×
×

اثر فرزام توسلی
رونمایی کتاب «۶۰ قطعه برای نوآموزان گیتار» برگزار شد

  • کد نوشته: 431490
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۶ام تیر ۱۴۰۰
  • ۰
  • در تاریخ 6 تیرماه 1400، بوستان کتاب سرو با رعایت پروتکل های بهداشتی، میزبان آیین رونمایی کتاب «60 قطعه برای نوآموزان گیتار» اثر فرزام توسلی بود.
    رونمایی کتاب «۶۰ قطعه برای نوآموزان گیتار» برگزار شد
  • در تاریخ ۶ تیرماه ۱۴۰۰، بوستان کتاب سرو با رعایت پروتکل های بهداشتی، میزبان آیین رونمایی کتاب «۶۰ قطعه برای نوآموزان گیتار» اثر فرزام توسلی بود.

    به گزارش موسیقی ایرانیان، «کتاب ۶۰ قطعه برای نوآموزان گیتار یک مجموعه قطعه و متد آموزشی برای گیتار، فلوت، ویلن و سایر سازهاست که با نگاهی نو گردآوری شده است. انتشار این کتاب و برگزاری آیین رونمایی آن پیش از این به دلیل محدودیت های کرونایی بارها به تعویق افتاده بود.

    کیارا کبیری ویراستار هنری، زهرا قاسمی ویراستار ادبی، فائزه فدوی صفحه آرا، اشکان طاهری گرافیست و ایران مجوز ناشر این اثر نوشتاری حوزه آموزش موسیقی بوده اند. هم چنین توسلی در ابتدای کتاب آن را به آموزگار خود کاوه یغمایی هنرمند برجسته موسیقی راک تقدیم نموده است.

    فرزام توسلی نگارنده کتاب در گفت و گویی کوتاه اظهار داشت:

    «ایده های اولیه این کتاب به حدود ده سال پیش و دورانی که به تدریس موسیقی مشغول بودم بر می گردد. در ایده های ابتدایی به دنبال نگارش جزوه ای بودم که بخشی از ناگفته های تدریس گیتار در ایران را برای هنرجویانم پوشش بدهد ولی در ادامه تغییرات این جزوه را به کتاب فعلی مبدل ساخت که در طول این سال ها به دلایل مختلف روند تکامل و انتشار آن ها بارها به تعویق افتاد. با همه گیری ویروس کرونا و کنسل شدن کنسرت ها فرصت را مغتنم شمردیم و به روزسانی نهایی و انتشار آن را به انجام رساندیم»

    توسلی همچنین در پاسخ فاصله ای که بین فعالیت های هنریش افتاده افزود:

    «به دلیل مشغله های زیادی که در حوزه تهیه کنندگی کنسرت و نشر موسیقی بود علی رغم میل باطنی بین فعالیت های هنریم فاصله زیادی افتاد که با برنامه ریزی های پیش رو فعالیت های شخصی هنریم را در آینده نزدیک منسجم تر پیگیری خواهم کرد.»

    فرزام توسلی مدیر عامل شرکت ویوا آوا و بنیان گذار ایران مجوز، سال هاست که در حوزه برگزاری اجرا های صحنه ای و نشر موسیقی ایران فعالیت های زیادی دارد. در همین راستا نیز نشر ایران مجوز سال پیش به عنوان فعالترین نشر ایران برگزیده شد.

    وی پیش از این به عنوان هنرمند حوزه موسیقی آهنگسازی و نوازندگی آثار زیادی را بر عهده داشته که شامل آهنگسازی تئاتر عروسی خون اثر فدریکو گارسیا لورکا به کارگردانی فرشاد یاری در سال ۲۰۱۹ در کشور ترکیه، سرپرستی و برگزاری کوارتت جز در سال ۱۳۹۷، انتشار آلبوم بی کلام گیتار کلاسیک سمفونی مردگان و… اشاره نمود.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=431490
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *