×
×

آنلاین ببینید و دانلود کنید
گفتگوی موسیقی ایرانیان با المیرا مردانه با نگاهی به دو اثر تازه اش «سرو و تذرو» و «ردیف ابوالحسن صبا»

  • کد نوشته: 429011
  • حمیده موسوی
  • جمعه, ۱۷ام اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰
  • گفتگوی موسیقی ایرانیان و المیرا مردانه با نگاهی به دو اثر تازه اش «سرو و تذرو» و «ردیف ابوالحسن صبا» منتشر شد.
    گفتگوی موسیقی ایرانیان با المیرا مردانه با نگاهی به دو اثر تازه اش «سرو و تذرو» و «ردیف ابوالحسن صبا»
  • گفتگوی تصویری سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان با المیرا مردانه (آهنگساز، مدرس و نوازنده کمانچه) با نگاهی به دو اثر تازه اش «سرو و تذرو» و «ردیف ابوالحسن صبا» منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

    بانوی موزیسین و نوازنده موسیقی ایرانی، به تازگی دو آلبوم را که یکی اجرای ردیف ابوالحسن صبا با اجرای کمانچۀ المیرا مردانه و همراهی تمبک حمیدرضا برزویی و دیگری که همان «سرو و تذرو» است را با آهنگسازی مشترک خود و محمد عشقی و آواز حسین علیشاپور، راهی بازار موسیقی کرده است.

    او کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه شهید بهشتی است که فراگیری موسیقی را از ۷ سالگی با ساز تمبک آغاز کرده است و بعدها یادگیری مبانی موسیقی ایرانی و ساز کمانچه به عنوان ساز تخصصی نزد اساتید محمد مقدسی، اردشیر کامکار، سیامک جهانگیری، سامر حبیبی و شروین مهاجر گذرانده است. ناگفته نماند که گزیده فعالیت های او کسب مقام نخست نوازندگی در دو دوره جشنواره جوان، همکاری در آلبوم های فصل باران، ایران هنگام کار است، حُز‌ّان، مجموعه تصانیف عارف قزوینی، سرو بالا، در گیسوی او پیچید، اجراهای متعدد در داخل و خارج از کشور از جمله استرالیا، انگلستان،… و نیز فستیوال های صوفی (هندوستان)، للانشاد (الجزایر)، ترانه های شرقی (ازبکستان) می باشند.

    مردانه در گفتگوی تصویری با رسانه ما در خصوص تازه ترین آثارش صحبت هایی ارائه کرده و از اجرای ردیف تا دغدغه های ذهنی خود در مسیر هنری اش اشاره هایی داشته است.

    ماحصل این گفتگو را می توانید در ادامه تماشا کرده و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    آنلاین ببینید:

    منبع: سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir»
    https://musiceiranian.ir/?p=429011
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *