×
×

«بازار وکیل» بهترین آلبوم فولکلور «آکادمیا موزیک اواردز آمریکا» شد

  • کد نوشته: 430232
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۳۰ام خرداد ۱۴۰۰
  • ۰
  • آلبوم «بازار وکیل» در بخش موسیقی فولکلور به‌عنوان بهترین آلبوم در ماه ژوئن ۲۰۲۱ از سوی آکادمیا موزیک اواردز امریکا انتخاب شد.
    «بازار وکیل» بهترین آلبوم فولکلور «آکادمیا موزیک اواردز آمریکا» شد

  • آلبوم «بازار وکیل» در بخش موسیقی فولکلور به‌عنوان بهترین آلبوم در ماه ژوئن ۲۰۲۱ از سوی آکادمیا موزیک اواردز امریکا انتخاب شد. این اثر با طراحی و ایده‌پردازی آرش هژیرآزاد و همراهی مجموعه «لیرا» است. این مجموعه شامل ۱۳ آهنگ بی‌کلام از واریاسیون (شیوهٔ پایه‌ای بر مبنای تغییرات ملودی، هارمونی و کنترپوان) است که روی یک قطعه معروف فولکور شیرازی کار شده است.

    به نقل از موسیقی ما، در این آلبوم آهنگسازی و نوازندگی پیانو آثار را آرش هژیرآزاد، نوازندگی ویولن را یگانه حسینی نیا و نوازندگی سازهای کوبه‌ای را عرفان عاصمی نژاد به عهده داشته‌اند.

    گروه «لیرا» متشکل از یگانه حسینی نیا و آرش هژیرآزاد است که هردوی این هنرمند موسیقی را به شکل آکادمیک دنبال کرده و پیشینه اصلی شان در موسیقی کلاسیک است.

    دوئت «لیرا» که این دو هنرمند موسس آن بوده‌اند، تجربه‌ای جدیدی برای این زوج بوده که ابتدا با انتشار آلبوم «تهران – مریخ» آغاز شد و بعد با انتشار آلبوم «هشت دقیقه و بیست ثانیه» ادامه پیدا کرد. آلبوم اول بیشتر حال و هوای کلاسیک و نئوکلاسیک داشت اما آلبوم جدیدشان بیشتر رنگ و بوی موسیقی نیوایج دارد.

    این زوج هنرمند که تصمیم دارند با لیرا تجربیات متفاوتی انجام دهند، در آلبوم جدید بیشتر از قبل به سمت موسیقی پاپ بی‌کلام حرکت کردند و مخاطب عام را تا جایی که امکان پذیر است همراه کنند.

    منبع: موسیقی ما
    https://musiceiranian.ir/?p=430232
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *