×
×

در قالب یک پیام
مدیر دفتر موسیقی درگذشت سه هنرمند پیشکسوت را تسلیت گفت

  • کد نوشته: 431691
  • حمیده موسوی
  • شنبه, ۶ام شهریور ۱۴۰۰
  • ۰
  • مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت سه هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی پیام تسلیتی را منتشر کرد.
    مدیر دفتر موسیقی درگذشت سه هنرمند پیشکسوت را تسلیت گفت
  • مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت سه هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی پیام تسلیتی را منتشر کرد.

    به گزارش موسیقی ایرانیان و به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت ارشاد، محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت اسماعیل پورعلیزاده مشهور به داریوش علیزاده پیشکسوت عرصه سنتورنوازی، غلامرضا آستی کردیانی خواننده ترانه‌ها و راوی داستان‌های عامه منطقه شرق خراسان و همچنین برات مقیمی پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی را تسلیت گفت.

    در متن پیام محمد اله‌یاری آمده است:

    «تنها اوست که می‌ماند …

    با خبر شدیم سه تن از پیشکسوتان عرصه موسیقی دعوت حق را پاسخ گفتند.

    زنده‌یاد اسماعیل پورعلیزاده نقش مؤثری در عرصه موسیقی و نوازندگی ساز سنتور داشت و ایشان نه تنها سنتور را در بالاترین سطح ممکن نواخت که با نشان دادن قابلیت‌های این ساز، چشم‌اندازی نوین برای موسیقی ایران و سنتورنوازی بوجود آورد.

    همچنین استاد غلامرضا آستی کردیانی، هنرمندی که حنجرۀ گرم خود را وقف گسترش مفاهیم و مواریث آیینی فرهنگ مردم منطقه شرق خراسان قرار داده بود و بی‌تردید در جهان باقی، روح بلندش از برکات این پیوندهای معنوی بهره‌مند خواهد شد.

    برات مقیمی نیز از پیشکسوتان موسیقی مقامی استان خراسان شمالی براثر بیماری جان خود را از دست داد. موسیقی مقامی خراسان شمالی با نام و نوای هنرمندانی مانند برات مقیمی همراه است. زنده یاد مقیمی نقش موثری در موسیقی خراسان شمالی داشت و با نوازندگی‌اش راوی حکایت‌ها و داستان‌هایی از فرهنگ این سرزمین بود.

    فقدان این عزیزان از دست رفته را به جامعه‌ هنری کشور و خانواده‌های محترمشان، تسلیت گفته و صبر و اجر ایشان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=431691
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *