×
×

شرکت اپل مبلغ ۵۰ میلیارد دلار برای نوازندگان سرمایه جمع می‌کند

  • کد نوشته: 428523
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۲۹ام فروردین ۱۴۰۰
  • ۰
  • در راستای حمایت از فعالان حوزه موسیقی و در قالب شرکتی که به نوازندگان کمک می‌کند تا تولیدات موسیقی خود را در عین حفظ کپی رایت توزیع و بازاریابی کنند اپل کمپین جمع‌آوری ۵۰ میلیون دلار کمک مالی را آغاز کرده است.
    شرکت اپل مبلغ ۵۰ میلیارد دلار برای نوازندگان سرمایه جمع می‌کند
  • شرکت اپل

    در راستای حمایت از فعالان حوزه موسیقی و در قالب شرکتی که به نوازندگان کمک می‌کند تا تولیدات موسیقی خود را در عین حفظ کپی رایت توزیع و بازاریابی کنند اپل کمپین جمع‌آوری ۵۰ میلیون دلار کمک مالی را آغاز کرده است.

    برگرفته از وب‌سایت خبری فوربس تا زمانی که انواع شرکت‌های واسطه در زمینه ضبط و پخش موسیقی وجود داشته باشد، هنرمندان موسیقی در مورد حقوق مالکیت کار خود، مورد بی‌عدالتی قرار خواهند گرفت. یونایتد مسترز UnitedMasters جایگزین مناسبی برای سیستم سنتی ضبط موسیقی است، سیستمی که غالبا به‌صورت بی‌رحمانه از هنرمندان می‌خواهد تا در ازای دریافت پیش‌پرداخت و تقبل کردن هزینه‌های توزیع، بازاریابی و تبلیغات، از حقوق قانونی موسیقی خود صرف‌نظر کنند.

    هنرمندان در مراحل آغاز کار خود، اغلب چاره‌ای جز این ندارند که آنچه را که این شرکت‌ها به آنها پیشنهاد می‌کنند را قبول کنند و مالکیت کار خود را از دست بدهند، این اتفاق با نتایج سختی همراه می‌شود، زیرا بعد از مدتی کار آنها به سطح بالایی از ارزش می‌رسد و این شرکت ضبط است که از مزایای آن بهره‌مند می‌شود. یونایتد مسترز یک توزیع‌کننده موسیقی آمریکایی مستقر در ایالات ‌متحده است که توسط استیو استووت در نوامبر ۲۰۱۷ تاسیس‌ شده است. یونایتد مسترز به ​​هنرمندان امکان توزیع موسیقی را در همه سرویس‌های اصلی جریان می‌دهد. بر اساس مدل یونایتد مسترز، نوازندگان تصمیم می‌گیرند ماهانه ۵دلار آمریکا هزینه بپردازند یا ۱۰درصد کاهش به یونایتد مسترز بدهند تا مالکیت موسیقی خود را حفظ کنند. این پیشنهاد نوع دیگری از معاملات را برای هنرمندان ارائه می‌دهد.

    آلفابت، شرکت والد گوگل و سیلیکون ولی شرکت سرمایه‌گذاری آندریسن هوروویتز در حال حاضر دو سرمایه‌گذار یونایتد مسترز هستند و آنها در یک دوره ارزیابی بودجه درجه B شرکت کردند که ارزش این شرکت را بالغ ‌بر ۳۵۰ میلیون دلار تخمین می‌زنند. یونایتد مسترز می‌گوید از این بودجه برای توسعه، استخدام و فناوری بین‌المللی استفاده خواهد کرد.

    شرکت اپل که اپل موزیک، بزرگ‌ترین شرکت پخش و اشتراک موسیقی دنیا را اداره می‌کند با سرمایه‌گذاری روی این برنامه می‌خواهد آن را به‌عنوان یک مرجع قابل ‌قبول و محبوب برای سازندگان و هنرمندان فعال در زمینه موسیقی مطرح کند. آقای ادی کیو، رئیس خدمات اپل در این خصوص اظهار دارد که ما می‌خواهیم هنرمندان در تمامی نقاط کره زمین ‌ روی خلق بهترین موسیقی متمرکز شوند. این هنر و مهارت آنها است و بسیار سخت است که شما بتوانید تمامی مراحل خلق یک اثر هنری رو خود از ابتدا شخصا بر عهده بگیرید و هم بازاریاب و سرمایه‌گذار و هم فروشنده باشید. یونایتد مسترز چهار سال پیش توسط استیو استوت، مدیر سابق سونی موزیک و شرکت ضبط Interscope Geffen A&M تأسیس شد.

    او همچنین بخش ترجمه آژانس تبلیغاتی که اکنون بخشی از یونایتد مسترز است را راه‌اندازی کرد که به مشتریان با رده بالا کمک می‌کند تا به‌راحتی با هنرمندان سراسر دنیا ارتباط برقرار کنند. استوت می‌گوید ما در ابتدای مسیر جدیدی هستیم که برنامه‌های خود را پیرامون حمایت از هنرمندان ادامه خواهیم داد و این امر موجب خواهد شد که همه آنها از کارمندی برای شرکت‌های موسیقی، به سمت مالکیت اثر هنری خود پیشرفت کنند. شرکت‌های ضبط موسیقی همچنان بیشترین سود را از خدمات پخش جریان موسیقی دریافت می‌کنند که به هنرمندان از طریق اشتراک کاربران و درآمد تبلیغاتی بر اساس سهم بازار مبلغی را پرداخت می‌کنند. بیش از یک‌میلیون نوازنده موسیقی کارشان را از طریق یونایتد مسترز منتشر کرده‌اند. به‌‌رغم اینکه اپل با برچسب‌های اصلی موسیقی توافق کرده است، استوت خوش‌بین است که همکاری با اپل به هنرمندان یونایتد مسترز کمک می‌کند تا از بازاریابی، دسترسی زودهنگام به ابزارهای جدید و وضعیت اولویت برخوردار شوند.

    منبع: دنیای اقتصاد
    https://musiceiranian.ir/?p=428523
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *