×
×

ممنوعیت استفاده از سازهای موسیقی در بهشت زهرا (س) تهران همچنان ادامه دارد

  • کد نوشته: 429528
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۲ام خرداد ۱۴۰۰
  • ۰
  • مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به انتشار تصاویری با مضمون استفاده از انواع ساز و ادوات موسیقی در این سازمان، گفت: استفاده از ساز و آلات موسیقی از گذشته در مراسم های خاکسپاری و غیره در بهشت زهرا (س) ممنوع بوده...
    ممنوعیت استفاده از سازهای موسیقی در بهشت زهرا (س) تهران همچنان ادامه دارد
  • مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به انتشار تصاویری با مضمون استفاده از انواع ساز و ادوات موسیقی در این سازمان، گفت: استفاده از ساز و آلات موسیقی از گذشته در مراسم های خاکسپاری و غیره در بهشت زهرا (س) ممنوع بوده و این ممنوعیت همچنان به قوت خود باقی است.

    سعیدخال روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: زمانی که خانواده متوفی برای انجام امور خاکسپاری به بهشت زهرا(س) مراجعه می کند از سوی سازمان قبضی به خانواده داده می شود که در آن تمامی دستور العمل های تدفین و برگزاری مراسم ها آمده است.

    وی با تاکید براینکه استفاده نکردن از انواع سازهای موسیقی، سنگ قبرهای نا متعارف، استفاده از ادوات موسیقی و برخی دیگر از مواردی است که به اطلاع خانواده متوفی می رسد، افزود: مطرح شدن مباحثی مبنی بر وضع دستور العمل جدید و ابلاغ آن در سازمان بهشت زهرا(س) که در برخی از رسانه ها مطرح شده کاملا غلط است.

    این مسئول با اشاره به تصویر بنر منتشر شده در فضای مجازی نیز، گفت: این بنر به نوعی اطلاع رسانی عمومی درباره یکی از موضوعات و قوانین جاری در سازمان بهشت زهرا (س) است که این سازمان تنها به دلیل افزایش استفاده از ادوات موسیقی مانند نی و دف در مراسم های خاکسپاری در بهشت زهرا نصب کرده است.

    خال خاطرنشان کرد: ممنوعیت استفاده از انواع سازهای موسیقی دستور العمل تازه ای نیست و از گذشته در سازمان بهشت زهرا اعمال می شد.

    به نقل از ایرنا، بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران و جهان به لحاظ تجهیزات و مراجعه کننده است که در جنوب تهران واقع شده است که فعالیت رسمی این آرامستان در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز شد. آرامستان بهشت زهرا (س) ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت اما در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی (فاز ۲) به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی (فاز۳) به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد. بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار جسد را در خود جای داده است.

    منبع: ایرنا
    https://musiceiranian.ir/?p=429528
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *