×
×

در غرفه مهر مطرح شد

  • کد نوشته: 4279
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۶ام آبان ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • امین الله رشیدی از بلاتکلیف ماندن کتاب حجیمی که درباره تاریخ موسیقی ایران نوشته است گلایه کرد و گفت: انتظار ما از وزارت ارشاد حمایت جدی از هنرمندان است. امین الله رشیدی خواننده نام آشنای موسیقی سنتی امروز چهارشنبه در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر از بلاتکلیف ماندن کتاب حجیمی که درباره تاریخ موسیقی ایران […]

  • امین الله رشیدی از بلاتکلیف ماندن کتاب حجیمی که درباره تاریخ موسیقی ایران نوشته است گلایه کرد و گفت: انتظار ما از وزارت ارشاد حمایت جدی از هنرمندان است.

    امین الله رشیدی خواننده نام آشنای موسیقی سنتی امروز چهارشنبه در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر از بلاتکلیف ماندن کتاب حجیمی که درباره تاریخ موسیقی ایران نوشته است گله کرد و گفت: عنوان این کتاب “ایران در رهگذر زمانه” و حجم آن حدود ۷۰۰ صفحه است اما متاسفانه بعد از ۵ سال از بلاتکلیف ماندن در وزارت ارشاد به من گفته‌اند ۸۸ مورد اصلاحیه و حذفی دارد.

    وی با اشاره به یکی از موارد مذکور گفت: محبوب‌ترین و نجیب‌ترین چهره موسیقی ایرانی ابوالحسن خان صبا است اما گفته‌اند نباید عکس او در کتاب چاپ شود.

    این خواننده نام آشنای نمایشگاه اضافه کرد: من در زمان آقای صفارهرندی (وزیر وقت ارشاد) این مسئله را مطرح کردم و ایشان مسئله را به مقام پایین تر ارجاع داد اما در نهایت توفیقی در وضعیت کتاب حاصل نشد و در حال حاضر ۵ سال است این کتاب در انتظار چاپ است.

    رشیدی گفت: من و امثال من خطوط قرمز را بهتر از هر کسی می دانیم و اگر نمی‌دانستیم سفرنامه‌ای که قبلاً‌ نوشته بودم چاپ نمی‌شد اما گویا متاسفانه مسئولان قصد ندارند به بزرگان عرصه موسیقی ارج بنهند.

    وی ادامه داد: مسئله دیگر این است که متولی رسمی هنر ما مشخص نیست؛ شهرداری فعالیت‌هایی در این زمینه انجام داده و می دهد و اقدامات مثبتی هم هست اما اصل کار را باید وزارت ارشاد انجام دهد. به عنوان مثال من که آهنگ های زیادی دارم بارها و بارها از مسئولان خواستم به من ارکستر بدهند ولی هیچگونه همکاری با من نکرده‌اند.

    https://musiceiranian.ir/?p=4279
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *