×
×

توسط انتشارات ادبیات نمایشی
کتاب «موسیقی در پیشا تاریخ» نوشته‌ی سیاوش دمیریان منتشر می‌شود

  • کد نوشته: 429770
  • حمیده موسوی
  • سه شنبه, ۱۱ام خرداد ۱۴۰۰
  • ۰
  • کتاب «موسیقی در پیشا تاریخ» نوشته‌ی سیاوش دمیریان (نوازنده‌ی پیانو) شامل ۱۳۰ صفحه و هشت فصل به زودی از سوی انتشارات ادبیات نمایشی منتشر می‌شود.
    کتاب «موسیقی در پیشا تاریخ» نوشته‌ی سیاوش دمیریان منتشر می‌شود
  • کتاب «موسیقی در پیشا تاریخ» نوشته‌ی سیاوش دمیریان (نوازنده‌ی پیانو) شامل ۱۳۰ صفحه و هشت فصل به زودی از سوی انتشارات ادبیات نمایشی منتشر می‌شود.

    به گزارش موسیقی ایرانیان، «سیاوش دمیریان» درباره‌ی این کتاب می‌گوید: «زمانی‌که در خارج از کشور تحصیل می‌کردم متوجه شدم که هنرجویان موسیقی از نظر تاریخ موسیقی و علوم نظری ضعف دارند و در دانشگاه‌ها فقط موسیقی بعد از میلاد مسیح آموزش داده می‌شود و فقط در بعضی مقالات و مجله‌ها راجع به موسیقی پیش از میلاد مسیح صحبت شده و هیچ کتابی در این زمینه گردآوری نشده است در صورتی‌که باید بدانیم موسیقی در یک دوره به وجود نیامده و پیشینه تاریخی دارد. من بسیاری از کتاب‌های تاریخی را مطالعه کردم و متوجه شدم که درباره موسیقی قبل از میلاد مسیح هیچ صحبتی نشده است.»

    این نوازنده پیانو افزود: «زمانی این حفره برای من آشکار شد که دانشگاه هنر و معماری قبول شدم و با تاریخ هنر آشنا شدم و متوجه شدم تمام اتفاقات مهم در تاریخ هنر به قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد در نتیجه به این فکر افتادم که کتابی در زمینه موسیقی قبل از تاریخ بنویسم و این حفره را پر کنم تا منبع خوبی شود تا در دانشگاه‌ها تدریس شود و به دانش و آگاهی علاقه‌مندان موسیقی کمک کند.»

    وی با اشاره به اینکه از سه سال پیش به جمع‌آوری اطلاعات این کتاب پرداخته است، تاکید کرد: «از همان زمان با تعدادی از دوستان مشورت کردم و به دپارتمان موزیکولوژی دانشگاه وین معرفی شدم و پروپوزالی برای پروفسور هفر (Hoffer) نوشتم که از این ایده استقبال کردند و اعلام کردند که می‌توانم از کتابخانه دانشگاه وین که از معتبرترین دانشگاه‌های هنر است استفاده کنم. من ساعت‌ها در کتابخانه منابع قدیمی را مطالعه می‌کردم و متوجه شدم خیلی کم درباره موسیقی باستان صحبت شده است. مشکل دیگر این بود کتاب‌ها به چند زبان دنیا ترجمه شده بود و من هیچ سر رشته‌ای از زبان لاتین نداشتم در نتیجه تصمیم گرفتم زبان لاتین را یاد بگیرم. استخراج منابع، مطالعه و بازنویسی واقعا زمان‌بر بود البته لحظات زیبایی برای من بود زیرا در حال آموختن بودم.»

    این نوازنده پیانو در پایان گفت: «جمع‌آوری مطالب و ویراستاری کتاب حدود چهار سال زمان برد ولی با تمام سختی‌ها این کتاب در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.»

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=429770
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *