×
×

معرفی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر مجازی

  • کد نوشته: 428620
  • حمیده موسوی
  • چهارشنبه, ۱ام اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰
  • آیین معرفی اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر مجازی روز یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
    معرفی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر مجازی
  • معرفی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر مجازی

    آیین معرفی اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر مجازی روز یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

    به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین معرفی اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به صورت مجازی و با حضور سید عباس صالحی و معاونان وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و مدیران نهادها و سازمان های همکار، ساعت ۱۴:۳۰ روز یکشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

    شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در هفت حوزه ادبیات، موسیقی، صنایع‌دستی و سنتی، مدولباس، سینما، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی تشکیل می شود. در ۲ حوزه چاپ و بسته‌بندی و رسانه و مطبوعات به دلیل به حد نصاب نرسیدن شهرها در مرحله پایانی به عنوان شهرهای شایسته پیوستن به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی می شوند.

    ابراهیم حیدری دبیر اجرایی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همچنین در نظر گرفتن سلامت همکاران، برگزاری این مراسم با محدودیت تعداد حاضران و به صورت مجازی و از درگاه اسکای روم پخش خواهد شد.

    به گفته وی دراین رویداد ۳۶۷ شهر از ۳۱ استان کشور برنامه‌های خود را به دبیرخانه ارسال کردند و بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ ساعت کارگاه آموزشی در مراکز استان‌های سراسر کشور با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها و انجمن‌های هنری و فرهنگی برگزار شده است. پس از چند مرحله ارزیابی تعداد ۱۴۳ شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در مرحله نهایی نیز ۶۰ شهر توانستند امتیاز حضور در اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر را به دست آورند.

    شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر از بین شهرهایی که بر اساس فراخوان، طرح و برنامه خود را به دبیرخانه فرستادند و پس از مراحل ارزیابی انتخاب شدند.

    شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آنها است.

    اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیسیون ملی یونسکو اجرا شد.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=428620
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *