×
×

اجرای مشترک قطعه «بابا یِتو» توسط دو گروه کُر از ایران و کرواسی

  • کد نوشته: 431007
  • حمیده موسوی
  • شنبه, ۲ام مرداد ۱۴۰۰
  • ۰
  • دو گروه کُر از کرواسی و ایران با هدف امید بخشی به مردم جهان و یادآوری زنده بودن ارزش‌های مشترک انسانی، یک موسیقی روح بخش مشترک را در سطح بین المللی اجرا کردند.
    اجرای مشترک قطعه «بابا یِتو» توسط دو گروه کُر از ایران و کرواسی
  • در حالیکه تمامی گروه‌های آوازی و کُر در سراسر جهان بدلیل بیماری همه گیری کووید ۱۹ با مشکل فعالیت و اجرا روبرو هستند؛ دو گروه کُر از کرواسی و ایران با هدف امید بخشی به مردم جهان و یادآوری زنده بودن ارزش‌های مشترک انسانی، یک موسیقی روح بخش مشترک را در سطح بین المللی اجرا کردند.

    به نقل از ایرنا، میلاد عمرانلو رهبر گروه کُر تُنال از تهران و یانیا کناپیچ، رهبر گروه کُر آنسامبل مدرسه موسیقی واراژدین در پروژه ای مشترک؛ قطعه‌ «بابا یِتو» Baba Yetu که قطعه‌ای آفریقایی به زبان سواحیلی و به معنای «دعایی برای خداوند» است را، انتخاب کردند؛ که توسط این دو گروه در محل باغ موزه ی سینمای تهران و قلعه‌ تراکوشچان واراژدین ضبط و اجرا شد.

    این دو رهبر کُر از ایران و کرواسی در بیانیه ای مشترک نوشته اند: در این زمانه‌ی سخت که اکنون با آن روبرو هستیم، زمانه‌ای که ارتباطات انسانی به کمترین حد خود رسیده است، ضروری است تا روحیه خود را بازیابیم تا به آغاز بازگردیم، تا به خود بازگردیم. به همین دلیل Baba Yetu، و به همین دلیل موسیقی آفریقا را انتخاب کردیم؛ این مهد مشترک انسانیت، و این نقطه‌ی اتصال همه‌ی مردم دنیا.

    اعضای آنسامبل همه از دانش آموزان مدرسه واراژدین هستند در حالی که گروه کُر تُنال تهران از موزیسینهای جوان و با تجربه تری تشکیل شده‌اند.
    ضبط صدا و تصویر هر یک از گروه ها جداگانه انجام و سپس همگی با هم به شکل ویدئویی ترکیب شد. این ویدئو که در مکان هایی زیبا مانند، باغ موزه سینمای تهران و قلعه‌ی Trakošćan همچنین مناظری از ایران و کرواسی گرفته شده است شما را با نوای موسیقی سواحیلی به سفری از کرواسی تا ایران میبرد.

    این دو گروه با این آواز همصدا شده اند که انسان ها قلب هاشان با هم است، اندیشه‌هاشان با هم است و با یکی کردن دو فرهنگ گوناگون از ایران و کرواسی و در عین حال زیبا به همگان نشان می دهند که ما با هر تفاوتی یکسانیم. این موسیقی از تلویزیون ملی کرواسی نیز پخش شد.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=431007
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *