×
×

حسین علیزاده زخمه بر تار زد/ معتمدی آذری خواند

  • کد نوشته: 42988
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۳ام مهر ۱۳۹۲
  • ۲ دیدگاه
  • شامگاه پائیزی یازدهم مهر ماه ۱۳۹۲، مرکز همایش‌های برج میلاد میزبان مخاطبانی بود که به استقبال اجرای حسین علیزاده و گروه هم آوایان آمده بودند و این اجرا در حالی برگزار شد که صحنه ی اجرا طرح و رنگ پائیزی داشت. در ادامه می توانید گزارش متنی و تصویری موسیقی ایرانیان از این اجرا را دنبال کنید.

    حسین علیزاده زخمه بر تار زد/ معتمدی آذری خواند
  • کنسرت گروه هم آوایان و حسین علیزاده

    کنسرت گروه هم آوایان و حسین علیزاده

    موسیقی ایرانیان: شامگاه پائیزی یازدهم مهر ماه ۱۳۹۲، مرکز همایش‌های برج میلاد میزبان مخاطبانی بود که به استقبال اجرای حسین علیزاده و گروه هم آوایان آمده بودند.

     حسین علیزاده به همراه گروه هم آوایان در حالی به روی صحنه‌ای که طرح و رنگ پائیزی داشت، حاضر شدند که صدای تشویق تماشاگران تا مدتی ادامه داشت و هوای پائیزی سالن با اجرای قطعه «پیش درآمد بیات شیرازی» گرم شد.

     اجرای بخش اول که شامل قطعات «ساز و آواز»، «عشقیم گل»، «ساری گلین»، «سن سیز» و «گل آوینا» بود، همگی به زبان آذری اجرا شدند، البته بخشی از تصنیف «ساری گلین» با شعر فارسی همراه بود.

     بخش دوم با قطعه «سماع» آغاز و با قطعه «مثنوی» و کلامی از مولانا ادامه پیدا کرد. البته این تنها قطعه‌ای نبود که کلام مولانا را همراه داشت، بلکه تصنیف پر شور «باده تویی» نیز کلام مولانا را به همراه داشت.

    قطعات «سرمست» و «نغمه جان سوز» با کلام محمد حسین شهریار و صدای محمد معتمدی نیز فضای دل انگیزی به سالن بخشید، تا آنجا که می‌شد اشک را بر چهره بسیاری از تماشاگران دید. «هنگام» با کلام نیما یوشیج نیز از دیگر قطعات بخش دوم بود.

     این اجرا در حالی برگزار شد که حسین علیزاده و گروه هم آوایان بار‌ها مورد تشویق هواداران قرار گرفتند و در پایان اجرا، طبق رسم همیشگی با تشویق و درخواست هواداران، حسین علیزاده به صحنه برگشت و به همراه گروه هم آوایان تصنیف «بیا تا گل بر افشانیم» را اجرا کرد.

     در این اجرا حسین علیزاده- تار، پژمان حدادی- سازهای کوبه یی، سیامک جهانگیر- نی، سینا جهان آبادی- کمانچه، بهنام سامانی- دف، نگار بوبان- عود، پریچهر خواجه- قانون، رادمان توکلی- تار، سیاوش برهانی- بم تار و محمد انشائی- قیچک می‌نواختند و محمد معتمدی، پوریا اخواص، راحله برزگری و صبا حسینی آواز می‌خواندند.

     بخش‌هایی از این اجرا با بداهه نوازی سازهای تار، سه تار، کمانچه، قانون، نی و عود همراه بود.

     کنسرت حسین علیزاده و گروه هم آوایان توسط موسسه فرهنگی هنری ققنوس به تهیه‌کنندگی توتونچیان ۱۱ و ۱۲ مهرماه در دوسانس در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=42988
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *