنند و بسیار ملموس به لحاظ ملودی، ریتم، آوا، حرکت، نظم، بیان، درک مفاهیم و… رشد می‌کنند.

    این هنرمند عرصه‌ موسیقی تاکید کرد: بنده بیش از چند ترانه برای گروه‌های سنی مختلف کودک و نوجوان ساخته و یا تنظیم کرده‌ام، اما این آلبوم از هر نظر متفاوت و برتر از همه‌ی آثاری است که تا به حال برای کودکان و نوجوانان ساخته‌ام.

    در این آلبوم علاوه بر کاظمی‌زاد که سازهای الکترونیکی و پیانو را نواخته، ارم هوربد نوازنده فلوت، کیوان کیارس نوازنده سه‌تار و گیتار الکترونیک، سحر حاتمی نوازنده پرکاشن، نوید قزوینیه نوازنده تار، و نیاز بهرامی و عسل ساغری نوازندگان ویولن بودند. ضمن اینکه نوازندگی تنبک و کاخن را علی آشتیانی، نوازندگی ترومپ را ارشیا صداقت، نوازندگی تومبا و بانگو را وحید روحانی، نوازندگی سنتور را حسین رضایی‌منش، نوازندگی گیتار کلاسیک و آکوستیک را امید روحانی، و نوازندگی دف را مهشید خادمی به عهده داشته اند. همچنین فریبا اسدی، رویا اسدی و صابر جعفری خوانندگان این گروه و سارینا کاظمی‌زاد گوینده‌ی خردسال گروه بوده‌اند.

    شایان ذکر است که این سه آلبوم به‌زودی پس از رونمایی رسمی، در تمامی مراکز فروش آثار فرهنگی و هنری عرضه می‌شود.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=431803
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *