×
×

با اعلام سایت نمافر
ایران مجوز، فعالترین ناشر موسیقی ایران

  • کد نوشته: 430912
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۲۸ام تیر ۱۴۰۰
  • ۰
  • چندی پیش سایت نمافر به استناد سایت دفتر امور موسیقی وزارت ارشاد 10 شرکت برتر موسیقی ایران را در سال 99 با توجه به تعداد آثاری که ناشر آن بوده اند اعلام کرد که در این بین ایران مجوز توانست بیشترین سهم را داشته باشد.
    ایران مجوز، فعالترین ناشر موسیقی ایران
  • چندی پیش سایت نمافر به استناد سایت دفتر امور موسیقی وزارت ارشاد ۱۰ شرکت برتر موسیقی ایران را در سال ۹۹ با توجه به تعداد آثاری که ناشر آن بوده اند اعلام کرد.

    به گزارش موسیقی ایرانیان، در این بین ایران مجوز توانست بیشترین سهم از تعداد قطعاتی که در سال ۹۹ مجوز نشر آن صادر شده است را دارا باشد.

    در این گزارش از موسسات نشر موسیقی کوک، فریاد نت هشتم، آوازی نو و هشت بهشت سبز نیز پس از ایران مجوز به عنوان فعالترین ناشرین موسیقی ایران یاد شده است.

    ایران مجوز ناشر قطعات هنرمندانی چون گرشا رضایی، سینا سرلک، شهرداد روحانی، شهرام شکوهی، عبدالحسین مختاباد، کسری زاهدی و… بوده است.
    اما نکاتی در این گزارش از سوی دفتر موسیقی وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد.

    دفتر موسیقی صرفاً به تعداد قطعاتی از ناشرین اشاره کرده است که مجوز نشر آن صادر شده است و نه آن هایی که منتشر شده اند! تعداد قطعاتی که در این گزارش آماده است تعداد تک آهنگ ها و آلبوم هاست و تفکیکی در آن وجود ندارد. همچنین به تعداد اجراهای صحنه ای و موزیک ویدیوهای منتشر شده از ناشرین موسیقی اشاره نشده که از نقاط ضعف این گزارش به شمار می رود.

    بنظر می رسد ناشرین موسیقی که در دوران همه گیری کرونا از اجراهای صحنه ای محروم شده اند، بیش از گذشته به نشر و پخش موسیقی پرداخته اند و انتظار می رود دفتر موسیقی به عنوان مرجع امور مجوز نشر و پخش موسیقی ترتیبی اتخاذ دهد تا ناشرین فعال موسیقی به فعالیت بیشتر سوق داده شوند تا بتوان مارکتی پویاتر در این حوزه را شاهد باشیم.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=430912
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *