×
×

با تنظیم امیرمحسن حجازی و صدای رضا کاظمی
آلبوم موسیقی «عزیز جان» منتشر شد

  • کد نوشته: 429796
  • حمیده موسوی
  • چهارشنبه, ۱۲ام خرداد ۱۴۰۰
  • ۰
  • آلبوم «عزیز جان» با تنظیم امیرمحسن حجازی و صدای رضا کاظمی مقدم توسط چهارباغ به بازار موسیقی عرضه شد. در این اثر به بازتنظیم آهنگ های محلی عموما خراسانی پرداخته شده و به وجه نوستالژیک و خاطره انگیز تم های محلی تاکید شده است.
    آلبوم موسیقی «عزیز جان» منتشر شد
  • آلبوم موسیقی «عزیز جان» با تنظیم امیرمحسن حجازی و صدای رضا کاظمی مقدم به بازار موسیقی عرضه شد. در این اثر که توسط نشر چهارباغ منتشر شده است به بازتنظیم آهنگ های محلی عموما خراسانی پرداخته و به گفته گردآورنده اش به وجه نوستالژیک و خاطره انگیز تم های محلی تاکید و توجه ویژه ای شده است.

    به گزارش موسیقی ایرانیان، امیرمحسن حجازی آهنگساز و نوازنده جوان و نوگرای سه تار است و زیر نظر اساتیدی همچون: عطا جنگوک، ارسلان کامکار، حمید متبسم به فعالیت پرداخته است.

    حجازی درباره این اثر می گوید: با وجود علاقه و اشتیاق مردم به شنیدن ملودی های محلی در بسیاری از مواقع دقت چندانی در تنظیم این قبیل آثار و یا خوانش اشعار صورت نمی گیرد. من خواستم در آلبوم عزیزجان علاوه بر توجه به تنظیم دقیق، این ملودی های را با سلیقه شنیداری کنونی ایرانی تطبیق و ارائه دهم. فضای سازبندی، هارمونی و بافت موسیقایی در این اثر منطبق بر زیبایی شناسی نوین در ارائه موسیقی ایرانی است. گنجینه ملودی های فولک با اشعار غنی و با موضوعات گسترده پتانسیل بالایی دارد تا در فضای موسیقی ایران گسترش بسیار بیشتری یابد. در این اثر از بافت پلی فونیک بهره بردم تا ذهن پیچیده مخاطب کنونی موسیقی ایران را اغنا کند و نوعی لذت کشف برایش به همراه داشته باشد.

    عزیز جان یک آلبوم باز تنظیم محلی خراسانی است که فضای مدرن امروزی را با بهره گیری از هارمونی نوین، گستره صوتی باس، همجواری و نقش آفرینی چندصدایی سازها بازتاب می دهد.

    برای شنیدن این اثر به سایت بیپ تونز مراجعه کنید.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=429796
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *