×
×

در فرهنگسرای ارسباران

  • کد نوشته: 4282
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۷ام آبان ۱۳۸۹
  • ۰
  • چهل و پنجمین نشست ماهانه عصر شعر و ترانه در در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. در این نشست که به همت عبدالجبار کاکایی برپا شد، هنرمندان ترانه سرا، شاعران جوان و پیشکسوت نیز حضور داشتند

  • موسیقی ایرانیان – سمیه ملک: چهل و پنجمین نشست ماهانه عصر شعر و ترانه در در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. در این نشست که به همت عبدالجبار کاکایی برپا شد، هنرمندان ترانه سرا، شاعران جوان و پیشکسوت نیز حضور داشتند.
    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان اهورا ایمان و همچنین بهروز یاسمی از مهمانان ویژه برنامه بودند که یاسمی صحبت هایی پیرامون شباهت ها و تفاوت های شعر اصیل ایرانی و ترانه ها و تصنیف ها انجام داد و نسبت تشابه آنها را مثل بازی فوتبال و فوتسال دانست، وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که ترانه در این سال ها بیشتر از شعر سپید توانسته جایگاه خود را تثبیت کند و این وقفه ی ۲۰ ساله در امر ترانه سرایی باعث شده این پتانسیل به شدت آزاد شود.
    بهروز یاسمی نقاط آسیب پذیری ترانه را نیز به شرح زیر بیان کرد:
    ۱- هجوم بی رحمانه به سمت ترانه که بدلیل فقدان شاخص و معیارهای مطلوب افراد زیادی را جذب این وادی کرده و این موضوع باعث شده تمام اظهار نظرها در این مورد بر مبنای سلایق شخصی باشد.
    ۲- تعداد زیاد خوانندگان پاپ و روی آوردن این خوانندگان به سمت ترانه سرایان آماتور.
    ۳- تغییر ذائقه ی افراد که اتفاق خوبی هم است، همچنین باید گفت که ترانه کم کم همچون اشعار اصیل فارسی به سمت پختگی پیش می رود.
    وی در ادامه افزود: «باید به این موضوع اهمیت داد که کسانی هم در ترانه تبحر دارند و هم در غزلسرایی اما نباید اشتباه شود و این را به همه تعمیم داد و به صرف اینکه کسی غزلسرای خوبی است به سمت ترانه هم روی بیاورد»
    یاسمی در پایان با شعر «به خوابم آمدی، پر کردی از اندوه خوابم را … به دست ابرهای تیره دادی آفتابم را» سخنانش را به اتمام رساند.
    در ادامه برنامه، شاعران و ترانه سرایان جوان اشعار خود را خواندند و مورد نقد و بررسی از سوی حضار قرار گرفتند، پایان بخش این برنامه هم اجرای دو قطعه توسط ایمان نبی زاده بود.
    گفتنیست از این پس برنامه ی «عصر شعرو ترانه» در اولین سه شنبه هر ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد و ورود برای تمامی هنردوستان آزاد است.

    https://musiceiranian.ir/?p=4282
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *