×
×

مدیر عامل انجمن موسیقی:
«جشنواره عارف» اثرگذارترین جشنواره موسیقی کشور می‌شود

  • کد نوشته: 424609
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۸ام بهمن ۱۳۹۹
  • ۰
  • مدیرعامل انجمن موسیقی ایران گفت: جشنواره موسیقی عارف در صورت تداوم در برگزار می تواند به اثرگذارترین جشنواره موسیقی در کشور تبدیل شود.

    «جشنواره عارف» اثرگذارترین جشنواره موسیقی کشور می‌شود
  • مدیرعامل انجمن موسیقی ایران گفت: جشنواره موسیقی عارف در صورت تداوم در برگزار می تواند به اثرگذارترین جشنواره موسیقی در کشور تبدیل شود.به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، نخستین دوره جایزه ملی عارف در حوزه تصنیف و ترانه های ایرانی با هدف بزرگداشت عارف قزوینی تصنیف ساز بزرگ معاصر، در زمینه ایجاد بستری مناسب برای ترویج و گسترش تصنیف سازی در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی اقدامات حمایتی و فرهنگی مناسب و مستمری را به ویژه برای آهنگسازان و ترانه‌سرایان جوان ایران زمین در حال برگزاری است.

    مدیرعامل انجمن موسیقی ایران با اشاره به برگزاری جشنواره ملی عارف گفت:: پرداختن به موضوعات تخصصی حوزه موسیقی در جشنواره ها و مسابقات موسیقی در صورت مدیریت صحیح میتواند به تاثیرگذاری و نتایج ملموس ارتقاء سواد موسیقی و توجه بیشتر به این عرصه در کشور بیانجامد.
    علی ثابت نیا اظهار داشت: جشنواره ملی عارف قزوینی که به همت اهالی موسیقی همشهریان وی و بهره گیری از مشورت بهترین متخصصان این حوزه از موسیقی و راهبری دبیری آگاه و مسلط به موضوع کار خود را آغاز کرده به عقیده من می تواند در آینده ای نه چندان دور و در صورت تداوم به یکی از تاثیرگذارترین جشنواره های حوزه موسیقی کشور بدل شود.

     

    زیرا پرداختن به حوزه تصنیف در موسیقی ایرانی به عنوان یکی از پر مخاطب ترین گونه های ارائه موسیقی چه از لحاظ هنری و چه در عرصه های اجتماعی می تواند بسیار جریان ساز باشد و از سوی دیگر نام عارف قزوینی بزرگ به عنوان یکی از مهمترین سلسله جنبانان عرصه تصنیف سازی میتواند وجهه ای ارزشمند به این جشنواره ببخشد.
     

    ثابت نیا بیان کرد: عارف قزوینی در کنار تولید آثار بدیع و زیبای خود توانست این فرم موسیقی ایرانی را از سادگی و عوام پسندی صرف کوچه و بازار و انحصار دربارها خارج کرده  و به میان اجتماع بکشاند.

    وی گفت: این موارد  مولفه هایی است که به من یادآور می‌شود باید به این جشنواره از زاویه ای متفاوت نگریست. دست گردانندگان و سیاستگذاران آن را می فشارم و برای این کودک نوپای خوش آتیه بهترین ها را آرزو دارم.

    عارف قزوینی (۱۲۵۹ تا ۱۳۱۲) شاعر و تصنیف‌ساز اهل ایران بود. خانه عارف قزوینی در محله حمدالله مستوفی قزوین است. تصنیف های عارف توسط ارشد طهماسبی کتاب تصنیف‌های عارف و سیامک غلامی کتاب مجموعه تصنیف های عارف قزوینی تنظیم برای نی گردآوری شده اند.

    منبع: ایرنا
    https://musiceiranian.ir/?p=424609
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *