×
×

تندیس جایزه آکادمیک افشین یداللهی رونمایی شد

  • کد نوشته: 427737
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۵ام اسفند ۱۳۹۹
  • ۰
  • تندیس جایزه سالانه زنده یاد دکتر افشین یداللهی و سرود دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در آئینی رونمایی شد.
    تندیس جایزه آکادمیک افشین یداللهی رونمایی شد
  • دکتر علیرضا زالی روز دوشنبه در آیین رونمایی تندیس جایزه آکادمیک افشین یداللهی که با حضور جمعی از فرهیختگان عرصه ادب و هنر و مدیران این دانشگاه همراه بود، در سخنانی مرحوم دکتر افشین یداللهی را شخصیتی مبرز، اسطوره دانشگاهی و الگویی برجسته و بی بدیل در عرصه های پزشکی، ادبی، اجتماعی، فرهنگی و هنری توصیف کرد.

    وی گفت: دکتر افشین یداللهی در عین حال که اسوه و سمبل یک پزشک ماهر به شمار می رفت، یک ادیب ترانه سرا و هنرمندی بی بدیل بود که در عرصه های مختلف خوش درخشید و خصایل و فضایل برجسته وی الگویی بی نظیر برای نسل جوان است.

    وی با اشاره به این که این طبیب حاذق تا آخرین روزهای زندگی خویش به طبابت و درمان بیمارانش پرداخت یادآور شد: مطب دکتر یداللهی در منطقه ای دارای زیرساخت های بهداشتی و درمانی بسیار کم بود و بیش از ۳۰ هزار بیمار تحت درمان وی قرار داشتند که این نشان از مسئولیت پذیری فوق العاده و اوج تعالی حرفه ای وی بود.

    ییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه،  دکتر افشین یداللهی را فرزند و افتخاری برای این دانشگاه اعلام کرد که سیمایی متفاوت از موسیقی و رویکردی متفاوت در ترانه ایجاد کرد.

    وی با اشاره به حمایت این چهره علمی و فرهنگی دانشگاه از جوانان مستعد درحوزه فرهنگی و هنری بیان کرد: افشین یداللهی  متعتقد بود که باید برای جوانترها ظرفیت سازی کنیم.

    وی همچنین مسئولیت پذیری اجتماعی، سختکوشی، مشارکت در کارهای خیریه و رخدادهای غیرمترقبه، طبابت رایگان و پیشتازی در کارهای عام المنفعه، داشتن روحیه درویش مسلکی، تواضع و فروتنی را از دیگر صفات برجسته این روانپزشک فقید نام برد.

    زالی جایزه آکادمیک زنده یاد افشین یداللهی به پاس بزرگداشت این طبیب هنرمند برجسته و بی نظیر ترانه سرا طراحی شد که یک شخصیت علمی دانشگاهی مبرز بود و از برگزاری اولین چشنواره جایزه آکادمیک زنده یاد افشین یداللهی در ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ مصادف با روز ادب پارسی خبر داد.

     زالی گفت: زنده یاد افشین یداللهی در سال ۱۳۹۲ نیز از میان تمامی پزشکان ایران زمین به عنوان یکی از ۱۰ چهره ماندگار پزشکی کشور معرفی شده بود.

    دکتر علیرضا ناصری دبیر اولین جشنواره جایزه آکادمیک زنده یاد افشین یداللهی نیز در این مراسم به بیان توضیحاتی در این خصوص پرداخت و با اشاره به چهارمین سالگرد درگذشت این چهره علمی و ادبی دانشگاه به فعالیت هایش در حوزه های مختلف علمی و هنری و ادبی اشاره کرد.

    ناصری این جایزه را نمادی برای ایجاد یک جریان فرهنگی عنوان کرد که در چهار حوزه، ادبی، هنری، میان رشته ای و مسئولیت اجتماعی طراحی شده است که در ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ برای اولین بار این جایزه به منتخبان آن اهدا می شود.

    وی افزود: به مناسبت شصتمین یادمان تاسیس دانشگاه به ۶۰ چهره برتر دانشگاه تندیس یادبود اهدا می شود که زنده یاد افشین یداللهی یکی از این ۶۰ چهره برتر است.

    در ادامه این مراسم استاد محمد علی بهمنی شاعر و غزل سرا، اسفندیاری ناشر آثار زنده یاد یداللهی، دکتر خلعتبری به ذکر خاطراتی از این طبیب هنرمند فقید پرداختند و او را در ادب و اخلاق، بی بدیل عنوان کردند.

    سپس از سرود رسمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی سراییده زنده یاد افشین یداللهی رونمایی و دکتر زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به پاس بزرگداشت یاد و خاطره دکتر افشین یداللهی لوح تقدیرو تندیس فرهنگ را به پدر آن مرحوم اهدا کرد.

    همچنین در این آیین ابلاغ اعضای کمیته داوران اولین جشنواره جایزه آکادمیک افشین یداللهی قرائت و به دکتر ناصری به عنوان دبیر جشنواره، بهمنی، خلعتبری، ماهر و مجتهدی به عنوان دبیر کارگروه های چهارگانه این جشنواره اعطا شد.

    منبع: ایرنا
    https://musiceiranian.ir/?p=427737
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *